دانلود آهنگ جدید

مرداد ۱۳۹۵ -

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷

علی بحرینی: «دیوونه‌وار» را یک آلبوم تجربی می‌دانم

 

 

«حمید عسکری» چندی پیش ششمین آلبوم رسمی خود به نام «دیوونه‌وار» را در سکوت کامل خبری منتشر کرد. او بر خلاف آلبوم‌های گذشته‌اش و روال معمول بازار موسیقی پاپ اطلاع‌رسانی چندانی درباره اثر خود نداشت و همه چیز را به روز انتشار آلبومش موکول کرد. پس از آن هم حضور چندانی در رسانه‌ها نداشت. صحبت‌های گوناگونی درباره «دیوونه‌وار» منتشر شد ولی او واکنش چندانی نشان نداد. اما ما برای نقد و بررسی این آلبوم پرونده‌ای تشکیل دادیم که اولین بخش آن امروز منتشر می‌شود. برای بخش اول به سراغ ترانه‌سرایی رفتیم که در یک مقطع زمانی با حمید عسکری اختلاف هم داشت. اما پس از حل مشکلات مجدداً با هم همکاری کردند و حضور دوباره آنها در کنار یکدیگر منجر به تولید قطعه «خوشبختی» شد که از کارهای پرطرفدار این خواننده است.

علی بحرینی صحبت‌های خود درباره آلبوم‌ «دیوونه‌وار» را با توضیح درباره بخش ترانه آغاز کرد:«کلاً با آلبوم‌هایی که عوامل آنها محدود باشد موافق هستم. اعتقاد دارم هرکسی که اگر بضاعت آهنگسازی، ترانه‌سرایی یا تنظیم داشته باشد می‌تواند حداقل در یک آلبوم تأثیر مثبت داشته باشد و به یکدست‌شدن آلبوم کمک کند. «علی ایلیا» از بهترین ترانه‌سراهای یک دهه اخیر است. آدمی است که با ارتباطات سالم جلو آمده و به عنوان کسی که افتخار همکاری با او در مجله «اتفاق‌نو» را داشتم همه فعالیت‌هایش سالم بوده است. هیچ‌وقت شهوت شهرت و دیده‌شدن نداشته و همیشه سرش به کار خودش بوده است. در سال‌هایی که اسم و رسمی پیدا نکرده بود به راستی پژوهش کرد و یاد گرفت و به نقطه‌ای رسید که کاملاً یقین داشتم در هر آلبومی می‌تواند مفید و تاثیرگذار باشد. در آلبوم حمید عسکری همه بار ترانه به دوش او قرار گرفت و به نظر من علی ایلیا در این آلبوم نمره قبولی گرفت. او از ترانه‌سراهایی است که ترانه‌هایش اتفاق دارد. آدم یک جاهایی ترانه‌های علی ایلیا را که می‌شنود خوشش می‌آید و می‌تواند دل آدم را بریزد. بارها و بارها در کارهایی که با «علیرضا طلیسچی»، «فریدون آسرایی» یا «مهدی یغمایی» انجام داد این موضوع را می‌توانید ببینید. علی ایلیا ترانه‌سرای بخاردار است. ترانه‌سراهای پرکار داریم که بخاری ندارند و صرفاً کار می‌کنند و به نوعی هم خواننده را مرعوب می‌کنند. علی ایلیا آدم سالمی است و ترانه‌هایش منطق شاعرانه، منطق ادبی و منطق تیراژی دارد. به نظر من در آلبوم موفق بود اما باید این را در نظر بگیریم که علی ایلیا را در یک آلبوم قرار می‌دهید و این چندمین آلبوم حمید عسکری است؟ فکر می‌کنم حمید عسکری بیش از صد قطعه برای خودش ساخته باشد. حمید ده سال است که فعالیت می‌کند و قطعاً بیش از این تعداد هم برای خودش ساخته است.

از سوی دیگر فاصله آلبوم قبلی حمید با این مجموعه کمتر از یک سال بود و تمام این موارد مسئولیت ترانه‌سرا را بیشتر می‌کند و او را در محیط غیرعادلانه‌تری برای قضاوت قرار می‌دهد. حتی خود آلبوم هم در محیط غیرعادلانه برای قضاوت قرار می‌گیرد. به نظر من اگر علی ایلیا پنج یا شش سال قبل یک آلبوم با حمید عسکری کار می‌کرد، قطعاً آلبوم سرپاتر و سرحال‌تری می‌شد.»

او سپس درباره حمید عسکری گفت:«اما در مورد خود حمید عسکری هم باید به نکاتی اشاره کنم. ده سال از فعالیت حرفه‌ای این خواننده می‌گذرد و به نظر من حضور دائمی و ممتد در تمامی سال‌های یک دهه اخیر اتفاق بسیار مهمی است. دوستانی که مثلاً مدعی هستند چرا فلانی کار می‌کند یا ضعیف شده باید به لیست خواننده‌ها نگاه کنند و ببینند چند خواننده داشته‌ایم که این را قابلیت را داشته که ده سال آلبوم منتشر کند و کنسرت برگزار کند؟ او تاکنون شش آلبوم منتشر کرده و همین که راجع به او صحبت می‌شود و شما درباره او نقد می‌خواهید اتفاق مهمی است. در این دهه اخیر موسیقی به مسیرهای مختلفی هدایت و منحرف شد ولی با وجود تمام اتفاقات، حمید هنوز هم خواننده‌ای است که می‌تواند آلبوم بدهد و آلبومش خواهان دارد و می‌تواند کنسرت برگزار کند. من آلبوم آخر حمید را نسبت به پنج آلبوم دیگر او یک آلبوم آزمون و خطایی می‌بینم. ما در تئاتر هم تئاتر تجربی داریم که مثلاً آقای «آتیلا پسیانی» که وزنه‌ای در این هنر محسوب می‌شوند که نمایش‌هایی از این دست دارند. من آلبوم «دیوونه‌وار» را یک آلبوم تجربی می‌دانم و در کوتاه مدت تولید شده است. آلبومی است که حمید عسکری در آن ترانه ننوشته و در یک فورس زمانی بسیار قابل توجه و با کمترین مانور تبلیغاتی تولید شده است. به نظر من چیزی پایین‌تر از انتظاری که شما از یک خواننده که سرگرم کنسرت در تهران و شهرستان است، نیست. او روی این آلبوم مانور نداد و ادعا هم نکرد و خیلی‌ها هم نمی‌دانستند این آلبوم در حال انتشار است. این مجموعه‌ای از آزمون و خطا و تجربه‌اندوزی بود. به خود حمید هم گفتم اگر قرار بود روی این آلبوم مانور بدهید و از شش ماه قبل نویدش را بدهید در آن صورت آسیب‌‌پذیر و خیلی از عیب‌هایش نمایان می‌شد. به هرحال تجربه‌ای است که با یک ترانه‌سرای جوان داشته، ترانه‌سرایی که امتحان خودش را در آلبوم قبلی و با دو قطعه پس داده بود. این دو نفر با هم کار تولید کردند و همه هم می‌دانند که آثار حمید همیشه بر مبنای ملودی و ترانه پیش می‌رود. کلاً آلبوم را آبرومند می‌دانم و از زاویه دیگری می‌توانم کارهای حمید را تقسیم کنم. او سه‌گانه «کما» و سه‌تا غیر از «کما» داشت و مطمئن هستم تجربیات این آلبوم در مجموعه بعدی او بسیار برایش مفید خواهد بود. به شدت هم موافق هستم که آلبوم هفتمی در کار باشد و با طمانینه بیشتر بتواند نتیجه بگیرد.

من گفتم این آلبوم تجربی است و آقای آتیلا پسیانی که غول تئاتر این مملکت است را مثال زدم. آقای «همایون شجریان» در کار با «سهراب پورناظری» و آلبوم «آرایش غلیظ» یک اثر تجربی تولید کردند و این موضوع ارتباطی به ویژگی کارهای قبلی یا کارنامه کاری هنرمند ندارد. من اسم آلبوم را تجربی می‌گذارم چون در محیط محدود، با عوامل کمتر، زمان کوتاه‌تر و تبلیغات کمتر منتشر شده است. به این آلبوم می‌توانم تجربی بگویم ولی مثلاً به آلبوم «کما ۳» که نزدیک سه سال صحبت انتشارش بود و تغییرات زیادی داشت چنین لفظی را نمی‌توان اطلاق کرد.»

علی بحرینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مقوله سکوت کامل حمید عسکری پیش از انتشار این مجموعه اشاره کرد و گفت:«ما زمانی می‌توانیم خواننده‌ای را محاکمه کنیم که رجزخوانی‌های او را شنیده باشیم یا تبلیغاتش را دیده باشیم. یا پکیج عجیب و غریبی داشته باشد و ادعای خاصی را مطرح کرده باشد. اگر می‌خواهید بگویید که آلبوم ضعیف است ولی باید بگویید نسبت به چه چیزی ضعیف است؟ اگر منظور نسبت به آلبوم «کما۱» یا «کما۲» است که می‌توانیم بگوییم ضعیف بود ولی بحث کلی من این بود که اگر حمید روی این آلبوم ادعا می‌کرد، خیلی راحت می‌شد آن را زیر تیغ نقد برد. حمید نه نوید انتشارش را داد و نه اینکه مثلاً گفت که فردا با این آلبوم می‌ترکانیم! بحثی که باید آسیب‌شناسی این است یکی از دلایل شکست آلبوم‌ها و خصوصاً آلبوم‌های دوم خواننده‌ها نسبت به آلبوم اول آنها، مسأله روانی است. یک زمان شما از آقای ایکس انتظار شنیدن کاری نداشتید و حتی اسم و فامیل او را هم نمی‌دانستید ولی کاری منتشر می‌کند که شنیده می‌شود و فراتر از انتظار ظاهر می‌شود و به آن لبخند می‌زنید. سپس همان آقای ایکس وارد آلبوم دوم می‌شود و روزنامه‌ها و نشریات و سایت‌ها مدام پیگیر او می‌شوند. خواننده‌های ما هم اصلاً دیدگاهی ندارند و شما به عنوان خبرنگار با او تماس می‌گیرید و او می‌گوید چه بگویم؟ شما مثلاً می‌گویید که بگو آلبوم خوب است و او هم همین را می‌گوید یا مثلاً می‌گویند که با انرژی و تجربه آلبوم اول کاری می‌کنم که روی «مایکل جکسون» کم شود! همینطور مدام انتظار بالا می‌رود تا جایی که اگر آن فرد مایکل جکسون هم بشود باز هم پایین‌تر از انتظار منتقدان و خبرنگاران خواهد بود. همانطور که هرچیزی فراتر از انتظار شما باشد به آن لبخند می‌زنید، به آنچه که پایین‌تر از انتظار باشد هم واکنش نشان می‌دهید و باعث خشم شما می‌شوید. خواننده‌های ما همیشه به این شکل باخته‌اند و عیار آلبوم را با میزان ادعایی که برای آن شده تناسب قائل هستند. زمانی که شما انتظار به وجود بیاورید باید انتظار من را پوشش دهید و اگر انتظار ایجاد نکنید با شما کاری ندارم. ببینید نمی‌شود «فریدون آسرایی»، «بنیامین» و گروه «سون» و… و همه ایران آلبوم دوم از آلبوم اولشان ضعیف‌تر باشد پس دلیل همان انتظار است.»

این ترانه‌سرا در پایان سوال ما مبنی بر اینکه چه پیشنهادی برای خواننده «دیوونه‌وار» دارد را اینگونه پاسخ داد:«آلبوم که صد در صد باید منتشر کند. پیشنهاد من به حمید عسکری همکاری دوباره با «میلاد ترابی» و ادامه همکاری با علی ایلیا و همچنان ادعانکردن است.»

۰۰

دیدار در شهریورماه با یک سورپرایز ویژه

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

دیدار در شهریورماه با یک سورپرایز ویژه

 

 

کامران تفتی، خواننده و بازیگری که اسفند ۹۴ آلبوم «عکس زمستونی تهران» از او منتشر شد، در شهریورماه در تهران روی صحنه می‌رود و سیاوش امامی به عنوان نوازنده گیتار و رهبر ارکستر، طاها مظاهری، نوازنده‌ی گیتار الکتریک و آکوستیک، شاهد علیزاده نوازنده پیانو، امیرعلی طاهری‌طلب نوازنده درامز و حامد حمیدزاده مهدیان به عنوان نوازنده گیتارباس او را در این کنسرت همراهی خواهند کرد.

آلبوم «عکس زمستونی تهران» شاید اولین آلبوم یک بازیگر بود که بعد از انتشار مورد توجه علاقه‌مندان موسیقی هم قرار گرفت و به همین دلیل تفتی بنا دارد فعالیت‌هایش در موسیقی را منسجم‌تر از همیشه ادامه دهد که کنسرت شهریورماه یکی از این اتفاقات است.

در کنسرت شهریورماه که زمان و مکان دقیقش به زودی اعلام خواهد شد، علاوه بر ترانه‌های اولین آلبوم این خواننده، چند قطعه جدید به همراه یک سورپرایز ویژه اجرا خواهد شد. بهنام جلیلیان، رامین عبدالهی و سعید رضایی آهنگسازها و میثم یوسفی، حسین غیاثی و نسیم کیانی ترانه‌سراهای آلبوم «عکس زمستونی تهران» بودند.

آرش پاکزاد میکس و مسترینگ آلبوم را انجام داده بود و جمعی از بهترین نوازنده‌های ایران در قطعات آن نواخته بودند. طراحی موسیقایی قطعات توسط بهنام جلیلیان انجام شده بود و آیدا مصباحی تهیه کننده و میثم یوسفی مدیر هنری آلبوم بودند که قرار است تهیه‌کننده و مدیر هنری کنسرت این خواننده هم باشند.

۰۰

کنسرت «ناگفته» ناظری ها یک بار دیگر تمدید شد

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

کنسرت «ناگفته» ناظری ها یک بار دیگر تمدید شد

 

 

عضو گروه برگزاری مجموعه کنسرت های «ناگفته» به خوانندگی شهرام ناظری و حافظ ناظری از تمدید این کنسرت در فضای برج میلاد تهران خبر داد.

سیدعلی نیکونیا مدیر روابط عمومی شرکت «آوای هنر» گفت: به پاس حضور علاقه‌مندان و حمایت بی‌دریغشان از شش اجرا و چهار بار تمدید کنسرت «ناگفته» استاد شهرام ناظری و حافظ ناظری در مردادماه، اکنون این کنسرت برای پنجمین بار تمدید و روزهای ۱۴ و ۱۵ شهریورماه در فضای باز برج میلاد تهران بار دیگر برگزار می‌شود.

وی افزود: تمدید این کنسرت به دلیل استقبال هواداران ایشان، تماس‌ها و درخواست‌های مکرر مبنی بر تمدید آن صورت گرفته و امیدواریم بتوانیم با این تمدید فرصت حضور را برای دیگر علاقه‌مندانی که تاکنون نتوانسته در این کنسرت شرکت کنند فراهم کنیم. این در حالی است که تاکنون رقمی بالغ بر ۲۴ هزار نفر از این کنسرت ها طی هفته های گذشته دیدن کردند.

او ادامه داد: براى برگزار شدن باشکوه‌تر، احترام به انتخاب مخاطب و نوآورى، اجراهاى پیش رو تفاوت‌هایی در اجراى دکور، نور و صدا خواهد داشت تا تجربه متفاوتى را نسبت به کنسرت‌های گذشته براى مخاطب رقم بزند. علاقه‌مندان به خرید بلیت این کنسرت می‌توانند روز سه‌شنبه ۲۶ مردادماه ساعت ۳:۳۳:۳۳ ظهر به سامانه ۸۴۲۰۰ به آدرس www.84200.ir مراجعه و نسبت به انتخاب صندلی‌های دلخواه خود و خرید بلیت آن اقدام کنند.

نیکونیا در ادامه صحبت‌های خود به برگزاری کنسرت همای پرواز اشاره کرد و گفت: پرواز همای از فردا به مدت پنج شب در تهران به روی صحنه می‌رود که سه شب آن در فضای باز کاخ سعدآباد و دو شب این اجراها در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی است. همای سه‌شنبه ۲۶ و شنبه ۳۰ مرداد ساعت ۲۱ در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی و ۲۷، ۲۸ و ۲۹ مرداد ساعت ۲۱ در فضای باز کاخ سعدآباد به روی صحنه می‌رود.

این مدیر روابط عمومی در پایان نیز گفت: آلبوم احسان خواجه امیری با نام “سی سالگی” نیز به‌زودی توسط این شرکت روانه بازار موسیقی خواهد شد.

۰۰

کنسرتی با طعم گیلاس

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

کنسرتی با طعم گیلاس

 

 

اعضای گروه دنگ شو یکشنبه ۲۴ مردادماه در سالن همایش‌های برج میلاد با هوادارانشان تجدیددیدار کردند.

کنسرت تابستانه دنگ شو با “بهار دلنشین” آغاز شد و همخوانی حاضرین را به همراه داشت این قطعه که از محبوب‌ترین قطعات تاریخ موسیقی ایران است و بارها توسط گروه‌های مختلف اجراشده بود این بار توسط گروه دنگ شو به صحنه رفت که حال و هوای ابتدایی اجرا تحت تأثیر این آهنگ و ورود میلاد باقری و هم‌خوانی با طاها شجاع نوری (طاها پارسا) نیز بود.
درحالی‌که با توجه به شروع اجرا بعضی حاضرین هنوز وارد سالن می‌شدند طاها پارسا از آن‌ها تشکر کرد که در این ترافیک و مشکلات تهران شلوغ و در عصر یک روز کاری به اجرای دنگ شو آمده‌اند و به آن‌ها اشاره کرد که عشق آورده‌اند و این سرآغازی بود برای اجرای “عشق آمد” که شکل خاص و متفاوت خواندن این قطعه توسط طاها پارسا و موسیقی پرهیجان آن فضای شاد و پرانرژی را در سالن ایجاد کرده بود.پس‌ازآن “گرم بخند” اجرا شد که انرژی زیاد طاها پارسا و میلاد باقری در این اجرا لبخند را به لبان بعضی از حاضرین آورده بود.
با اضافه شدن “آیدین ترکیان” و تک‌نوازی کمانچه‌اش سالن حالت سنگین‌تر و خاصی به خود گرفت که با اضافه شدن سازهای دیگر “آبان،کاشی ۱۶” از آلبوم اتاق گوشواره خوانده شد و “چه خواهد بودن” از آلبوم شیراز چهل ساله به اجرا درآمد. انتهای این قطعه با حضور “اسحاق چگینی”نوازنده نی همراه بود که اجرای وی در کنار دیگر نوازنده‌ها و سازها گاهی مانند دوئل و قدرت‌نمایی بود که جذابیت‌های اجرا را افزایش داده بود و نوای نی را هم دل‌نشین‌تر کرده بود.
با پایان این قطعه تمام نوازنده‌ها به‌غیراز نوازنده تمبک و نوازنده پیانو به همراه میلاد باقری صحنه را ترک کردند تا این قطعه به‌صورت تکخوانی اجرا شود “دلبر شیاد” خوانده شد تا پس‌ازآن نوبت تک‌خوانی طاها پارسا به همراه پیانو و تمبک شود و وی “طعم گیلاس” را اجرا کرد و با پایان آن به مرحوم کیارستمی، جایزه فیلم کن و به حضور بازیگر نقش اول این فیلم یعنی همایون ارشادی در سالن اشاره کرد که با تشویق حاضرین همراه بود تشویقی که تا مدتی قطع نشد. با اضافه شدن دیگر اعضای گروه “حباب” قطعه‌ای که به‌تازگی منتشرشده بود و آخرین اثر دنگ شو نیز هست اجرا شد.
اجرا با “باد گناهکار” ادامه پیدا کرد و تلاش‌های طاها پارسا برای ایجاد هیجان در سالن نتیجه‌بخش بود و حاضرین با دست‌هایشان گروه را همراهی می‌کردند.این خواننده در ابتدای اجرا اشاره کرده بود که کنسرت گاهی می‌تواند بی‌حال باشد ولی ما اهلش نیستیم.
بعد از پایان قطعه پارسا اعلام کرد که باید چند تشکر کرد و قبل از اولین تشکر گله‌مندی کرد که ایمیل‌های توهین‌آمیزی برای این تشکر دریافت کرده است اما باز هم یادی کرد از سربازانی که به خاطر میهنشان و جای ما می‌جنگند و از ما دفاع می‌کنند و پس‌ازآن از حضور غزل شاکری و از تهیه‌کننده‌های این اجرا یعنی موسسه آوای فروهر و برادران حاتم پور نیز تشکر کرد.
اجرا ادامه پیدا کرد و “رد شو” از اتاق گوشواره خوانده شد “مرا خود با تو چیزی در میان است” که غزلی از سعدیست هم در سالن اجرا شد ، درحالی‌که اجرا به لحظات پایانی نزدیک می‌شد اعضای گروه دنگ شو در تلاش بودند اجرای بهتری داشته باشند و تا آخرین لحظه برای حاضرین خاطره سازی کنند و “آتش و باد” و هیجان سالن و آهنگ نشان‌دهنده این ماجرا بود. با پایان قطعه و وقت طاها پارسا که برای گرفتن وقت بیشتر صحبت کرده به حاضرین اعلام کرد که دقایقی هم بعد از اذان مغرب با آن‌ها خواهند بود که این خبر لبخند را به لبان دوستداران این گروه هدیه کرد.
با اتمام اذان و بازگشت گروه انرژی بیشتری به حاضرین داده شد با اجرای قطعه “دنگ شو” و این حال و هوای خوب با اجرای دوباره “باد گناهکار” افزایش یافت و این اجرا همان‌طور که قولش داده‌شده بود باانرژی زیادی انجام شود و اعضای دنگ شو و خوانندگان آن تلاش خودشان را کردند.
رضا شایا(پیانو)،طاها پارسا(وکال و ساکسیفون)،میلاد باقری(خواننده)،خشایار روانگرد(درامز)،آیدین ترکیان(کمانچه)،صبا صمیمی(تمبک)،اسحاق چگینی(نی)،سروش عدل(گیتار بیس) اعضای حاضر گروه دنگ شو بر روی صحنه بودند.

۰۰

گرشا رضایی: موسیقی محلی و مقامی، بخشی از شخصیت موسیقایی من است

 

 

«گرشا رضایی» پس از سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در موسیقی اولین کنسرتش را در تهران برگزار خواهد کرد. این هنرمند روز ۲۷ مرداد در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه می‌رود و منتخبی از آثار آلبوم «آبی» و تک‌قطعاتش را اجرا می‌کند. مخاطبان موسیقی گرشا رضایی را از سال‌ها قبل و با نوازندگی، آهنگسازی و تنظیم و… می‌شناسند. او تا کنون با هنرمندان مختلفی همکاری کرده ولی از حدود دو سال قبل به شکل متمرکز فعالیت خوانندگی خود را تا کنون پیگیری کرده است. اجرای ۲۷ مرداد به نوعی آغازگر مسیر جدیدی در فعالیت‌های این خواننده است. چون او پس از این برنامه تور کنسرت‌های خود را در شهرهای مختلف ایران برگزار خواهد کرد و احتمالاً شهرهای شیراز و اصفهان اولین مقصد‌های او باشد. در آستانه این کنسرت و همزمان با انتشار تیزر آن به سراغ گرشا رضایی رفتیم و دقایقی را با او گپ زدیم.

 

*شما چندی پیش در برنامه «ساعت ۲۵» شبکه پنجم صدا و سیما اعلام کردید که در مسیر برگزاری کنسرت شما مشکلات زیادی داشتید. اما پس از آن برنامه برخی گفتند که «گرشا رضایی» مظلوم‌نمایی می‌کند و به این شکل می‌خواهد جلب توجه کند. اما دلیل بیان آن حرف‌ها و واقعیتش چه بود؟

گرشا رضایی هیچ‌وقت مظلوم‌نمایی نمی‌کند و از نگاه ترحم‌آمیز بیزار است و آن صحبت‌های من حقیقت بود. وقتی قرار است شخصی به یک بازار کار پول‌ساز اضافه شود طبیعتاً اخم‌های برخی افراد در هم می‌رود. من از روزی که تیتراژ سریال «دولت مخفی» پخش شد یک سری دشمنی‌ها شروع شد. به آلبوم «آبی» رسیدیم که دشمنی‌ها تبدیل به کارشکنی شد. کسانی که کار من را دنبال کرده‌اند در انتشار آلبوم «آبی» کاملاً متوجه این موضوع شدند. در اتفاقات قبل و بعد آلبوم همه دوستان رسانه و موزیسین از من پرسیدند که چرا اینگونه شد؟ این چرای با تعجب دوستان صحه‌ای بر این ماجرا است. کلاً اهل این نیستم که گناه کسی را بشویم یا پشت سری کسی حرف بزنم یا در شخصیت من نیست که با کسی کل کل رسانه‌ای کنم.

 

*فکر می‌کنید این روند در ادامه به چه صورت باشد؟ پس از کنسرت بیست و هفتم این روند کم‌ می‌شود یا بیشتر خواهد شد؟

امیدوارم این داستان ها بعد از این اجرا تمام شود. به همین دلیل خیلی‌ از دشمنان، دوست و هم‌سو می‌شوند و همین مسأله در مراودات انسانی یک روند طبیعی است. پیش‌بینی می‌کنم پس از این کنسرت عمده مشکلات حل خواهد شد.

 

*از خود کنسرت برای ما بگویید که چه برنامه‌هایی را تدارک دیده‌اید و چه رپرتواری را با چه هنرمندانی روی صحنه می‌برید؟

حدس می‌زنم این اجرا خوب باشد. وقتی خودم به رپرتوار برنامه نگاه می‌کنم می‌بینم که حرف‌هایی برای گفتن داریم. ترتیب و چیدمان قطعات به نوعی است که سعی کردیم همه علایق و احساسات را در نظر بگیریم. قرار است کنسرت اکتیو و با انرژی شروع شود و در ادامه خاطره‌بازی با تیتراژهایی خواهیم داشت که تا کنون از تلویزیون پخش شده است. نهایتاً یک پایان عاشقانه و شاد خواهیم داشت. سعی کردم برخلاف آن چیزی که خودم هستم، این اجرا پرانرژی باشد. من معمولاً در قطعاتی که می‌سازم، موزیسین کم‌انرژی هستم ولی برای این اجرا کارهای پرانرژی را انتخاب کرده‌ایم. ارکستر ما هم بسیار خوب است. دوستانی که با من کار کرده‌اند می‌دانند که من دوست دارم برای یک کنسرت، یک ارکستر بسازم. ترجیح می‌دهم به جای استفاده از ارکسترهای آماده، یک ارکستر را بسازم. نوازنده‌های گروه به ترتیب سن مجتبی کشاورز(گیتار بیس)، علی قاسمی(درامز)، سیاوش عزیزی(پرکاشن)، شروین موسی(گیتار)، مهرداد فریار(گیتار)، مهرداد پاکروان(گیتار)، حامد پورحسینی(فلوت و کیبورد)، محسن نامدار (پیانو و کیبورد) و مهبد جمشیدی (کمانچه) هستند.

 

*در این اجرا به سراغ کارهایی حال و هوای موسیقی فولک دارد هم می‌روید؟

موسیقی محلی و مقامی، بخشی از شخصیت موسیقایی من است. قطعات «ماه و کمانچه» و «سوار و اسب و بارون» را داریم که از کارهای پرمخاطب بودند ولی با تنظیم متفاوت در این اجرا شنیده خواهند شد. یعنی اتفاقات جدیدتری در اجرا رخ می‌دهد.

 

*اما کلاً می‌گویند با موسیقی محلی و مقامی نمی‌شود سالن کنسرت را پرکرد.

سالن کنسرت پاپ را با قطعات فولک نمی‌توان پر کرد. چون مخاطب محدودی دارد و جمعیت تهران، جمعیت فرامحلی است و با وجود اینکه از اقصی نقاط ایران در پایتخت جمع‌ شده‌اند اما متأسفانه خیلی کشش به سمت موسیقی محلی خود ندارند. جایگاه این سبک موسیقی بسیار بالا و ارزشمند است ولی سلیقه اغلب مخاطبان به سمت کارهای پاپ گرایش دارد. ما هم در رپرتوار برنامه دو قطعه را انتخاب کرده‌ایم که تلفیقی از موسیقی محلی و راک و پاپ است. سعی کردم این تلفیق مدرن باشد و صد در صد موسیقی فولکلور محسوب نمی‌شود.

 

*برای این کنسرت تبلیغات گسترده‌ محیطی و مجازی داشتید و فعالیت‌های زیادی در این زمینه انجام دادید. ولی برخی مخاطبان این نکته را بیان می‌کنند که چه لزومی دارد خواننده‌ای برای اولین کنسرتش به سراغ سالن دو هزار نفره برود. شما هم چرا سالن کوچکتر انتخاب نکردید که نیاز به چنین تبلیغات گسترده‌ای نباشد؟

حتماً خواننده در خودش می‌بیند که در یک سالن دو هزار نفره اجرا کند. گرشا رضایی خواننده‌ای نیست که از دو سال قبل و با تیتراژ «دولت مخفی» کار خودش را شروع کرده باشد. گرشا رضایی از سال ۸۰ مشغول کار حرفه‌ای در ژانرهای مختلف موسیقی و هنرهای گوناگون که موسیقی مکمل آن است فعالیت داشته است. خدا را شکر دوستانی که در تمامی ساعات روز بلیت‌فروشی کنسرت را رصد می‌کنند، می‌دانند که این اجرا تا کنون فروش خوبی داشته و خود من را سورپرایز کرده است چون تصورم کمتر از این تعداد بود. چرا وقتی خواننده‌ای می‌تواند هزار و پانصد بلیت واقعی بفروشد به سراغ سالن دویست نفری برود؟

 

*برای پس از کنسرت ۲۷ مرداد چه برنامه‌ای دارید؟ روی اجراهای دیگر متمرکز می‌شوید یا به سراغ تولید قطعات جدید می‌روید؟

برنامه من برای برگزاری کنسرت در شهرهایی نظیر اصفهان و شیراز است. ترجیح می‌دهم روی اجرا متمرکز باشم و همزمان با ماه محرم کمی استراحت می‌کنم و کم کم خودم را برای آلبوم دوم آماده خواهم کرد. آلبوم دوم با اتفاقات گذشته مواجه نمی‌شود و با توزیع و پخش خوب، آلبوم را معرفی می‌کنم.

 

*طی سال‌های گذشته خوانندگان زیادی اولین کنسرت خود را برگزار کردند ولی آن نتیجه‌ای که تصور می‌کردند از اجرا برایشان نداشت و همین مسأله باعث شد که کلاً از عرصه موسیقی کنار بروند. آیا امکان دارد «گرشا رضایی» هم روند کاری‌اش اینگونه شود یا تحت هر شرایطی به مسیر خود در موسیقی ادامه می‌دهید؟

با احترام به تمام دوستانی که طی همه این سال‌ها کنسرت برگزار کرده‌اند باید بگویم که هرگز من از موسیقی کنار نمی‌روم چون برای آینده برنامه‌های مفصلی دارم. پس از اینکه بتوانم گلیم خودم را در موسیقی داخلی از آب بیرون بکشم حتماً به سراغ موسیقی بین‌المللی می‌روم. این کنسرت پله اول اجراهای زنده من به عنوان یک خواننده و مولفی است که خودش می‌خواند و می‌سازد. دوست دارم اتفاقاتی را رقم بزنم که در سطح بین‌المللی باشد. دوستانی که ۲۷ مرداد تشریف می‌آورند این موضوع را می‌بینند چون سعی کردم در همه اجزای اجرا نظیر وکال، سازبندی، میکس و کارگردانی و… یک کار خوب را ارائه کنم. برای این مهم سال‌های سال تلاش کرده‌ام و آزمون و خطا داشته‌ام. هرگز پس از این اجرا گرشا رضایی نمی‌رود و تازه‌ برنامه‌هایش شروع شده است.

 

*و سوال آخر اینکه شما چند روز قبل قطعه «تابستون» را منتشر کردید و بعضی‌ها گفتند که این اثر از روی قطعه «دوست دارم زندگی رو» با صدای «سیروان خسروی» کاور شده است. در این زمینه چه نظری دارید؟

خیلی جالب است. شما یکبار می‌خوانید می‌گویند صدایتان شبیه فلانی است. یک کار می‌سازید می‌گویند شبیه کار فلانی است. کلاً مردم دوست دارند همه چیز را به هم ربط دهند و شبیه کنند. استایل موسیقی من از سال ۸۰ تا کنون راک و پاپ – راک بوده و اغلب کارهایی که می‌شنوید اتودهای من از گذشته است. ما خواننده‌ها همه در یک جامعه کار می‌کنیم و در بُعد بزرگتر در یک دنیا زندگی می‌کنیم و همه از همدیگر تأثیر می‌گیرند. از بزرگترین خواننده‌ها و هنرمندان تا کوچکترین‌ها همگی تأثیر می‌پذیرند چون همه ما دو گوش و یک ضمیر ناخودآگاه داریم. به همین دلیل شاید هر اثری در یک جایی از آن شبیه به یک کار داخلی یا خارجی باشد چون ما از شنیده‌های خودمان تأثیر می‌گیریم. همه آهنگ‌های من زائیده ذهن خودم است و قطعه «تابستون» هم کاور آهنگ «سیروان خسروی» نیست. سیروان از دوستان خوب من است و کارهای خوبی هم تولید می‌کند اما من از روی هیچکسی کاور نمی‌کنم.

 

*و کلام آخر؟

از تمامی دوستانی که تا کنون در زمینه امور اجرایی این کنسرت به من کمک کرده‌اند قدردانی می‌کنم. شرکت «اکسیر نوین» به مدیریت دوست خوبم آقای «محمدرضا خانزاده» تا کنون زحمات زیادی برای این اجرا کشیده‌اند و همکاران ایشان هم در آن مجموعه من را یاری کرده‌اند. از طریق این رسانه بابت تمامی این زحمات تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانم ۲۷ مرداد یک شب خاطره‌انگیز برای همه مخاطبانی که به سالن می‌آیند رقم بزنم.

۰۰

دانلود آلبوم جدید سهیل جامی به نام خصوصی

دسته بندی : دانلود آلبوم جدید تاریخ : سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

دانلود آلبوم جدید و بسیار زیبا و شنیدنی سهیل جامی به نام خصوصی

Download New Song By Soheil Jami Called Khosoosi

متن آهنگ آدم خاص از سهیل جامی

وقتی بری غم میمونه جایی نمیره
هیچکی دیگه دستای عشقو نمیگیره
میبینی این رابطه هم داره میمیره
عطر لباست رو تن خونه میمونه
تنگ میشه قلبم واسه حس عاشقونه
هرچی بشه دوست دارم یادت بمونه
منو تو بوی عالم احساس منو ساده بشناس
اگه تو ازم بخوای میشم یه آدم خاص
بمونو به من نگاه کن اسممو صدا کن
خودتو از حس ترک رابطه جدا کن
منو تو بوی عالم احساس منو ساده بشناس
اگه تو ازم بخوای میشم یه آدم خاص
بمونو به من نگاه کن اسممو صدا کن
خودتو از حس ترک رابطه جدا کن
*****
آهنگ آدم خاص از سهیل جامی
*****
دلخوری از دست منو دلخورم از تو
خالی از عشقم شدیو من پرم از تو
خواب محاله که دلو میبرم از تو
دوس دارم از درد دلا قصه بسازی
دیوونه شی عاشق این دیوونه بازی
دل ببری دل بدمو تو دل ببازی
منو تو بوی عالم احساس منو ساده بشناس
اگه تو ازم بخوای میشم یه آدم خاص
بمونو به من نگاه کن اسممو صدا کن
خودتو از حس ترک رابطه جدا کن
منو تو بوی عالم احساس منو ساده بشناس
اگه تو ازم بخوای میشم یه آدم خاص
بمونو به من نگاه کن اسممو صدا کن
خودتو از حس ترک رابطه جدا کن

۰۰

دانلود آلبوم جدید و بسیار زیبا و شنیدنی کامران مولایی به نام پارادوکس

Download New Album By Kamran Molaei Called Paradox

متن آهنگ زمستون از کامران مولایی

شومینه روشنه ولی بازم سرمای سختی داره این خونه
سرمای اینجا استخون سوزه هر فصل این خونه زمستونه
با هم ولی از همدیگه دوریم دوری رو حسمون اثر داره
انقدر که ما با هم دیگه سردیم از سقف خونه برف میباره
از خونه امشب میزنم بیرون می خوام یه مدت تو خودم باشم
شاید تو تنهایی مداوا شی شاید تو تنهایی مداوا شی
از خونه امشب میزنم بیرون تاریخ برگشتم مشخص نیست
غیر از من و تو هر دو میدونیم دوری ما تقصیره هیچکس نیست
زیره یه سقف مشترک هستیم بین من و تو اختلافی نیست
وابستگی داریم به هم اما این حس واسه زندگی کافی نیست
باید مث گذشته ها باشیم ما هردوتامون عشقو کم داریم
با اینکه سهممون مساوی نیست بازم به همدیگه بدهکاریم
از خونه امشب میزنم بیرون می خوام یه مدت تو خودم باشم
شاید تو تنهایی مداوا شی شاید تو تنهایی مداوا شی
از خونه امشب میزنم بیرون تاریخ برگشتم مشخص نیست
غیر از من و تو هر دو میدونیم دوری ما تقصیره هیچکس نیست
شومینه روشنه ولی بازم سرمای سختی داره این خونه
سرمای اینجا استخون سوزه هر فصل این خونه زمستونه

۰۰