دانلود آهنگ جدید

تیر ۱۳۹۵ -

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

روزبه نعمت الهی: موسیقی این روزها سرگردان است

 

روزبه نعمت الهی» خواننده موسیقی پاپ کشورمان در خصوص قیمت بلیط کنسرت های خود که از دیگر خواننده ها بالاتر است ، گفت : به دلیل اینکه ما با یک ارکستر بزرگ ، طراحی حرفه ای و احترام به گوش مخاطب به روی صحنه می رویم و سعی می کنیم بخشی از درآمدمان را هم در یک مسیری استفاده کنیم که شاید اسم آن مسیر انسانیت باشد و فکر می کنم جزو اصلی ترین دلایل باشد .

روزبه نعمت الهی درباره همکاری خود با مهناز افشار بیان کرد : ما ۵ سال پیش در یک کنسرت خیریه که برای حمایت از هموطنان زلزله زده آذربایجان برگزار شد ، همکاری خود را آغاز کردیم ، خانم افشار در مراحل اداری و گرفتن مجوزهای مربوط به آن بسیار کمک کردند که این برنامه به خوبی برگزار شود این دوستی برقرار است و هر زمان هم که لازم باشد کاری را انجام دهیم با جان و دل اتفاق خواهد افتاد

این خواننده در خصوص وضعیت کنونی موسیقی پاپ خاطرنشان کرد : موسیقی این روزها سرگردان است و احساس می کنم هنوز ابتدایی ترین کار یعنی احترام به گوش مخاطب در کشور اتفاق نیفتاده است و از نحوه انتخاب کلام می شود به این موضوع پی برد

وی افزود : البته من روی صحبتم با چند تن از دوستانم که به طور جدی مشغول به فعالیت هستند ، نیست افرادی که زمان صرف می کنند به کلام و موسیقی درست فکر می کنند و تحصیلکرده این رشته به حساب می آیند. به این دلیل که موسیقی برای تمام لحظات انسانها ساخته می شود ، من هیچ نوع موسیقی را زیر سوال نمی برم چون کارشناس هم نیستم اما کلام بسیار مهم و تاثیرگذار است و پس از شنیدن یک قطعه به طور حتم باید شنونده فکر کند و نتیجه بگیرد

این خواننده پاپ درباره کنسرت و کارهای اخیر خود و تفاوت این برنامه توضیح داد : به طور حتم هر کنسرت با کنسرت قبل متفاوت است و اتفاقات جدیدتری در آن می افتد ، این برنامه تمدید اجرای ۲۵ اردیبهشت بود که به دلیل فرا رسیدن ماه رمضان ما توانستیم تاریخ را در ۲۸ تیر رزرو کنیم

وی ادامه داد : چندین کار جدید دارم که احتمال آن است که در همین روزها یکی از آنها منتشر شود البته به دلیل وسواسی که دارم نمی دانم کدام قطعه است و نام آن هم هنوز مشخص نشده است یک قطعه هم برای ایران آماده کرده ام که امیدوارم به یک جمع بندی نهایی برسیم چون بعد از خواندن قطعه «ایران وطن من» کار برای وطن خواندن خیلی سخت شده است ، این قطعه تا سه ماه آینده منتشر خواهد شد

۰۰

نخستین آلبوم رسمی «پازل باند» به نام «قایق کاغذی» منتشر می‌شود

 

نخستین آلبوم رسمی «پازل باند» پس از اخذ مجوزهای لازم روانه بازارموسیقی کشور خواهد شد.

نخستین آلبوم رسمی این گروه به نام «قایق کاغذی» طی هفته‌های آتی روانه بازارموسیقی خواهد شد.

«پازل باند» در سال‌های گذشته با چهره‌های سرشناسی چون رضا صادقی، محسن یگانه، مرتضی پاشایی، علی لهراسبی و… در قالب آهنگساز و تنظیم‌کننده همکاری داشته، در نخستین آلبوم رسمی خود در تلاش است با تولید و انتشار آثاری در خور توجه مخاطبان موسیقی، قابلیت‌های بالای خود را در این عرصه به نمایش بگذارد. «پازل بند» در ماه های گذشته تک قطعاتی نیز درفضای مجازی منتشر کرده که آمار دانلود بالایی را نیز به خود اختصاص داده است.

علی رهبری (خواننده و آهنگساز) و آرین بهاری (تنظیم کننده و میکس و مسترینگ) اعضای پازل بند را تشکیل می‌دهند. عمده آثار آلبوم «قایق کاغذی» نیز برای مخاطب نسل جدید پاپ تولید شده تا با توجه به ذائقه مخاطب این روزهای بازار موسیقی، استقبال خوبی از این آلبوم به عمل بیاید.

جزئیات آلبوم «پازل باند» که به تهیه کنندگی شرکت «آوازی نو» تولید شده، زمان دقیق انتشار و تیزر رسمی انتشار این آلبوم به همراه یک قطعه جدید از این گروه در روزهای آینده به صورت اختصاصی در «موزیک تراک» منتشر و اطلاع رسانی خواهد شد.

۰۰

حسام‌الدین سراج کنسرتِ‌ خود را با تقدیر از محمد‌جواد ظریف برگزار کرد

 

 

شب گذشته، «حسام‌الدین سراج» آوازخوانِ نامدار ایرانی سرانجام بعد از سه سال روی صحنه رفت، خوانندۀ نامی ایران را در این کنسرت گروه موسیقی «سور» به سرپرستی «مجید مولانیا» همراهی می‌کرد؛ اما او و مخاطبانی که شبِ گذشته در تالار وحدت تهران بودند، شبی متفاوت از برگزاری یک کنسرتِ صرف را مشاهده کردند. مهمانانِ برنامه، چهره‌های آشنایی چون محمدجواد ظریف (وزیرِ امور خارجه)، عباس عراقچی (معاون وزیر خارجه)، محسن صفایی فراهانی (مدیر سرشناس ورزش)، سید محمود دعایی (مدیرمسوول روزنامه اطلاعات) و سید محمدعلی ابطحی (رییس دفتر رییس جمهور اصلاحات) بودند. «حسام‌الدین سراج» نیز در پایان برنامه دسته گلی به وزیر امور خارجه که اتفاقا چند ساعت بعدش به خاطر حوادث ترکیه، شبِ پراسترسی را گذراند و بلافاصله بعد از اتمام برنامه به جلسۀ شورای عالی امنیت ملی رفت، تقدیم کرد و از تمام تلاش‌هایش برای پاس‌داشتِ حرمتِ ایران تقدیر کرد. خوانندۀ با اخلاق و دور از حاشیۀ موسیقی سنتی ایران، همچنان یادش ماند که از اسطورۀ آواز ایران یاد کند و ضمنِ تقدیم اجرای قطعۀ «اشک مهتاب» به «محمدرضا شجریان»، برای ایشان آرزوی سلامتی کند.

اینها اما تمامِ مهمانان کنسرتِ شبِ گذشتۀ «حسام‌الدین سراج» نبودند، چهره‌های نامدار دیگری چون احمد پورنجاتی، محمدعلی ابطحی، محمدعلی نجفی و دیگران نیز حضور داشتند و «سرود کهن» را دیدند و از صدایِ خوانندۀ نامدار و اجرای بی‌عیب و نقصِ گروهش لذت بردند، «سرود کهن» نام قطعه‌ای است از سروده‌های هوشنگ ابتهاج که به او تقدیم شد. برنامه در دو قسمتِ بود. بخش اول در مایه بیات اصفهان شامل سه تصنیف به نام‌های «جستجوی دوست»، «سفر» و «دولت عشق» به همراه یک چهار مضراب و بخش دوم در مایه دشتی شامل سه تصنیف و یک قطعه آوازی. در همین بخش بود که تصنیف «سرود کهن» (سروده ه.ا. سایه به آهنگسازی مجید مولانیا) به استاد هوشنگ ابتهاج شاعر پرآوازه معاصر و تصنیف خاطره‌انگیز «اشک مهتاب» از اجراهای قدیمی استاد شجریان با آهنگسازی استاد مرحوم حسن یوسف زمانی است به استاد محمدرضا شجریان. در انتهای برنامه، هم این خواننده به درخواستِ مردم، یکی از آثار قدیمی‌‌اش را با نام «نرگس مست» اجرا کرد.

 

جمشید صفرزاده (سنتور)، حمید قنبری (تنبک)، علیرضا دریایی (کمانچه)، صابر سوری (عود)، امین دادوری (دف)، فرنام اسکندری (کمانچه آلتو) و مجید مولانیا (تار)، اعضای گروه سور بودند که سراج را در این برنامه یاری کردند. گروه «سور» البته کارهای دیگری نیز در دست دارد، مثلا سه مجموعه برای انتشار دارد که اولین مجموعه آن به نام «در عشق زنده باید» با خوانندگی وحید تاج و دو مجموعه دیگر نیز با آهنگسازی جمشید صفرزاده و خوانندگی سالار عقیلی قرار است منتشر شود.

 

خوانندۀ نامدار موسیقی سنتی ایران، اردیبهشت ماه امسال با همراهی گروه «بیدل» در دوحۀ قطر – سالن کتاراهال- به اجرای برنامه پرداخت که کنسرتش با استقبال بسیار زیادی از طرف اتباعِ اروپایی این کشور و همچنین قطری‌ها و ایرانیان مقیم این کشور روبه‌رو شد. او در این کنسرت قطعاتی چون تصنیف «نگارا» و «بادۀ جانی» را بر اساس شعری از مولانا، «رند و خرابات» را بر اساس شعری از شمس مغربی و فرصت شیرازی و همچنین «نرگس مست» را بر اساس شعری از حافظ به اجرا درآورد. او خود آهنگسازی این قطعات را برعهده داشت. همچنین او در بخشی از اجرا «ساز و آواز» بر اساس شعری از شیخ شهاب‌الدین سهروردی و مولانا اجرا کرد.

۰۰

اولین آلبوم گروه راک «سه نقطه» منتشر می شود

 

رونمایی از اولین آلبوم گروه موسیقی سه نقطه با عنوان «جایی برای همیشه»، ۳۱ تیرماه ساعت ۱۸ تا ۲۰ در مرکز موسیقی بتهوون برگزار می شود.

این آلبوم شامل ۱۰ قطعه موسیقی است و کلام این آلبوم با فکر و رای اعضای گروه به صورت خرد جمعی انتخاب شده است.

مراحل ساخت این آلبوم که در سبک راک آلترنیتیو است بیش از یک سال طول کشید و تمام مراحل آهنگسازی و تنظیم به عهده اعضای گروه بوده است. همچنین گروه عنوان «جایی برای همیشه» را به دلیل اینکه مخاطب گروهشان را با این اسم می شناسد، برای اولین اثر خود انتخاب کردند.

اما انتشار آلبوم «جایی برای همیشه»، پایان فعالیت گروه «سه‌نقطه» در تابستان سال ۹۵ نخواهد بود، بلکه اعضای این گروه درصدد هستند بلافاصله پس از انتشار اولین آلبوم رسمی خود در شهرهای تهران و شیراز، برای علاقه‌مندان خود به اجرای کنسرت بپردازند.

همچنین مراسم رونمایی آلبوم «جایی برای همیشه»، ۳۱ مرداد ماه در مرکز موسیقی بتهوون برگزار خواهد شد و حضور برای همه مخاطبان آزاد است.

گروه موسیقی راک «سه‌نقطه» در سال ۱۳۹۱ با حضور کیان شمس و آرش رستمی بنیان نهاده شد و در سال ۱۳۹۲ با اضافه شدن هنرمندانی چون سروش اعتصامی، عطا تاسه و آریا ضمیری، پنجره جدیدی رو به آینده فعالیت‌های خود گشود. اعضای این گروه را آرش رستمی خواننده، کیان شمس گیتار الکتریک، سروش اعتصامی گیتار الکتریک، عطا تاسه گیتار بیس و آریا ضمیری درامز تشکیل می‌دهند.

۰۰

حدیث مشتاقی امیر عظیمی در حکم آخر

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵

حدیث مشتاقی امیر عظیمی در حکم آخر

 

امیر عظیمی در ادامه انتشار تک آهنگ های عاشقانه خود، قطعه جدیدی منتشر کرد. حکم آخر با ترانه اى عاشقانه از هیراد حاتمى و آهنگسازى امیر عظیمى، سومین همکاری این ترانه سرای جوان و خوش ذوق با این خواننده جوان و تواناست.

امیر عظیمی درباره این قطعه جدید گفت:”اول براى این قطعه، فضاى الکترونیک در نظر داشتم اما با مشورتى که با دوستان انجام شد به این نتیجه رسیدیم که بهتر است از فضاى آکوستیک و خلوت استفاده کنیم و همین کار را انجام دادیم. چرا که فکر مى کنم این فضاى خلوت و خودمانى باعث نزدیکى بیشتر به مخاطب مى شود. حکم آخر براى من یک حس مشترک است در کنار عزیزانى که با تمام قلبشان براى این قطعه زحمت کشیدند که از همین جا از همه ى این عزیزان تشکر مى کنم. خوشحالم صداى گوش نواز مُشتاق از این قطعه به گوش بهترین هایم مى رسد. از دِل است امیدوارم به دِل بنشیند.”

این قطعه را که فضایی آکوستیک دارد، حسام ناصرى تنظیم کرده است. او در این قطعه از یک ساز ایرانی جدید به نام “مُشتاق” استفاده کرده که تاکنون در هیچ قطعه رسمى و منتشر شده اى استفاده نشده بود. مشتاق یک ساز ابداعى است که صدایش به زودی در آثار دیگری از حسام ناصری به گوش مخاطبان موسیقی خواهد رسید.

 

هیراد حاتمی ترانه سرای حکم آخر هم درباره این همکاری به موسیقی ما گفت:” همکاری با امیر همیشه از این نظر که جنس واژه های مرا عالی از آب در می آورد و حس مشترک داریم، خیلی جذاب است. امیر خواننده با احساسی است و جنس ترانه را می فهمد. این تجربه به نظرم پخته ترین کاری است که تا الان با هم داشتیم و حرفی است که بی تردید از دل بر آمده و امیر عظیمی هم عالی اجرایش کرده است.”

 

در ادامه، می توانید قطعه «حکم آخر» را از طریق سایت موزیک تراک، بشنوید و دانلود کنید.

۰۰

گفتگو با اعضای گروه موسیقی دات

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵

گفتگو با اعضای گروه موسیقی دات

 

کنسرت ویژه بانوان گروه موسیقی « دات » به سرپرستی و خوانندگی شهره سلطانی بایگر و کارگردان تئاتر ، سینما و تلویزیون در تاریخ های ۳۰ و ۳۱ تیر ماه و در یک سانس (ساعت ۱۵) در تالار وحدت برگزار می شود.

در خلال تمرین این گروه با اعضای این گروه مصاحبه ای کوتاه انجام داده شده که در ادامه می خوانید:

 

طراوت باباخانلو

یک مقدار از بیوگرافی شخصی و هنری خودتان برامون بگید؟

من نوازنده ساز فلوت هستم و در هنرستان موسیقی تحصیل کردم و دیپلم گرفتم و همچنین لیسانس دوره عالی هنرستان موسیقی را گرفتم.از سال ۶۶ که وارد هنرستان موسیقی شدم ، فلوت می نوازم و این ساز را نزد استاد محمدعلی لقا آموختم.علاوه بر فلوت گروه کر هم می خوانم و به مدت ۱۸ سال در صدا و سیما در گروه کر و ارکستر پاپ فعالیت داشتم.با اکثر گروه های موسیقی بانوان به عنوان نوازنده فلوت همکاری داشتم و تقریبا ۷ سال است که با گروه آوای مهربانی کار می کنم که پس از کنسرت خانم سلطانی ، با گروه آوای مهربانی به روی صحنه خواهم رفت.در گذشته با پری زنگنه و دریا ولی لو به عنوان نوازنده همکاری داشتم و با آن ها هم به روی صحنه رفتم.

چگونه با خانم سلطانی آشنا شدید؟

شهره سلطانی از همکلاسی های من بودند و ما از زمان هنرستان با هم آشنا بودیم و ایشان به بازیگری روی آوردند اما لیسانس موسیقی هم دارند.یک روز بعد از چند سال با من تماس گرفتند و گفتند که می خواهم یک گروه موسیقی ویژه بانوان راه اندازی کنم و می خواهم که تو هم در این گروه به عنوان نوازنده در کنار من باشی و من هم قبول کردم و الان هم افتخار این را دارم که به عنوان نوازنده در کنسرت پیش رو حضور خواهم داشت.

وضعیت حضور بانوان روی استیج را چطور ارزیابی می کنید و این محدودیت ها چه تاثیری روی بانوان دارد؟

من جزو افرادی بودم که خوش شانس بودم و با گروه خواننده های آقایان همچون دکتر محمد اصفهانی ،علیرضا عصار و فواد حجازی همکاری های زیادی و شاید ما تقریبا ۵ سال هر ماه تعداد زیادی کنسرت داشتیم و در آن زمان زیاد مشکل نبود اما خانم را به عنوان نوازنده هیچ وقت داخل گروه نمی برند به دلیل اینکه مشکلات است و این خواننده ها هم اکثر کنسرت هایشان در شهرستان ها و یا اجراهای ارگانی است و ممکن است در سال فقط چهار یا پنج کنسرت در تهران داشته باشند.به همین دلیل خیلی برایشان راحت تر است که نوازنده آقا همراشان باشد.به همین دلیل ما تعداد زیادی از نوازنده های خوب خانم داریم که مطرح نمی شوند و دلیل عمده آن هم همین محدودیت هایی است که خانم ها روی صحنه دارند.من شاید در این سال ها فقط یک کنسرت با فریدون آسرایی داشتم و بعد از آن هم دیگر این اتفاق تکرار نشد به دلیل اینکه آقای آسرایی کنسرت های شهرستان ها را برگزار کردند.بنابراین تصمیم گرفتم برای بانوان کار کنم.

آیا این همکاری ادامه خواهد داشت؟

صددرصد این همکاری ادامه خواهد داشت.به دلیل اینکه کار کردن با خانم ها بسیار مشکل است اما خوشبختانه این گروه به دلیل اینکه اکثر بچه ها در هنرستان موسیقی تحصیل کرده اند ، به هیچ عنوان به مشکل برنخوردیم و خیلی دوستانه با هم کار می کنیم و خانم سلطانی خیلی با ما کنار آمده اند و امیدوارم که این همکاری ادامه داشته باشد.

 

امیر کارخانه

یک مقدار از بیوگرافی شخصی و هنری خودتان برامون بگید؟

من از ۱۴ سالگی به صورت حرفه ای کار موسیقی را انجام دادم یعنی آهنگسازی و تنظیم می کردم و این به یک حرفه تبدیل شده بود که کسب درآمد می کردم.از ابتدا هدفی که داشتم خارج از مبحث آهنگسازی و تنظیم ، رهبری و تنظیم قطعات ارکستر بود.در این زمینه تحصیل کردم و فوق لیسانس موسیقی دارم و خدا خیلی من را دوست داشت با استاد ناصر چشم آذر آشنا شدم و به قطعاتشان خیلی علاقه مند بودم و قطعات ایشان را بازسازی می کردم.یک روز به صورت اتفاقی به دفتر بهنام ابطحی رفتم و ایشان به من پیشنهاد دادند که به عنوان دستیار در کنارشان کار کنم.من با نگاه کردن به دست های ایشان خیلی چیزها یاد گرفتم.ایشان در آن زمان رهبر ارکستر خیلی از خواننده های معروف از جمله رضا صادقی و ناصر عبدالهی بودند و من افتخار این را داشتم که با ناصر عبدالهی و سعید شهروز فعالیت داشتم.ضمن اینکه تعداد زیادی از موسیقی فیلم ها را ساختم که در فیلم های سینمایی رسوایی و اخراجی ها افتخار همکاری با بهنام ابطحی را داشتم.همچنین چند فیلم مستند از جمله باران در مه را هم ساختم.اما مهم ترین تمرکزی که دارم کنسرت خانم سلطانی است و این تجربه برای اولین بار نصیب بنده شده که با ارکستر بانوان کار کنم و این بانوان با این سختی و مشکلاتی که همه می دانند ، دارند کار می کنند و وقتی که شما به تمرین این گروه می روید مشاهده می کنید که خیلی از نوازنده هایی که در این گروه کار می کنند حتی از نوازنده های آقا هم چیره دست تر هستند با اینکه همیشه در خفقان بودند.با اینکه روی استیج نمی توانم بروم ، اما در تمرینات آن ها بنده رهبری ارکسترشان را می کنم و تنظیم قطعاتشان را برعهده دارم.همچنین در حال حاضر با آرش یوسفیان در حال همکاری هستم.ایشان در زمینه شعر و ملودی و بنده هم در زمینه تنظیم همکاری می کنیم.

در نهایت سپاسگذارم از بابک صحرایی ، امیرعباس حسن زاده و شهره سلطانی عزیز که این اعتماد را کرد که من تا اینجا در خدمتشان بودم و خیلی هم در این مسیر بدقولی کردم اما صبورانه تحمل کردند.

 

فروغ فضلی

یک مقدار از بیوگرافی شخصی و هنری خودتان برامون بگید؟

متولد ۱۳۷۱ هستم از سال اول راهنمایی در هنرستان موسیقی پیانو کلاسیک زدم و در دانشگاه تهران هنرهای زیبا قبول شدم و همان را ادامه دادم و لیسانس موسیقی کلاسیک گرفتم اما خودم از سوم دبیرستان نواختن پیانو پاپ و در کنار آن جز را شروع کردم و همین راه را ادامه دادم و الان هم در ارکستر ملی و سمفونیک صدا و سیما فعالیت می کنم و در گروه شهره سلطانی عزیز هم هستم و با گروه های بانوان دیگری هم از جمله خانم سیمین غانم پیانو می نوازم و ایشان هم در شهریور ماه در تالار وحدت به روی صحنه خواهند رفت.من در گروه خانم سلطانی پیانو پاپ-جز می نوازم و در کنار نوازندگی رهبر ارکستر هم هستم.

پیانو را نزد چه اساتیدی آموختید؟

اولین استاد من به مدت سه سال خانم مهرک صفائیه بودند و بعد از آن آقای امیر صراف تا دیپلم به من آموزش دادند و سپس خانم سودا جعفرآبا در دانشگاه به من آموزش دادند.

وضعیت حضور بانوان روی استیج را چطور ارزیابی می کنید و این محدودیت ها چه تاثیری روی بانوان دارد؟

نوازندگان خانم خیلی تحت فشار هستند به دلیل اینکه شاید میدان کار برایشان خیلی کمتر باشد اما اینکه هنرمندانی مثل خانم سلطانی باعث می شوند که ما نوازنده های خانم روی استیج برویم ، برای ما خیلی خوب است البته در موسیقی پاپ و در موسیقی کلاسیک مشکلی نداریم اما برای موسیقی پاپ خیلی تحت فشار هستیم و اینکه بانوانی مثل خانم سلطانی و خانم غانم که باعث می شوند ما روی استیج برویم و هنرمان را به نمایش بگذاریم ، خیلی ما را خوشحال می کند و باعث افتخار من است که در این گروه فعالیت می کنم.

انگیزه من برای نوازندگی در موسیقی پاپ خیلی زیاد است و امیدوارم که به زودی این اتفاق بیافتد که با خوانندگان موسیقی پاپ بتوانیم به روی استیج برویم.من در ارکستر پاپ صدا و سیما فعالیت می کردم اما یک سال است که این ارکستر تعطیل شده و به تازگی با ارکستر آقای خشایار اعتمادی به عنوان نوازنده پیانو پاپ – جز حضور داشتم.ضمن اینکه من در کنار نوازندگی ، آهنگسازی و تنظیم هم انجام می دهم و قطعه “زند” را بنده برای این ارکستر تنظیم کردم.

وضعیت حضور بانوان روی استیج را چطور ارزیابی می کنید و این محدودیت ها چه تاثیری روی بانوان دارد؟

بانوان اگر ما را حمایت کنند ، ما می توانیم با قوت و هنر بیشتری و دست پر تر به روی استیج برویم و دلم می خواهد بانوان ما بدانند که ما برای آن ها داریم.این کار را انجام می دهیم که بیایند لذت ببرند و شاید یک در دیگری بین بانوان باز شود.بانوان ما را حمایت کنند و بالاخره این حمایت ها متقابل خواهد بود تا بتوانیم یک رشد فرهنگی خیلی خوب برای مملکتمان داشته باشیم و نشان بدهیم که بانوان مملکت ما می توانند موسیقی پاپ را هم اجرا کنند.

 

آرمیتا سلیمی

یک مقدار از بیوگرافی شخصی و هنری خودتان برامون بگید؟

متولد ۱۳۷۲ در تهران هستم از سال ۸۳ در هنرستان موسیقی تحصیل کردم کارشناسی موسیقی را در دانشگاه تهران گرفتم ساز تار به عنوان ساز تخصصی بنده است و به مدت ۱۲ سال تار زدم و الان ۲ سال است که ساز گیتار باس را با استاد آرین کشیشی شروع کردم و این اولین کنسرت و گروهی هستش که بنده به عنوان نوازنده ی گتار بیس فعالیت می کنم اما با ساز تخصصی من که تار هستش اجراهای زیادی داشتم و با گروه های زیادی کار کردم.همچنین عضو ارکستر سمفونیک صدا و سیما هم هستم و آنجا در زمینه کر فعالیت می کنم.

تار را نزد چه اساتیدی آموختید؟

ساز تار را نزد اساتید کیوان ساکت ، هوشنگ ظریف ، داریوش پیرنیاکان و خانم کیمیایی آموختم.

در پایان از بانوان می خواهیم که حمایتمان کنند و ما را تنها نگذارند.

 

نیاز لاهرودی

یک مقدار از بیوگرافی شخصی و هنری خودتان برامون بگید؟

متولد ۱۳۷۲ هستم و فراغ التحصیل هنرستان موسیقی هستم.۱۲سال است که ساز ویولن آلتو را به صورت تخصصی می نوازم.نوازنده ارکستر ملی و سفمونیک تهران هستم و در گروه های مختلفی از جمله گروه خانم سیمین غانم فعالیت داشتم.

وضعیت حضور بانوان روی استیج را چطور ارزیابی می کنید و این محدودیت ها چه تاثیری روی بانوان دارد؟

در موسیقی بانوان حمایت خیلی کم است و از بانوان عزیزمان خواهش می کنم که حمایت کنند و مشکلاتی که در موسیقی پاپ مختلط است ، به مراتب بسیار بیشتر از موسیقی بانوان است و متاسفانه رسیدگی نمی کنند و از بانوان می خواهم که ما راحمایت کنند.اصولا نوازنده های خانم به صورت دائمی نمی توانند در ارکستر خوانندگان پاپ آقایان باشند و به صورت پروژه ای از ما استفاده می کنند به خاطر سفرهایی که اتفاق می افتد و مجوز گرفتن سخت برای خانم ها ، معمولا به صورت پروژه ای از ما استفاده می کنند.من به صورت پروژه ای با رضا صادقی ، علی اصحابی و کنسرت های ارگانی با مجتبی کبیری همکاری کردم.البته در چند سال اخیر وضعیت کار برای بانوان بهتر و راحت تر شده و حمایت ها بسیار بیشتر شده و این اصل را نباید فراموش کرد که هنر جنسیت نمی شناسد و هنرمند هرجای دنیا با هر رنگ و هر جنسیتی که باشد ، باز یک هنرمند است.

 

مهتاب فتح اله نوری

یک مقدار از بیوگرافی شخصی و هنری خودتان برامون بگید؟

متولد ۱۳۷۴ هستم و ۶ سال است که به صورت تخصصی گیتار می نوازم اما رشته تحصیلی ام روانشناسی است.همزمان در گروه نیلآوا هم مشغول به کار هستم و از این بابت خوشحالم که افتخار این را داشتم که در گروه خانم سلطانی عزیز و در کنار ایشان و بچه ها ساز بزنم.بچه ها همگی خیلی قوی و پرانرژی هستند و خداروشکر تا به حال همه چیز در گروه عالی بوده و وجود چنین گروه ها و اجراهایی خیلی خوب است مخصوصا اینکه بانوان هم بتوانند به راحتی به روی صحنه بیایند و هنر خود را به نمایش بگذارند.امیدوارم که مردم و علی الخصوص بانوان هم از این برنامه ها حمایت کنند و همچنین فرآیند مجوز گرفتن این گروه ها راحت تر شود.

ساز گیتار را نزد چه اساتیدی آموختید؟

من گیتار را نزد استاد فرشاد عابدینی سپهر آموختم.

وضعیت حضور بانوان روی استیج را چطور ارزیابی می کنید و این محدودیت ها چه تاثیری روی بانوان دارد؟

محدودیت هایی که برای بانوان در عرصه موسیقی است ، باعث می شود که برخی حتی وارد عرصه موسیقی نشوند و یا اینکه اگر هم در زمینه موسیقی چه خوانندگی و یا نواختن ساز و … توانایی و استعداد دارند نتوانند هنرشان را به نمایش بگذارند و در این عرصه فعالیت حرفه ای داشته باشند.بنابراین خیلی هم خوب است که که به خانم ها هم میدان داده شود تا توانایی هایی خود را بیشتر بشناسند و در همان راستا فعالیت کنند.چه بسا نوازندگان و خوانندگان خانمی هستند که دست کمی از خوانندگان و نوازندگان بزرگ ندارند.

من شخصا به موسیقی علاقه بسیار دارم و در راستای همین علاقه مشغول به فعالیت هنری هستم.کار در کنار خانم سلطانی عزیز و بچه ها آنقدر به من انرژی می دهد که هر زمان که سر تمرین می آیم ، با انگیزی بیشتری تلاش می کنم.در حال حاضر هدفمان یک اجرای خوب و مورد پسند است و لذت بردن شنوندگان از این اجرا خود انگیزه و هدف بزرگی برای ماست.در آخر امیدوارم که چنین اجراهایی پیامی باشد برای بانوان هنرمند و هنردوستی که می توانند چنین فعالیت های هنری داشته باشند و مشوقی برایشان باشد که آن ها نیز پا به این عرصه بگذارند و به موفقیت های بزرگ دست یابند.

 

شیرین واعظی

یک مقدار از بیوگرافی شخصی و هنری خودتان برامون بگید؟

من متولد فروردین ۱۳۶۶ هستم لیسانس عمران دارم و در سال ۸۶ زیر نظر استاد رامین رحیمی به مدت ۲ سال شروع به نواختن ساز درامز کردم.به علت مشغله کاری حدود ۵ سال از موسیقی دور بودم و حدود ۲ سال پیش مجدد شروع به نوازندگی کردم و با گروه های مختلفی کار کردم اما هیچ کدام اجرا نداشتند و این اجرا اولین اجرای رسمی بنده خواهد بود.

آیا این همکاری ادامه خواهد داشت؟

صددرصد همکاری من با خانم سلطانی ادامه خواهد داشت.

وضعیت حضور بانوان روی استیج را چطور ارزیابی می کنید و این محدودیت ها چه تاثیری روی بانوان دارد؟

به نظرم این محدودیت ها فقط باعث می شود افرادی که هنرمند هستند و می خواهند هنرشان را ارائه دهند مجبورشوند به خارج از کشور مهاجرت کنند.

۰۰

حسین علیزاده: هرچه با موسیقی مخالفت شد، طرفدارش هم بیشتر شد

 

حسین علیزاده گفت: «وقتی حرف از نحیف بودن موسیقی ایرانی می‌زنیم و آن را تکرار می‌کنیم، باورش می‌کنیم. قرن‌هاست که این موسیقی خودش را حفظ کرده و کاش دیگر این کلمه را درباره موسیقی به کار نبریم.»

به نقل از «ایسنا»، این نوازنده تار و سه‌تار در مراسم رونمایی از آلبوم «۱۰» که صبح امروز، ۲۵ تیرماه، در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، با اشاره به برخی صحبت‌های مطرح شده توسط عوامل این آلبوم درباره‌ی نحیف بودن موسیقی ایرانی اظهار کرد: در صحبت‌های امروز این جمله چند بار تکرار شد که موسیقی ما نحیف و مظلوم است. وقتی حرف از نحیف بودن می‌زنیم و آن را تکرار می‌کنیم، باورش می‌کنیم. قرن‌هاست که این موسیقی از زیر دست و پای چیزهایی که از آن صحبت می‌شود خودش را حفظ کرده است. مردم ما به موسیقی توجه خاصی دارند و از این نظر بی‌نظیرند. با بسیاری از غیرایرانی‌هایی که دیدم و صحبت کردم این صحبت مطرح می‌شد که هیچ ملتی مثل ایران در خارج از مرزها از هنرمندان خود حمایت نمی‌کند.

او افزود: به جای اینکه از عدم درک و حمایت صحبت شود و انتظار داشته باشیم، باید به این فکر کنیم که چقدر مردم ما در این مدت حضور داشتند و حمایت کردند. هنرمندان ما گاهی در خلوت خودشان از تصور شنونده هنگام شنیدن اثرشان، بغض می‌کنند. این اصلا جنبه‌ی خودخواهانه ندارد، چون هنرمند خودش را در قالب شنونده قرار می‌دهد و به جای شنونده اثرش را گوش می‌کند. در این مدت هرچه با موسیقی مخالفت شد، طرفدارش هم بیشتر شد و هنرمندان برای اجرای برنامه به شهرستان‌ها رفتند.

 

علیزاده درباره‌ی آلبوم «۱۰» گفت: تنها کسی که این آلبوم را بارها و بارها گوش کرد من بودم، چون برای نوشتن یادداشتی برای آن احساس مسؤولیت می‌کردم. ما به هیچ وجه شرایط نحیفی نداریم. در این مجموعه شاهد حضور بدون ادعای نوازندگان هستیم و از نظر تکنیکی نیز اجرای سازها خوب و بی‌نقص است. هر کدام از قطعات برای خوشان طعمی دارند و ما را در باغی با میوه‌های مختلف قرار می‌دهند. من در اینجا خبری از موسیقی و موسیقی‌دان نحیف نمی‌بینم. کاش دیگر این کلمه را درباره‌ی موسیقی به کار نبریم.

این نوازنده‌ی پیشکسوت ادامه داد: جدا شدن از شرایط عوام‌زدگی و عوام‌فریبی و تبلیغات ساده و زیبا از ویژگی‌های این مجموعه است. نمی‌دانم این آلبوم چقدر خرج خودش را در می‌آورد، اما گرافیک آن با محتوایش هماهنگ است. البته این صحبت مطرح می‌شود که چرا حرفی از شعر و شاعر در این مجموعه نیست که غفلت بوده و قطعا قصدی در کار نبوده است.

علیزاده در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت خوانندگی در موسیقی امروز اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر خوانندگی در موسیقی به ترانه‌خوانی تبدیل شده است. ترانه‌خوانی در مقابل تصنیف‌خوانی که شکلی پیچیده‌تر و فنی‌تر داشت به وجود آمد و در قدیم هر خواننده‌ای حاضر به ترانه‌خوانی نمی‌شد. رابطه‌ای که باید با مقوله‌ی آواز ایرانی برقرار شود وجود ندارد و این باعث شده هر چه جوان به موسیقی وارد می‌شود به سمت ترانه‌خوانی برود که تبلیغات آن صبح تا شب جلوی چشم ماست و با مسئله مادیات عجین شده است.

 

این هنرمند افزود: توجه به وضعیت موسیقی ایرانی فقط کار دولت نیست. ما باید ببینیم که چقدر موسیقی‌دان‌ها و هنرمندان روشنفکر ما در این زمینه کار کرده‌اند. کسانی در موسیقی ایران بودند و این جنبه‌ی روشنفکرانه را داشتند که افراد را دور هم جمع کنند و کار گروهی انجام بدهند. خلوص از صدا و موسیقی تک تک هنرمندان این آلبوم پیداست. در جامعه‌ی فعلی که به شرایط موسیقی معترض هستیم باید ببینیم موسیقی‌دان‌ها چقدر مقصر هستند. به نظر من اگر خود را خیلی به عوام نزدیک کنیم جنبه‌های عوام‌فریبانه به کار وارد می‌شود. این مجموعه خود را از این قضیه مبرا کرده است.

او همچنین بیان کرد: همه چیز این آلبوم از ظاهر آن تا کسانی که آمدند اینجا صحبت کردند معنوی است. این را آقای روحانی و آقای احمدی‌نژاد به وجود نیاورده‌اند، خود شما هنرمندان ایجاد کرده‌اید. درست است که خیلی از مشکلات موسیقی تاریخی است، اما نباید باعث شود که همه چیز را توجیه کنیم. قطعا هنر یک بخش تجاری دارد، اما در بخش دیگر هنرمندانی مثل شحریان هستند. شجریان هزار سال دیگر هم هست، چون هنرش هست. هنر اگر از دل و معنویت بیاید سِحر می‌کند. قطعا شنونده‌هایی با بار معنوی اهمیت دارند و مخاطبی که تنها بلیت بخرد و تشویق کند، جریان‌ساز نیست.

 

همزیستی با حفظ همه کرامت‌ها سخت است

در بخش دیگری از این مراسم علیرضا قربانی – خواننده – اظهار کرد: هنرمندانی که در این آلبوم کار کرده‌اند از هنرمندان دیگر و حتی برخی پیشکسوتان یک گام جلوتر هستند، چون کنار هم کار کرده‌اند. در دوره‌ای هستیم که شرایط ایجاب می‌کند کنار هم کار حرفه‌ای را دنبال کنیم و به ثمر برسانیم. نوع زندگی و هجوم اطلاعات در عصر جدید باعث شده آدم‌ها منزوی‌تر شوند و به خلوت خود بروند.

او افزود: در انتهای سال‌هایی که خدمت استاد تجویدی می‌رسیدم از او پرسیدم چطور سال‌های بعد از انقلاب کارهایی که توسط هنرمندان تولید شد، در حد کارهای قبل‌شان نیست که استاد از جواب دادن سر باز زدند.

این خواننده همچنین گفت: الان شرایط به گونه‌ای نیست که آن انس و مودت پیشین وجود داشته باشد و اغلب آنچه که در این‌باره مطرح می‌شود لسانی است، اما در عمل همزیستی با حفظ همه کرامت‌ها کمی سخت است. هنرمندان آلبوم «۱۰» کار بسیار بزرگی کردند.

 

آرزوی سلامتی برای شجریان

داود آزاد – نوازنده موسیقی – دیگر هنرمندی بود که در این مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: اگر این آلبوم را از منظر فرهنگی و معنوی بررسی کنیم، یک فضای مدنی بین موزیسین‌ها در آن وجود دارد که در گذشته بین اساتیدمان وجود داشت. نیازمندیم در فضایی که تن موسقی نحیف است به جای اینکه روبروی هم باشیم در کنار یکدیگر قرار بگیریم. برای استاد شجریان هم آرزوی سلامتی می‌کنیم.

امیر مردانه – مدیرمسؤول انتشارات «ساز آواز» – نیز درباره‌ی شکل‌گیری آلبوم «۱۰» اظهار کرد: پیشنهاد این آلبوم از طرف سیامک جهانگیری مطرح شد و فکر کردیم که چقدر خوب است که از دوستان همکار دعوت کنیم که مجموعه‌ای از تصانیف را در کنار هم داشته باشیم. در ابتدا نظر ما این بود که از ۸ نفر دعوت کنیم، اما بعد به پیشنهاد مجید کاشانی (طراح گرافیک و مدیر هنری آلبوم) تصمیم گرفتیم ۱۰ ترک را در این آلبوم جای بدهیم.

مردانه همچنین به مشکلات کار جمعی در ایران اشاره کرد و گفت: در کشور ما کار جمعی از ابتدا یک چالش بزرگ بود. در این آلبوم ترتیب قطعات بر اساس ابتدای نام‌خانوادگی آهنگسازان است و تلاشی نداشتیم که کسی در این آلبوم بولد باشد و آلبوم به سمت آهنگسازمحوری، خواننده‌محوری و نوازنده‌محوری پیش برود، بلکه می‌خواستیم حضوری متحد از هنرمندان موسیقی را به نمایش بگذاریم. حضور دوستان پیشکسوت نیز نوری بود که به بقیه تابید.

او ادامه داد: باید تلاش کنیم تا بدنه موسیقی ایرانی قوی‌تر شود، چون ما خواه ناخواه متولیان امر هستیم و باید به تنومند شدن درخت موسیقی کشور کمک کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم طینوش بهرامی – نوازنده – در سخنانی اظهار کرد: زمانی که در کلاس آقای علیزاده آموزش می‌دیدم یاد جمله‌ای از ایشان در دهه ۶۰ افتادم که می‌گفت من حاضرم یک آلبوم جمعی با همکارانم داشته باشم، اما آن‌ها حاضر نیستند. در آن زمان انتشار چنین آلبومی امکان پذیر نبود، چون جامعه موسیقی ایرانی ظرفیت انتشار آلبوم جمعی را نداشت. خوشحالم که اکنون یک عده موزیسین در کنار هم جمع شده‌اند و آلبوم جمعی منتشر کرده‌اند.

۱۰ تصنیف از ۱۰ آهنگساز

در ادامه‌ی مراسم ۱۰ تصنیف آلبوم «۱۰» با حضور آهنگسازان و خوانندگان هر کدام از آن‌ها به شرح زیر به حاضران معرفی و بخش‌هایی از آن‌ها پخش شد.

تصنیف اول: «گریه نمی‌دهد امان»، آهنگساز: طینوش بهرامی، خواننده: پوریا اخواص

تصنیف دوم: «آن بسیار»، آهنگساز: علی بهرامی‌فرد، خواننده: امیر مردانه

تصنیف سوم: «قصه دل»، آهنگساز: پویان بیگلر، خواننده: وحید تاج

تصنیف چهارم: «سوگ»، آهنگساز: سیامک جهانگیری، خواننده: امیر مردانه

تصنیف پنجم: «شب»، آهنگساز: نگار خارکن، خواننده: حسین علیشاپور

تصنیف ششم: «سه‌گانه رباعی»، آهنگساز: امیر شریفی، خواننده: مهدی امامی

تصنیف هفتم: «آواز جدایی»، آهنگساز: پژمان طاهری، خواننده: اشکان کمانگری

تصنیف هشتم: «گریه سیل»، آهنگساز: علی‌اصغر عربشاهی، خواننده: وحید تاج

تصنیف نهم: «دلبرا»، آهنگساز: حامد فکوری، خواننده: اشکان کمانگری

تصنیف دهم: «بسیط عراق»، آهنگساز: سعید نایب محمدی، خواننده: مجتبی عسگری

شهرام صارمی – مدیر بخش موسیقی فرهنگسرای ارسباران – نیز در این مراسم گفت: انتشار آلبوم «۱۰» با حضور این هنرمندان اتفاق مهمی است و فکر می‌کنم داریم به جایی می‌رسیم که همکاری یکدیگر را بپذیریم و کنار هم باشیم.

به گزارش ایسنا، آلبوم «۱۰» با مجموعه آثار ۱۰ آهنگساز با صدای هفت خواننده به همت موسسه فرهنگی هنری «ساز و آواز» منتشر شده است.

۰۰

غوغای ستارگان در تالار وحدت!

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵

غوغای ستارگان در تالار وحدت!

 

کنسرت «ارکستر ملی مهر» به رهبری «ناصر ایزدی» و خوانندگی «وحید تاج» با اجرای آثاری از «همایون خرّم» در تهران و با استقبال ویژه مخاطبین و هنرمندان به روی صحنه رفت.

این کنسرت با همکاری خانواده استاد همایون خرّم و حمایت مؤسسه فرهنگی هنری رادنواندیش طی دو شب در تالار وحدت شهر تهران و با اجرای ده اثر از شاخص ترین و خاطره انگیزترین ساخته های استاد خرّم توسط ارکستر مهر با خوانندگی وحید تاج برگزار شد. همچنین یکی دیگر از قسمت های این کنسرت اجرای یکی از آثار این استاد برجسته با پیانوی بردیا صدرنوری و ویولن حامد ابراهیمی همراه با خوانندگی وحید تاج بود.

ناصر ایزدی در مورد فعالیت های آینده این ارکستر خاطرنشان کرد: «در آذر ماه نیز کنسرت دیگری برگزار خواهیم نمود که کلیه آهنگ های آن از ساخته های اینجانب می باشد و البته در مورد اجرای چند برنامه جدی دیگر نیز گفت وگوهایی صورت گرفته که پس از نهایی شدن نتیجه آن را برای آگاهی دوستداران موسیقی اعلام خواهیم نمود.»

شایان ذکر است که هنرمندانی چون لوریس چکناواریان، نادر گلچین، فضل ا.. توکل، احمد وثوق احمدی، دکتر محمد سریر، فریدون شهبازیان، میلاد کیایی، فاضل جمیشیدی، وارطان ساهاکیان، حمیدرضا نوربخش، پری ملکی، حوروش خلیلی، جواد بطحایی، صادق چراغی، مزدا انصاری، رضا شایسته، علی امیرقاسمی، مریم حیدرزاده، کوشا کرمی، هومن اتابکی، حمیدرضا عاطفی، امیر رفعتی، مرضیه حیدری و خانواده همایون خرم به عنوان مهمان طی دو شب کنسرت ارکستر ملی مهر حضور داشتند.

۰۰

آهنگ جدید میثم ابراهیمی به نام ” حالا حالا ” منتشر شد

 

آهنگ جدید میثم ابراهیمی به نام ” حالا حالا ” از رسانه فرهنگی و هنری موزیک تراک منتشر شد .

هم اکنون این آهنگ زیبا با آهنگسازی یوسف زمانی و ترانه سرایی مهرزاد امیر خانی و تنظیم و میکس و مسترینگ پازل بند در همین وبسایت قابل دسترس است .

 

 

دانلود آهنگ حالا حالا با صدای میثم ابراهیمی

 

متن آهنگ حالا حالا از میثم ابراهیمی

چاره نداره دوباره دلم
حس خوبی به تو داره دلم
تو شدی همه دنیا
تا ته دنیا خیلی دوست دارم
هیچ موقع شانس نمیاره دلم
عاشقی شده باز کار دلم
کی گفته بجز این منه تنها
کفته تا حالا خیلی دوست دارم
حالا حالا حالا حالا حالا
یهو بی هوا یهو یه نگاه
دیگه یکی می شه روزو شبا
حالا حالا تو چشمای ما
با یه نگاه میره قلبای ما
مثل عشق تو قصه ها
مثل ستاره ای تو شب من
حرف جدایی رو دیگه نزن
حالا که تاریکه دنیام
خودتو می خوام عاشقتم آره
داره هوای چشاتو چشام
رنگ نگاهته رنگ صدام
مگه نمیدونی عشقم
با همه دنیا عشق تو فرق داره
حالا حالا حالا حالا حالا
یهو بی هوا یهو یه نگاه
دیگه یکی می شه روزو شبا
حالا حالا تو چشمای ما
با یه نگاه میره قلبای ما
مثل عشق تو قصه ها

۰۰

آهنگ جدید محمد رضا هدایتی به نام ” عشق پنهونی ” منتشر شد

 

آهنگ جدید محمد رضا هدایتی به نام ” عشق پنهونی ” از رسانه فرهنگی و هنری موزیک تراک منتشر شد .

هم اکنون این آهنگ زیبا با آهنگسازی و ترانه سرایی رشید رفیعی در همین وبسایت قابل دسترس است .

 

دانلود آهنگ عشق پنهونی با صدای محمد رضا هدایتی

 

متن آهنگ محمدرضا هدایتی بنام عشق پنهونی

می گذری از کنار من دلم اسیره تو دامت
مثل همیشه می ترسم بهت بگم که می خوامت
از روزی که تورو دیدم دنیای من شده چشمات
منتظرم که تو ردشی دلم بمیره زیر پات
خستم از عشق پنهونی تورو می خوام نمیدونی
اگه نباشی میمیرم اگه بگم نمیمونی
میگذری از کنار من دلم اسیر تو دامت
مثل همیشه می ترسم بهت بگم که می خوامت
از روزی که تورو دیدم دنیای من شده چشمات
منتظرم که تو ردشی دلم بمیره زیر پات
خستم از عشق پنهونی تورو می خوام نمیدونی
اگه نباشی میمیرم اگه بگم نمیمونی
می گذری از کنار من دلم اسیره تو دامت
مثل همیشه می ترسم بهت بگم که می خوامت
از روزی که تورو دیدم دنیای من شده چشمات
منتظرم که تو ردشی دلم بمیره زیر پات
خستم از عشق پنهونی تورو می خوام نمیدونی
اگه نباشی میمیرم اگه بگم نمیمونی
میگذری از کنار من دلم اسیر تو دامت
مثل همیشه می ترسم بهت بگم که می خوامت
از روزی که تورو دیدم دنیای من شده چشمات
منتظرم که تو ردشی دلم بمیره زیر پات
خستم از عشق پنهونی تورو می خوام نمیدونی
اگه نباشی میمیرم اگه بگم نمیمونی

۰۰