دانلود آهنگ جدید

آذر ۱۳۹۵ -

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷

آهنگ جدید امیرعلی بهادری به نام مسکن موقتی منتشر شد

 

 

 

آهنگ جدید امیرعلی بهادری به نام مسکن موقتی از رسانه فرهنگی و هنری موزیک تراک منتشر شد .

 

 

 

 

هم اکنون این آهنگ زیبا با ترانه سرایی امیرعلی بهادری و آهنگسازی ، تنظیم و میکس و مسترینگ پیمان میرزایی در همین وبسایت قابل دسترس است .

دانلود آهنگ مسکن موقتی از امیرعلی بهادری

متن آهنگ امیرعلی بهادری بنام مسکن موقتی

گرگ و میش صبح بی خوابی ممتد پر شبیه یه شب گرد
بی تو این تکرار هر روزم اینجا مسمومه هواش
خودمم انگار مردم رو قلبم افتاده خراش
هر شب به یاد تو یه مدتی دلخوشی ساعتی
یه کوه خاطرات خط خطی
زخمی تر از اونم که بشه گفت باز دوباره بغض گرفته
گلومو لعنتی
امشب کجای شهرو دعوتی بی خیال و راحتی
یه کوه خاطرات خط خطی
زخمی تر از اونم که بشه گفت باز دوباره بغض گرفته
گلومو لعنتی
از تو آینه دوباره یه دلقک زل میزنه بهم
نمی زنه لبخند چشامو بستم رو تصویرم
از بس که سنگینه سرم
وسط تنهایی تنهام از قبل بهم ریخته تنم
هیچکی نموند دور و برم سنگینه سرم
هر شب به یاد تو یه مدتی دلخوشی ساعتی
یه کوه خاطرات خط خطی
زخمی تر از اونم که بشه گفت باز دوباره بغض گرفته
گلومو لعنتی
امشب کجای شهرو دعوتی بی خیال و راحتی
یه کوه خاطرات خط خطی
زخمی تر از اونم که بشه گفت باز دوباره بغض گرفته
گلومو لعنتی
♫♫♫
از تو آینه دوباره یه دلقک زل میزنه بهم
نمی زنه لبخند چشامو بستم رو تصویرم
از بس که سنگینه سرم
وسط تنهایی تنهام از قبل بهم ریخته تنم
هیچکی نموند دور و برم سنگینه سرم
هر شب به یاد تو یه مدتی دلخوشی ساعتی
یه کوه خاطرات خط خطی
زخمی تر از اونم که بشه گفت باز دوباره بغض گرفته
گلومو لعنتی
امشب کجای شهرو دعوتی بی خیال و راحتی
یه کوه خاطرات خط خطی
زخمی تر از اونم که بشه گفت باز دوباره بغض گرفته
گلومو لعنتی

۰۰

امید نعمتی: برگزاری کنسرت مانع ایجاد مفسده می‌شود
امید نعمتی (خواننده گروه پالت)، مهیار طهماسبی (نوازنده ویلونسل) و روزبه اسفندارمز (نوازنده کلارینت) با حضور در خبرگزاری ایلنا از لغو کنسرت‌ها گلایه و تاثیر آن بر گروه‌های موسیقی را بررسی کردند.

امید نعمتی (خواننده گروه پالت) با بیان اینکه هنگامی که کنسرت‌ها لغو می‌شود هیچ توضیح مشخصی داده نمی‌شود، اظهار کرد: اگر بین گروه‌های موسیقی و مسئولانی که مانع اجرای کنسرت می‌شوند، گفتمان باشد و بجای اینکه بدون هیچ توضیحی بگویند ممنوع و لغو، کمی وقت بگذارند و با دلایل مشخص توضیح دهند قطعا گروه‌های موسیقی هم می‌پذیرند، اما هیچ‌وقت این اتفاق نمی‌افتد و بدون هیچ توضیحی کنسرت لغو می‌شود.
دلیل مشخصی برای لغو کنسرت‌ها نیست

او با بیان اینکه مادام که ندانیم علت لغو‌ها برای چیست، هم ما و هم مردم نسبت به این موضوع اعتراض داریم، گفت: ما حتی نمی‌دانیم مرجعی که کنسرت‌ها و اجراهای صحنه‌ای را در برخی از شهرها لغو می‌کند کدام دستگاه است و حتی نمی‌دانیم در کجا باید این مسئله را پیگیری کنیم. بدون شک ما اگر عملی را مرتکب شویم که برای برخی‌ شائبه ایجاد، باید پاسخگوی آن باشیم و قطعا پاسخگو هم هستیم، بنابراین همین تقاضا را از افراد مسئول داریم که اگر اجرای ما را لغو می‌کنند توضیح مشخصی درباره آن داشته باشند.

شهرهای مذهبی برای همه محترم هستند

این خواننده پاپ با بیان اینکه مسلما شهرهای مذهبی مانند مشهد برای همه ما محترم و مقدس است، گفت: ساکنان همین شهرها با ارسال پیام از ما می‌خواهند تا در شهرشان اجرا داشته باشیم. قطعا هم ما و هم مردم به جایگاه مشهد احترام می‌گذاریم از همین رو قصد داریم یک موسیقی سلامت و صحیح برای مردم اجرا کنیم.

روزبه اسفندارمز با بیان اینکه این مسائل به راحتی قابل حل هستند، گفت: مهمترین مسئله ما این است که نمی‌دانیم این موضوع را از کدام نهاد باید پیگیری کنیم. متاسفانه وقتی اجرایی به هر دلیلی لغو می‌شود به زمان دیگری موکول می‌شود که ما نمی‌دانیم چه زمانی است و در این‌باره هیچ چیزی به ما گفته نمی‌شود. مسئولان به ما اعتماد نمی‌کنند و متاسفانه تصور ذهنی مسئولان این است که برگزاری کنسرت اتفاق بدی است و ایجاد مفسده می‌کند.

برگزاری کنسرت مانع ایجاد مفسده می‌شود

نعمتی ادامه داد: قطعا این برگزاری کنسرت است که می‌تواند جلوی مفسده را بگیرد. اگر از جوان‌‌هایی که در عرصه موسیقی فعالیت می‌کنند؛ حمایت شود بدون‌شک اعتیاد و دیگر معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی کمتر خواهد شد. از طرفی برگزاری کنسرت ایجاد شغل می‌کند.

ناهنجاری‌ها با موسیقی کمتر می‌شود

او با تاکید براینکه قطعا موسیقی‌هایی وجود دارد که می‌تواند ایجاد مفسده کند، اظهارکرد: وقتی در این کشور کار می‌کنیم و براساس قوانین آن مجوز می‌گیریم؛ مسلما موسیقی که ایجاد مفسده می‌کند، نداریم. بهتر است کمی به ما اعتماد کنند و مطمئنا نتیجه مثبتی از این اعتماد حاصل خواهد شد و از این طریق بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی بدون صرف هزینه‌های زیاد برطرف خواهد شد.

لغو کنسرت‌ها براساس قانون مشخصی نیست

مهیار طهماسبی با بیان اینکه موسیقی در ایران بسیار مظلوم است،‌ گفت: متاسفانه در کشور ما هر مقام مسئولی چه در حیطه وظایفش باشد چه نباشد در حوزه موسیقی نظر می‌دهد و تصمیم‌گیری می‌کند و متاسفانه هیچ‌گاه طبق قانون نظری درباره کنسرت‌ها داده نمی‌شود. مثلا اینطور نیست که بگویند براساس این قانون می‌توانید کنسرت بدهید و براساس این قانون نمی‌توانید.

گروه‌های موسیقی از لحاظ اقتصادی مستقل هستند

او با بیان اینکه بیشتر گروه‌های موسیقی از لحاظ اقتصادی مستقل هستند،‌ گفت: گروه‌های موسیقی تنها راه اقتصادی‌شان اجرای کنسرت‌ها و فروش آلبوم‌هایشان‌ است که بدون هیچ حمایتی در حال انجام است و در بسیاری از موارد هم که می‌توان این به چرخه اقتصادی کمک کرد، متاسفانه جلوی آن گرفته می‌شود در نتیجه گروه‌های موسیقی مجاز حضور کم‌رنگ‌تری خواهند داشت.

فضای سالم از بروز گروه‌های زیرزمینی جلوگیری می‌کند

نعمتی در ادامه این مطلب گفت: امیدوارم فضای سالمی در موسیقی ایجاد شود و با احترام به این فضا از ایجاد گروه‌های زیرزمینی و غیرمجاز جلوگیری شود، وقتی فضا برای فعالیت گروه‌های موسیقی مجاز ایجاد شود گروه‌های موسیقی زیرزمینی و غیرمجاز کمتر امکان فعالیت خواهند داشت.

وقتی کنسرت برگزار نمی‌شود بروزرسانی سالن‌ها بی‌معنی است

اسفندارمز در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره سالن‌های برگزاری کنسرت در شهرستان‌ها، تصریح کرد: برخی از شهرستان‌ها سالن‌هایی دارند که شاید از برخی از سالن‌های تهران نیز بهتر باشد اما به دلیل اینکه به مرور زمان تجهیزات آن‌ها قدیمی و مستهلک شده و به‌روزرسانی صورت نگرفته است. البته وقتی قرار نیست از آن استفاده کنند دلیلی برای به روز کردن تجهیزات وجود ندارد.

او ادامه داد: اگر هر ماه یک‌بار در این سالن‌ها کنسرت‌های با کیفیت عالی برگزار شود مطمئنا صاحبان سالن‌ها به فکر به‌روزرسانی تجهیزات خود هستند متاسفانه در شهرهای فرهنگی سالن بیش از ۴۰۰ نفر نداریم یا سالن‌های حرفه‌ای داریم که به آن‌ها اهمیت داده نمی‌شود.

در یک حاشیه امن، سرمایه‌گذاری در موسیقی سودمند است

نوازنده گروه پالت بیان کرد: اگر ساز و کار این تجارت امنیت داشته باشد قطعا سالن‌های شهرستان‌ها هم مناسب‌ و تجهیز می‌شوند چراکه هستند افرادی که به شهرشان اهمیت می‌دهند و می‌توان سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری در این بخش تشویق کرد چراکه سرمایه‌گذاری در این حوزه بسیار سودمند است به شرطی که حاشیه امنیتی وجود داشته باشد.

امید نعمتی با بیان اینکه اگرچه موسیقی در کشور ما قانون خاصی ندارد اما بازهم برخی از مسئولان به ما کمک‌های بسیاری کرده‌اند، گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون افراد و مسئولان بسیاری بودند که به جامعه موسیقی کشور لطف داشتند و به رشد آن کمک کردند و موسیقی ما امروز نه تنها مدیون موزیسین‌‌هایی است که با چنگ و دندان از آن دفاع کرده‌ بلکه مدیون بسیاری از مسئولانی است که برای حفظ موسیقی کشور و ارتقای آن تلاش کرده‌اند.

او ادامه داد: بسیاری از سرمایه‌گذاران ما علاقه‌مند هستند در حوزه تجسمی، موسیقی و سینما سرمایه‌گذاری کنند و قطعا بدون حضور این افراد این حوزه‌ها رونق نمی‌گیرند و ما امیدواریم مشکلات حل شود و با اعتماد بین موزیسین‌ها و مسئولان فرهنگ درست اشاعه پیدا کند و از بروز خیلی مسائل منفی جلوگیری کند.

رسانه ملی در فرهنگ معاصر نقشی ندارد

اسفندارمز درباره نقش رسانه‌ها به ویژه صداوسیما در معرفی گروه‌های موسیقی گفت: صداوسیما چندین میلیون مخاطب دارد و قرار نیست مخاطبان برای دریافت موسیقی کار خاصی را انجام دهند و با تنها با فشار یک دکمه می‌توانند وارد فضای آن شوند و موسیقی را دریافت می‌کنند.

او با بیان اینکه بارها بسیاری از رجال سیاسی درباره نقش و تاثیر صداوسیما در فرهنگ کشور صحبت‌ کرده‌اند، اظهار کرد: جالب است که کمترین نقش را در فرهنگ معاصر کشور صداوسیما دارد و تنها سیاست‌هایی که از نظر این نهاد صحیح است، اجرا می‌شود و از همین‌رو و براساس این سیاست‌ها تنها از یک سری خوانندگان خاص حمایت می‌کند نه از موسیقی کشور و متاسفانه از آنجا که صداوسیما مانند یک ویترین است این نوع سیاست بازتاب خوبی نخواهد داشت. اگر برای صداوسیما فرهنگ‌سازی اولویت دارد باید به تمام اتفاقاتی که در عرصه موسیقی کشور می‌افتد؛ اهمیت دهد و نگاه یک طرفه‌ای نداشته باشد و این سیاست‌های مغرضانه صداوسیما باعث ایجاد مفسده‌هایی می‌شود که هیچ ارتباطی با جامعه موسیقی کشور و برگزاری کنسرت ندارد.

۰۰

بغض ترانه سنگیه؛ من ولی جنس شیشه‌ام

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵

بغض ترانه سنگیه؛ من ولی جنس شیشه‌ام
در ساعت ۱۰:۱۵ دقیقه دهمین روز از دهمین ماه سال ۱۳۴۹ «عبدالرحمن عبداللهی» و «مهرنگار بندری» صاحب فرزندی شدند به شماره شناسنامه ۷۴۳ که خیلی‌ها می‌گویند موسیقی از همان ابتدا در خون او بوده است. نام «ناصر» را برای فرزند سوم خانواده عبداللهی برگزیدند و او در همان منطقه «سیدکامل» بندرعباس بزرگ شد.

پدرش در خلوت خود فلوت می‌نواخت و «محمد طیب» پسر بزرگ خانواده هم نوازنده ملودیکا بود. همین شد که ناصر هم کم‌کم به سمت موسیقی گرایش پیدا کرد و نکات اولیه موسیقی را از آنها فراگرفت. در دوران کودکی و نوجوانی، علاقه زیادی به درس علوم و آزمایش‌های این درس داشت و همین باعث شده بود که اعضای خانواده آینده‌ای بر همین مبنا را برای ناصر پیش‌بینی کنند. اما در سن سیزده‌سالگی، خواندن را به شکل جدی شروع کرد و در همان مقطع زمانی، همکاری‌هایی با صدا و سیما و حوزه هنری استان هرمزگان داشت و این، نوید ورود یک هنرمند جدید به عرصه موسیقی کشور را می‌داد.

به تدریج موسیقی برای ناصر جدی و جدی‌تر شد و از گروه سرود مدرسه رفته‌رفته به سمتی پیش رفت که به شکل جدی نوازندگی و خوانندگی می‌کرد. می‌گویند که برادر بزرگ‌تر او هم صدای خوبی در آن زمان داشته و هم‌خوانی این دو برادر، در تقویت صدای ناصر تأثیر به‌سزایی داشته است.

به قول خودش نمی‌شود بندرعباسی بود و از مرحوم «ابراهیم منصفی» نگفت. این چهره برجسته موسیقی جنوب ایران هم الگوی مهمی برای ناصر بود و حتی او، برخی کارهای منصفی را بازخوانی کرد. اما خود ناصر در پاسخ به این سوال که چه شد خواننده شدی، در خرداد ۱۳۸۰ به مجله «کانون خانواده» گفت: «آشنایی با همسرم و ایجاد یک ارتباط قلبی و عشق و احساس باعث شد که ملودی‌هایم رنگ و بوی تازه‌ای به خود بگیرد و شعر تازه‌ای بگویم و چون آهنگ‌هایم را با گیتار اجرا می‌کردم، باید که خودم هم می‌خواندم که خوشبختانه مورد استقبال هم قرار گرفت و این آغاز من و تولد دوباره من بود.» او در سن ۱۸ سالگی با همسر اول خود «فهیمه» ازدواج کرد.

* شروع شهرت

عبداللهی اولین‌بار در سال ۱۳۷۴ و از طریق برنامه «صبح به‌خیر ایران» به مردم ایران معرفی شد. او با «سمفونی محمد (ص)» صدایش را به گوش مخاطبان شبکه اول سیما و آن برنامه رساند و بعدها درباره این اتفاق مهم زندگی‌اش گفت: «اولین ترانه‌ای که برای مردم در تلویزیون اجرا کردم، قطعه عزیز «سمفونی محمد (ص)» نام داشت و وقتی که پخش شد، احساسم این بود که روح رسول‌الله (ص) هدیه ناقابل مرا پذیرفتند و بسیار از حس معنوی سرمست و مسرور شدم.»

قطعه «ابوالفضل بریده‌دست» یکی دیگر از کارهایی بود که او در برنامه «صبح به‌خیر ایران» اجرا کرد. محمد جواد مباشر در آن مقطع مدیر گروه «سفرنامه صبا» بود که به اقصی‌نقاط ایران سفر می‌کردند و همین سفرها باعث کشف استعدادهای متعددی در شهرهای مختلف کشور شد. ناصر هم از او با عنوان شخصی که برادرانه در کنارش ایستاد، یاد می‌کرد.

* چه‌قد دلم فصل بهارو دوست داشت

ناصر سال ۱۳۷۵ به تهران آمد و از طریق «محمدعلی بهمنی» به انتشارات «دارینوش» و برادران «معظمی» معرفی شد. اولین حاصل همکاری او با «دارینوش» آلبومی به نام «حقیقت دارد» بود که در آن به غیر از ناصر، چند خواننده دیگر هم حضور داشتند. اما شاخص‌ترین قطعه آن مجموعه، «بهار بهار» با ترانه محمدعلی بهمنی بود که هنوز هم پس از بیست سال در روزهای منتهی به نوروز، از تلویزیون پخش می‌شود. ترانه «بهار بهار» ابتدا با صدای «تورج شعبانخانی» -که آهنگساز این اثر هم بود- به گوش مخاطبان رسید و منتشر شد. این نسخه اولیه «بهار بهار» که با گیتار اجرا شده بود هم بازتاب‌های زیادی در میان مخاطبان داشت اما داستان بازخوانی این کار توسط ناصر هم جالب است.

تورج شعبانخانی در گفتگوی مفصلی که سال ۱۳۹۴ با سایت «موسیقی ما» داشت، درباره این بازخوانی گفت: «ناصر تحت تأثیر آن شرکت قرار گرفت و این قطعه را خواند. من با آن شرکت کار می‌کردم و یک‌جا احساس کردم کلک در کارشان است. کم‌کم صدایم در آمد و آقایان فکر کردند دشمن‌شان شده‌ام. به خاطر اینکه لج من را در بیاورند، به ناصر بیچاره -که صدایش به درد آن ملودی نمی‌خورد- گفتند آن کار را بخواند. خدا رحمتش کند؛ من که نگفتم چرا خواندی، اما همش سر یک لج و لجبازی بود. من شکایتی نکردم؛ کما اینکه کارهایم را همین الان هم بچه‌ها بدون اجازه من می‌خوانند.»

* «عشق است» و شروع عاشقانه‌ها…

اما اولین آلبوم رسمی ناصر (به نام «عشق است») در سال ۱۳۷۸ از سوی «دارینوش» منتشر شد. محمدعلی بهمنی سراینده همه قطعات بود و آهنگسازی اکثر قطعات -به جز سه قطعه از شادمهر عقیلی و محمدرضا چراغعلی- توسط ناصر انجام شد. شادمهر عقیلی، محمدرضا عقیلی، محمدرضا چراغعلی و بهنام ابطحی تنظیم‌کننده‌های این مجموعه بودند. این مجموعه هفت ترانه داشت و «پرویز پرستویی» هم در میان ترانه‌ها، هفت شعر را دکلمه کرده بود.

در این آلبوم، «طعنه‌ی ناشنیده»، «ماه من»، «تلخ و شیرین» و… مورد توجه قرار گرفت. همچنین دو قطعه «نامهربانی» و «ابر و آفتاب» از این مجموعه با همخوانی امیر کریمی اجرا شده است. ناصر درباره این آلبوم گفته: «پس از چند سال تلاش، سال ۷۸ موفق شدم در کاستی به نام «حقیقت دارد» دو قطعه «بهار بهار» و «بارانی» را اجرا کنم. با موزیسین‌های مطرحی چون تورج شعبانخانی، حمید رضا صدری و بهنام ابطحی هم کار کردم. البته در این میان با دوست خوبم فردین خلعتبری آشنا شدم و چند کار مشترک برای تلویزیون اجرا کردیم. او طی آن سال‌ها خیلی به من کمک کرد تا این که بالاخره آلبوم «عشق است» را در سال ۷۸ تولید کردیم. آهنگ‌هایی را که طی این چند سال ساخته بودیم، در آن استفاده کردیم. ابتدا قرار بود فردین خلعتبری این آلبوم را تنظیم کند که در ادامه نشد. «عشق است» برای من اتفاق دلچسبی بود؛ به‌خصوص وقتی که با هنرمند خوب و دوست بسیار ارزشمندم پرویز پرستویی آشنا شدم. او این افتخار را به من داد که برخی غزلیات را دکلمه کند.»

* دوستت دارم

خیلی‌ها می‌گویند آلبوم «عشق است» با وجود اینکه از لحاظ موسیقی و کلام، یک مجموعه سطح بالا و باکیفیت بود، اما در میان مخاطب عام با اقبال کمتری مواجه شد. تا اینکه آلبوم «دوستت دارم» در سال ۷۹ از سوی «دارینوش» به بازار عرضه شد و این همان مجموعه‌ای بود که می‌توانست صدای ناصر را به طیف گسترده‌تری از مخاطبان برساند. این آلبوم ۱۴ قطعه‌ای با ترانه‌هایی از زنده‌یاد «قیصر امین‌پور»، «محمدعلی بهمنی»، «مجتبی معظمی»، «علی معلم دامغانی»، «امینه دریانورد»، «نسرین جعفری» و «یغما گلرویی» و به همت «فریدون شهبازیان» تولید شد. آهنگسازی و تنظیم قطعات هم توسط ناصر و «بهنام ابطحی» انجام شد.

در این مجموعه، قطعه «ضیافت» با ترانه یغما گلرویی و مطلع «من خودمم نه خاطره/ منظره‌ام نه پنجره»، قطعه «یه رویا» با ترانه «امینه دریانورد» و مطلع «یه روز از همین روزا/ روی شب پا می‌ذارم/ توی قاب لحظه‌ها/ عکس فردا می‌ذارم»، «خدانگهدار» با ترانه یغما گلرویی و مطلع «گریه کردم، گریه کردم/ اما دردمو نگفتم/ تکیه دادم به غرورم/ تا دیگه از پا نیفتم»، قطعه «فاطمه بنت نبی» با مطلع «یا فاطمه بنت نبی/ ای همدل و جان علی/ ای تاج نور دنیا/ یا زهرا» مورد توجه مخاطبان قرار گرفت و آن زمان در جاهای مختلفی شنیده می‌شد. البته قطعه «مثل روزای بارونی» هم در این مجموعه کم شنیده نشد؛ ترانه‌ای که در ذهن مردم با ترجیع‌بندش شناخته می‌شود: «یه حالی داشتم که نگو/ یه حالی داشتم که نپرس/ یه تیکه از روحمو من/ جایی گذاشتم که نپرس».

اما انفجار اصلی برای ناصر در قطعه «ناصریا» روی داد. اثری با آهنگسازی و ترانه‌سرایی و تنظیم خودش که در سطح میلیونی شنیده شد. این اثر از جمله قطعات بحث‌برانگیز در میان مخاطبان بود و این مباحث، در چند بُعد پیرامون «ناصریا» مطرح می‌شد. ابتدا ترانه آن بود که در سال ۷۹ بعضی‌ها می‌گفتند این یک کار ارمنی و فارسی است، بعضی‌ها می‌گفتند فارسی و اسپانیایی است و برخی هم اعتقاد داشتند که به یک زبان ناشناخته خوانده شده است! اما ناصر درباره زبان خوانش این کار در سال ۸۰ به مجله «کانون خانواده» گفت: «ناصریا به زبان فارسی دری و با لهجه بندرعباسی اجرا شده است.»

ترانه «ناصریا» هم مفهوم جالبی داشت و با وجود اینکه از آن به یک کار عاشقانه تعبیر می‌شد اما دربرگیرنده مفهوم متفاوتی است. ناصر درباره مفهوم ترانه «ناصریا» گفته: «ملودی این ترانه سال ۶۷ ساخته شد. آن سال من به کنکاشی در مورد ظلم دست زدم؛ ظلمی که در دنیا وجود داشته و دارد. به همین دلیل، برای همدردی با مظلومان جهان، این کار را ساختم. در متن این شعر می‌گویم که اگر کسی قصد دارد تا مظلومان را یاری کند، باید سختی‌های زیادی را متحمل شود و مبارزات بسیاری با نفس خویش داشته باشد. یک چنین کسی از دید من، در نهایت و در سایه پروردگار پیروز خواهد شد.»

این کار به قدری مورد توجه قرار گرفت که علاقه‌مندان ناصر برای او لقب «ناصریا» را برگزیدند و اسم گروه موسیقی او هم همین شد. ناصر همچنین شهریور ۸۵ به یکی از مجلات خانوادگی گفت: «شبکه سه سیما در هفتمین سال تولدش مرا معرفی کرد و در جشن خودشان ترانه «ناصریا» و برخی دیگر از ترانه‌های من را پخش کردند. این کار به معرفی و شهرت من خیلی کمک کرد.»

مهرداد نصرتی سال ۹۴ در گفت‌وگوی مفصلی با سایت «موسیقی ما» درباره این ترانه گفت: «ناصریا حدیث نفس ناصر عبداللهی بود. زمانی که می‌خواند، در حقیقت خودش را صدا می‌کرد و نگاه سیاسی ندارد و به دنبال قصه دیگری نبود. او در این ترانه کاملاً با خودش صحبت می‌کند که عشقی که در وجودت هست، ناب و حق است و به جز آن، هر چیز دیگری در این دنیا ناحق است. ناصر همیشه عاشق خدا بود و قطعه «ناصریا» ترسیم‌کننده رابطه او با خدایش بود.»

کم‌کم «ناصریا» به یک ایدئولوژی تبدیل شد و مخاطبانی در سطح بین‌المللی پیدا کرد و در کنسرت‌های ناصر در مالزی، دبی و کشورهای اروپایی هم از جمله کارهای پرطرفدار او بود که حتی شنونده‌های خارجی هم جذب آن می‌شدند.

* بوی شرجی

سومین آلبوم رسمی ناصر به نام «بوی شرجی» در سال ۱۳۸۱ به بازار عرضه شد. آلبومی که به زعم برخی منتقدان، با معیارهای بازار تولید نشده بود و این دیدگاه در مورد «بوی شرجی» وجود داشت که این یک کار دلی از ناصر است. این آلبوم ۱۲ قطعه داشت و آهنگسازی ۱۰ قطعه و تنظیم تمامی کارهای آن توسط ناصر انجام شده بود. «مهرداد نصرتی» و «علی علوی» هم سایر آهنگسازان این مجموعه بودند. به غیر از خود ناصر، اهورا ایمان، یوسفعلی میرشکاک، محمدعلی قوی‌دل و رشید قاسمی سراب به عنوان ترانه‌سرا در آلبوم «بوی شرجی» حضور داشتند. از این آلبوم، خاطره زیادی در ذهن مخاطبان باقی نمانده و مثل دو آلبوم قبلی، بازتاب گسترده و حتی میلیونی برای ناصر نداشت.

این دیدگاه در مورد «بوی شرجی» وجود دارد که چون ناصر به ترکیب تیم برنده‌ی آلبوم «دوستت دارم» دست زد، موفق نشد؛ اما خودش در مورد عدم موفقیت این آلبوم اعتقاد داشت: «از آن‌جا که تهیه‌کنندگی این اثر را من خودم به عهده داشتم، به همین دلیل از سوی بسیاری از شرکت‌ها تحریم شد!»

* بازگشت پرقدرت با «هوای حوا»

آلبوم «هوای حوا» که در سال ۸۲ و از سوی شرکت «آوای نکیسا» به بازار عرضه شد، دقیقاً همان چیزی بود که مخاطبان ناصر از او می‌خواستند و توانست دوباره این خواننده را به صدر جدول رقابت خوانندگان پاپ برگرداند. فرزاد فرومند، بهنام ابطحی، مهرداد نصرتی، میثم مروستی، شهرام فرشید و صالح آتون به همراه ناصر چهره‌های حاضر در بخش موسیقی «هوای حوا» بودند. ترانه‌ها هم از سروده‌های محمدعلی بهمنی، پیام هوشمند،«مهدی کریمی، اهورا ایمان، ابراهیم اسماعیلی، سنایی و صالح آتون بود.

قطعه «هوای حوا» بدون‌شک هیت‌ترین اثر این مجموعه و همچنین یکی از سه اثر محبوب و پرطرفدار ناصر است. اگر بار دیگر به متن این ترانه نگاه کنید، شاید شما هم به این نتیجه برسید که «هوای حوا» داستان و روایتگر ۳ سال بعد ناصر بود. سالی که در پاییزش دلش هوای حوا کرد و پشت‌پا به رسم دنیا زد و رفت. به‌هرحال همین نوع روایت و سوژه این ترانه باعث شد تا در سال ۸۲ با آهنگسازی و تنظیم فرزاد فرومند مطرح شود و به جمع کارهای مهم کنسرت‌های ناصر راه پیدا کند. به طور کلی آلبوم «هوای حوا» کاملاً مطابق با معیارهای بازار تولید شده بود و قطعاتی نظیر «حکمت»، «بی‌همتا»، «صدای پا»، «عاشق بودم» و «بندرعباسی» بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

ناصر پس از «هوای حوا» درباره وقفه و همکاری مجدد با بهنام ابطحی در یکی از مصاحبه‌های خود گفت: «الحق‌والانصاف باید بگویم که بهنام یکی از برترین‌های موسیقی کشور در زمینه آهنگسازی و تنظیم است و واقعاً این افتخاری برای من بود که در دو مجموعه با بهنام همکاری کردم. همین جمله را من در مصاحبه نوروزی به یکی از نشریات گفته بودم و در آن، به همکاری موازی با دیگر دوستان نیز اشاره کرده بودم. نگارش و تنظیم غلط این مصاحبه، مطلب را به نوعی دیگر تداعی کرده بود؛ به این صورت که من چندان مایل به همکاری با بهنام نیستم. در صورتی که اصلاً چنین چیزی صحت ندارد و کار با فرد بزرگ و توانمندی چون بهنام ابطحی همواره افتخار من و شاید خیـل عظیمی از هنرمندان خواننده باشد.»

او همچنین در اردیبهشت سال ۸۴ به «ترانه ماه» گفت: «آلبوم «هوای حوا» با تِمی جوان‌پسند به بازار عرضه شد و آلبوم موفقی بوده است. البته خدا می‌داندکه این موفقیت را به هیچ عنوان برای خود نمی‌دانم؛ چرا که اگر یک کار خوب با محتوای خوب و کیفیت خوب و در کل با جمع‌بندی خوب بتواند خواسته‌های موسیقی کشور را ارضا کند، برای من بس است.»

* «ماندگار» خواند و ماندگار ماند

آلبوم «ماندگار» به نوعی آخرین اثری بود که تمامی قطعات آن در زمان حیات ناصر تولید و تکمیل شد و سال ۸۵ از طریق شرکت «آوای نکیسا» در اختیار مخاطبان قرار گرفت. در بخش ترانه‌های این آلبوم ده قطعه از «نیلوفر لاری‌پور، فرید احمدی، فرزاد حسنی، مهدی محتشم‌صفا، جواد شریف‌پور، حسن کریمی، شایا تجلی و ساناز صفایی به چشم می‌خورد. آهنگسازی کارها توسط ناصر، مهرداد نصرتی، بنیامین بهادری، محمدرضا چراغعلی، حسن کریمی و فرزاد فرومند انجام شده بود. مهرداد نصرتی، بهنام ابطحی، فرزاد فرومند، زنده‌یاد نیما وارسته و ناصر هم تنظیم‌کنندگان این مجموعه بودند.

«منو ببخش» سرآلبومی این مجموعه بود که تولید آن اتفاق جالبی محسوب می‌شد و حقیقتاً هم این کار در سطح وسیعی شنیده شد. مثلث فرید احمدی، بنیامین و نیما وارسته در سال ۸۵ و با اولین آلبوم «بنیامین» توانسته بودند بازار را تصاحب کنند و نام‌شان با کارهای متفاوتی که داشتند، همه‌جا مطرح بود. این سه هنرمند با ناصر -که دیگر در سال ۸۴ یا ۸۵ پیشکسوت پاپ محسوب می‌شد- همکاری کردند و برخلاف تصور خیلی‌ها، این همکاری موفقیت‌آمیز هم بود. چون زمانی که خبرهای اولیه در مورد تولید چنین اثری با حضور مثلث هنری بنیامین، فرید و نیما مطرح شد، تصور می‌شد که سبک و سیاق این سه نفر با ناصر همخوانی نداشته باشد. اما نتیجه برخلاف این رقم خورد.

قطعه «راز» با ترانه نیلوفر لاری‌پور و موسیقی مهرداد نصرتی هم یکی دیگر از هیت‌های شنیدنی ناصر به شمار می‌رود. جالب است که ترانه این کار دقیقاً روایتگر روزهای پایانی و فوت ناصر بود و او انگار که داستان زندگی خودش را خواند. به‌زعم برخی شنونده‌ها، «راز» ترانه و ملودی سیاهی دارد؛ اما در نقطه مقابل، این نظر هم وجود دارد که چون انتشار این قطعه و آلبوم «ماندگار» با مرگ ناصر همراه شد، چنین نگاهی به قطعه «راز» وجود دارد.

نصرتی سال گذشته در گفت‌وگو با سایت «موسیقی ما» در مورد داستان تولید این کار گفت: «دوست خواننده‌ای داشتم که قصد داشت از مشهد به تهران بیاید و این آهنگ را به سرعت و با همکاری خانم «نیلوفر لاری‌پور» ساختم تا آن خواننده اجرا کند. زمانی که برای خانم لاری‌پور این کار را خواندم، گفت که قطعه خوبی شده و این اثر را می‌توانی به یک خواننده حرفه‌ای‌تر بدهی. من همان لحظه به ناصر زنگ زدم و او در جزیره کیش بود. این قطعه را پای تلفن برایش خواندم و او گفت این همان قطعه‌ای است که من می‌خواهم. ما هم مجبور شدیم در زمان کوتاهی که دوست من از مشهد در حال عزیمت به تهران بود، قطعه دیگری برایش بسازیم.» صحبت‌های کامل مهرداد نصرتی درباره این قطعه و همچنین دوستی‌اش با ناصر و حواشی دیگر را از اینجا می‌توانید بخوانید.

* و پرواز…

ناصر سوم آذر سال ۸۵ به کُما رفت و پس از ۲۷ روز نبرد با مرگ، در روز ۲۹ آذرماه دار فانی را وداع گفت. مرگ این خواننده و آهنگساز پرطرفدار، بی‌شک یکی از رازآلودترین و مبهم‌ترین مرگ‌های هنرمندان در تاریخ هنری ایران است. اتفاقی که از فردای ۲۹ آذر در مورد آن شایعات گوناگونی درست شد و هنوز هم پس از گذشت ده سال، دلیل و جزئیات دقیقی از آن واقعه تلخ اعلام نشده است.

عبداللهی پس از چند روز که در بیمارستان «خلیج فارس» بندرعباس بستری بود، به تهران منتقل شد. هرچند که سطح هوشیاری‌اش در پایین‌ترین سطح ممکن قرار داشت، اما خانواده‌اش به هر ریسمانی چنگ می‌زدند تا بلکه عزیزشان را از خطر نجات دهند. ناصر با پرواز اختصاصی به بیمارستان «هاشمی‌نژاد» تهران منتقل شد، اما تلاش‌های پزشکان ثمره‌ای نداشت و صدای او برای همیشه خاموش شد.

* «رخصت» و حواشی‌اش

در ۱۸ شهریور سال ۱۳۹۱ آلبومی به نام «رخصت» با عنوان آثار منتشرنشده ناصر عبداللهی از سوی شرکت «آوای مهر میهن» و به آهنگسازی و تنظیم «مهدی عندلیبی» روانه بازار شد. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که «رخصت» بدعت بدی در موسیقی ایران و برای آثار یک هنرمند فقید به شمار می‌رفت. چون قطعات این مجموعه نهایی نشده بودند و به اذعان مهدی عندلیبی، مابین اتود و کار نهایی بودند. هرچند که این بدعت بعداً و طی دو سال اخیر به سنت تبدیل شده است!

«رخصت» با ترانه‌هایی از محمدعلی بهمنی، حسن علیشیری، داوود لطف‌اللهی و علی سپانلو منتشر و برای آن یک نشست خبری جنجالی برگزار شد. مهدی عندلیبی در آن نشست خبری معروف -که در نهایت به مشاجرات شدید کشیده شد- صراحتاً درباره عدم رضایت ناصر از انتشار این کار صحبتی نکرد. آهنگساز «رخصت» در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به عدم رضایت ناصر از انتشار این اثر، «رخصت» نسخه نهایی کار است یا نه، پاسخ داده بود: «صدا را نمی‌شود از ارکستر جدا کرد،‌ این کار به صورت بسیار حرفه‌ای جمع شده و مابین اتود و کار نهایی است. تنظیم این آلبوم چند سال طول کشید و طی سال‌های ۸۱ تا ۸۳ میکس و مستر شد.» او همچنین درباره رضایت ناصر از انتشار این اثر گفت: «ناصر در زمان حیاتش اگر از کار شرکتی راضی بود، سال‌ها با آنها همکاری می‌کرد اما در اواخر عمرش از برخی شرایط خسته شده بود و درباره این آلبوم گفت بهتر است که اثر فعلاً منتشر نشود تا کمی دست از سر ما بردارند!»

* این داستان ادامه دارد

گزارشی که خواندید، نگاهی گذرا به زندگی شخصی و حرفه‌ای خواننده‌ای بود که فقط روی جلد آلبوم‌هایش از نام خانوادگی‌اش استفاده و در سایر موارد فقط به ناصر اکتفا می‌کرد. «ناصر عبداللهی» خواننده‌ای است که اگر می‌ماند، قطعاً می‌توانست در روزهایی که موسیقی پاپ ایران در فقر اسطوره و الگو به سرمی‌برد، اسطوره و پیشکسوت خوبی برای جوانان باشد. اما دست تقدیر این‌گونه رقم خورد که مخاطبان دهه‌شصتی موسیقی با کنسرت‌ها و کارهایش زندگی کنند و شنونده‌های نسل‌های بعد فقط صدای گرم ناصر عبداللهی را به یادگار داشته باشند.

۰۰

دنگ‌شو به سراغ قطعات نوستالژیک خود می‌رود

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵

دنگ‌شو به سراغ قطعات نوستالژیک خود می‌رود

گروه «دنگ‌شو» پس از مدت‌ها در تالار وحدت تهران روی صحنه می‌رود. اعضای این گروه طی روزهای ششم و هفتم دی‌ماه در این سالن روی صحنه می‌روند و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سامانه فروش اینترنتی و مراکز معتبر فرهنگی و هنری مراجعه نمایند.

«دنگ‌شو» طی حدود یک سال و نیم اخیر تمامی اجراهای خود را در برج میلاد تهران برگزار می‌کرد اما شنیده‌ها حکایت از آن دارد که آنها این‌بار قصد دارند با دست پر به تالار وحدت تهران برگردند. با توجه به فضای هنری تالار احتمالاً اجرای این گروه در فضایی متفاوت و هنری‌تر نسبت به برج میلاد روی صحنه برود.

اجرای آینده این گروه از یک‌سو در بخش موسیقایی تفاوت خواهد داشت، چون آنها قصد دارند علاوه بر کارهای پرمخاطبی که چند سال اخیر منتشر کرده‌اند، به سراغ آثاری بروند که نوستالژیک‌تر است. از سوی دیگر در بخش بصری هم دست‌اندرکاران این کنسرت مشغول برنامه‌ریزی هستند تا این بُعد برنامه هم متناسب با رپرتوار برنامه همراه با اتفاقات متنوعی باشد.

سایت «موزیک تراک» طی روزهای آینده جزئیات بیشتری از این کنسرت را در گفتگو با اعضای «دنگ‌شو» منتشر خواهد کرد.

شما می توانید تمامی آهنگ های گروه دنگ شو را در سایت پرشین سان بصروت مستقیم و همراه با متن آهنگ ها دریافت کنید.

۰۰

آلبوم شورسو با صدای حامد نصر منتشر می‌شود

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : سه شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵

آلبوم شورسو با صدای حامد نصر منتشر می‌شود

آلبوم ترکی «شورسو» مجوز انتشار گرفت.

به گزارش «موزیک تراک»، این آلبوم شامل ۹ آهنگ با کلام و یک قطعه بی کلام و سازی است. «حامد نصر» علاوه بر خوانندگی در این آلبوم، نوازنده‌های بادی نظیر کلارینت و ساکسوفون هم هست و «شورسو» اولین آلبوم رسمی این خواننده ترک زبان است. این آلبوم در ژانر پاپ آهنگسازی و تنظیم شده که آهنگسازی و تنظیم این قطعات را «فرهاد دودانگه»، «داریوش برزگر»، «کیانوش محمدی» و «رضا بیگی» به عهده داشته اند.

اشعار این آلبوم از استاد شهریار و «علی اقدم» است. کلیه قطعات در استودیو «آواپندار» ضبط و میکس و مسترینگ قطعات توسط «رضا بیگی» انجام شده است. شرکت «هشت بهشت سبز» نیز مراحل اخذ مجوز این اثر را به انجام رسانده است.

چندی پیش هم قطعه «شورسو» از این آلبوم در «تماشاخانه» سایت «موزیک تراک» منتشر و به دریاچه ارومیه تقدیم شد. شورسو به زبان ترکی به معنای آب شور است که به دریاچه ارومیه اطلاق می‌شود.

این آلبوم در ژانر پاپ آهنگسازی و تنظیم شده که آهنگسازی و تنظیم این قطعات را «فرهاد دودانگه»، «داریوش برزگر»، «کیانوش محمدی» و «رضا بیگی» به عهده داشته اند.

شما می توانید جدیدترین آهنگ های حامد نصر را با کیفیت بالا بصورت مستقیم از سایت موزیک تراک دانلود نمایید.

دانلود آهنگ حدید حامد نصر همراه با متن آهنگ ها و پخش آنلاین

۰۰

کیهان کلهر اواسط دی ماه در تهران روی صحنه می‌رود
در حالی که کنسرت «پردگیان باغ سکوت» ۱۴ و ۱۵ دی‌ماه امسال در تالار وحدت اجرا خواهد شد، تور کنسرت‌های «کیهان کلهر» -آهنگساز و نوازنده کمانچه- در شهرستان‌ها نیز با استقبال بسیار زیادی روبه‌رو شده و کنسرت رشت و تبریز این هنرمند، تمدید شده است.

او امشب و فردا شب در تبریز روی صحنه می‌رود، دوم دی ماه در اردبیل به اجرای برنامه می‌پردازد و بعد از آن از سوم تا پنجم دی ماه به مدت سه روز در رشت به اجرای کنسرت خواهد پرداخت.

این مجموعه کنسرت که پس از برگزاری کنسرت‌های دونوازی‌اش همراه اردال ارزنجان از ۱۳ تا ۱۶ آذرماه در تالار وحدت، برگزار خواهد شد، در روزهای ۱۴ و ۱۵ دی ماه امسال دوباره در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت. کیهان کلهر «پردگیان باغ سکوت» را در همراهی با نوید افقه (تنبک)، هادی آذرپیرا (تار)، و علی بهرامی فرد (سنتور) روی صحنه خواهد برد. همچنین با هدف ترویج موسیقی سنتی و اصیل ایرانی و حمایت از علاقه‌مندان به موسیقی در مناطق محروم ایران، کیهان کلهر قصد دارد در این تور، کنسرت‌های رایگان در مناطق محروم کشور برگزار کند. به همین منظور، او بعد از برگزاری کنسرت در شهرهای بوشهر، شیراز، اهواز به مناطق محروم ایران سفر می‌کند.

این کنسرت‌ها دی‌ماه در شهرهای تربت حیدریه و زاهدان برگزار خواهند شد که براساس اعلام این گزارش، موسیقیدان‌ها حاضر به برگزاری کنسرت در این نواحی نیستند، با وجود این‌که مردم این نواحی عشق و شعور بالایی نسبت به موسیقی ایرانی دارند.

۰۰

دانلود آلبوم جدید و فوق العاده زیبا و شنیدنی گروه رستاک به نام میان خورشید های همیشه

Download New Album By Rastak Called Miane Khorshidhaye Hamishe

 

 

متن آهنگ گروه رستاک بنام بارون بارون

 

 

بارون بارون بارونه هِی
دستته وِ دستم چش انتظارم هِی
گل باغَمی تو چش و چراغَمی تو
امشو اول بهاره موقعۀ کشت و کاره
گل باغمی تو چش و چراغمی تو
بارون بارون بارونه هِی
دستته وِ دستم چش انتظارم هِی
گل باغَمی تو چش و چراغَمی تو
امشو اول بهاره موقعۀ کشت و کاره
گل باغمی تو چش و چراغمی تو
♫♫♫♫
بارون بارون بارونه هِی
دستته وِ دستم چش انتظارم هِی
گل باغَمی تو چش و چراغَمی تو
امشو اول بهاره موقعۀ کشت و کاره
گل باغمی تو چش و چراغمی تو
بارون بارون بارونه هِی
دستته وِ دستم چش انتظارم هِی
گل باغَمی تو چش و چراغَمی تو
امشو اول بهاره موقعۀ کشت و کاره
گل باغمی تو چش و چراغمی تو
♫♫♫♫
بارون بارون بارونه هِی
دستته وِ دستم چش انتظارم هِی
گل باغَمی تو چش و چراغَمی تو
امشو اول بهاره موقعۀ کشت و کاره
گل باغمی تو چش و چراغمی تو
بارون بارون بارونه هِی
دستته وِ دستم چش انتظارم هِی
گل باغَمی تو چش و چراغَمی تو
امشو اول بهاره موقعۀ کشت و کاره
گل باغمی تو چش و چراغمی تو

۰۰