دانلود آهنگ جدید

آذر ۱۳۹۵ -

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

دانلود آهنگ جدید عماد طالب زاده به نام با تو آرومم

دسته بندی : بزودی تاریخ : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵

دانلود آهنگ جدید و فوق العاده زیبا و شنیدنی عماد طالب زاده به نام با تو آرومم

Download New Song By Emad Talebzadeh Called Ba To Aroomam

متن آهنگ با تو آرومم از عماد طالب زاده

دیدمتو دلمو تو یه لحظه از دست دادم با هر کسی یجوری ولی با تو صاف و سادم
کاش بگی که چی میخوای میدونی که من آمادم میدونستم زندگیم با تو خیلی بهتر میشه
گفته بودم به دلم آخرای تنهایی شه شک ندارم که برام میمونی تو تا همیشه
دنیامو میدم تا تو پیشم بمونی چی از این بهتر که خودتم میدونی
که با تو چه حسی اومده تو دلم با چشمات درگیر یه عشق کاملم
دنیامو میدم تا تو پیشم بمونی چی از این بهتر که خودتم میدونی
که با تو چه حسی اومده تو دلم با چشمات درگیر یه عشق کاملم
با تو یه حس قشنگ توی قلبم جا میگیره خوب میدونم تب تو از این بیشتر بالا میره
هرچی میگن این و اون روی من که بی تاثیره فکر میکنم دل من از اون اول عاشق بوده
واسه شناختن من منه عاشق خیلی زوده عزیز من شک نکن این علاقه نامحدوده
دنیامو میدم تا تو پیشم بمونی چی از این بهتر که خودتم میدونی
که با تو چه حسی اومده تو دلم با چشمات درگیر یه عشق کاملم
دنیامو میدم تا تو پیشم بمونی چی از این بهتر که خودتم میدونی
که با تو چه حسی اومده تو دلم با چشمات درگیر یه عشق کاملم
کاش بگی که چی میخوای میدونی که من آمادم میدونستم زندگیم با تو خیلی بهتر میشه
گفته بودم به دلم آخرای تنهایی شه شک ندارم که برام میمونی تو تا همیشه
دنیامو میدم تا تو پیشم بمونی چی از این بهتر که خودتم میدونی
که با تو چه حسی اومده تو دلم با چشمات درگیر یه عشق کاملم
دنیامو میدم تا تو پیشم بمونی چی از این بهتر که خودتم میدونی
که با تو چه حسی اومده تو دلم با چشمات درگیر یه عشق کاملم

۰۰

متن آهنگ بابک برهانی به نام این روزا

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵

متن آهنگ بابک برهانی به نام این روزا

من با خودم درگیرم اینروزا من تو خودم میرم این روزا
روزای خوبی داشتیم اما تو میری و من میرم اینروزا
این عاشقی از هر دومون خسته س این فاصله اومده که باشه
نه تو میخوای نه من میخوام اما این خونه دوست داره که تنهاشه
باور ندارم باورم داری شک دارم احساس تو برگرده
این رابطه درگیر پاییزه دستای تو بدجوری یخ کرده
باور ندارم باورم داری شک دارم احساس تو برگرده
این رابطه درگیر پاییزه دستای تو بدجوری یخ کرده
♫♫♫♫
من با خودم درگیرم اینروزا من تو خودم میرم این روزا
روزای خوبی داشتیم اما تو میری و من میرم اینروزا
این عاشقی از هر دومون خسته س این فاصله اومده که باشه
نه تو میخوای نه من میخوام اما این خونه دوست داره که تنهاشه
باور ندارم باورم داری شک دارم احساس تو برگرده
این رابطه درگیر پاییزه دستای تو بدجوری یخ کرده
باور ندارم باورم داری شک دارم احساس تو برگرده
این رابطه درگیر پاییزه دستای تو بدجوری یخ کرده
♫♫♫♫
من با خودم درگیرم اینروزا من تو خودم میرم این روزا
روزای خوبی داشتیم اما تو میری و من میرم اینروزا
این عاشقی از هر دومون خسته س این فاصله اومده که باشه
نه تو میخوای نه من میخوام اما این خونه دوست داره که تنهاشه
باور ندارم باورم داری شک دارم احساس تو برگرده
این رابطه درگیر پاییزه دستای تو بدجوری یخ کرده
باور ندارم باورم داری شک دارم احساس تو برگرده
این رابطه درگیر پاییزه دستای تو بدجوری یخ کرده

۰۰

آهنگ جدید حمید عسکری به نام خونه خوبه منتشر شد

 

 

آهنگ جدید حمید عسکری به نام خونه خوبه که تیتراژ برنامه خونه خوبه شبکه سوم سیما نیز میباشد از رسانه فرهنگی و هنری موزیک تراک منتشر شد .

 

 

هم اکنون این آهنگ زیبا با ترانه سرایی حسین عبدالهی و آهنگسازی مهرداد نصرتی، تنظیم رامین عبدالهی و میکس و مسترینگ محمد فلاحی در همین وبسایت قابل دسترس است .

دانلود آهنگ خونه خوبه از حمید عسکری

متن آهنگ حمید عسکری بنام خونه خوبه

خونه چه خوبه وقتی که تو کنارم هستی
به منو زندگی به این حس خوب بینمون دل بستی
وقتی از خونه دور شدم وقتی ازم دوری
تازه میفهمم چقدر سخته واسمون اینجوری
مگه میشه به یاد تو نباشم هر لحظه
با تو بودن برای من قد زندگی می ارزه
هیشکی شبیه تو برام دنیامو نمیسازه
یه حس خوبی مثل خوشبختی بی اندازه
اینو از چشمام بخون قدر این لحظه رو بدون
همیشه عاشقم بمون عاشقم بمون
با تمام وجودم احساس تو رو میفهمم
فقط با تو به روزای سخت زندگی میخندم
همیشه با نگاه تو پر از آرامشم
خوبه که پیشمی و من با تو نفس میکشم
هیشکی شبیه تو برام دنیامو نمیسازه
یه حس خوبی مثل خوشبختی بی اندازه
اینو از چشمام بخون قدر این لحظه رو بدون
همیشه عاشقم بمون عاشقم بمون
****
خونه چه خوبه وقتی که تو کنارم هستی
به منو زندگی به این حس خوب بینمون دل بستی
وقتی از خونه دور شدم وقتی ازم دوری
تازه میفهمم چقدر سخته واسمون اینجوری
مگه میشه به یاد تو نباشم هر لحظه
با تو بودن برای من قد زندگی می ارزه
هیشکی شبیه تو برام دنیامو نمیسازه
یه حس خوبی مثل خوشبختی بی اندازه
اینو از چشمام بخون قدر این لحظه رو بدون
همیشه عاشقم بمون عاشقم بمون
با تمام وجودم احساس تو رو میفهمم
فقط با تو به روزای سخت زندگی میخندم
همیشه با نگاه تو پر از آرامشم
خوبه که پیشمی و من با تو نفس میکشم
هیشکی شبیه تو برام دنیامو نمیسازه
یه حس خوبی مثل خوشبختی بی اندازه
اینو از چشمام بخون قدر این لحظه رو بدون
همیشه عاشقم بمون عاشقم بمون

۰۰

آهنگ جدید مجید یحیایی به نام سرزنش منتشر شد

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵

آهنگ جدید مجید یحیایی به نام سرزنش منتشر شد

 

 

آهنگ جدید مجید یحیایی به نام سرزنش رسانه فرهنگی و هنری موزیک تراک منتشر شد .

 

 

 

هم اکنون این آهنگ زیبا با ترانه سرایی عاطفه صائب و مجید شمس و آهنگسازی ، تنظیم و میکس و مسترینگ مجید یحیایی در همین وبسایت قابل دسترس است .

دانلود آهنگ سرزنش از مجید یحیایی

متن آهنگ مجید یحیایی بنام سرزنش

ای دل بی طاقت من دیگه سیاهِ لحظه هات
همنفست آخر سر گریه رو جا گذاشت برات
باز که نشستی یه طرف زانوی غم بغل نگیر
خسته بیقرار من ای بیصدای سر به زیر
ای بیصدای سر به زیر
نذار به روت بیارمو دوباره سرزنش بشی
گذشتم از هرچی که بود تویی که دست نمیکشی
بیا و از یاد ببرش با اینکه سخته دل من
کی گفته افتادن برگ مرگ درختِ دل من
بسِ به خاطر خدا بیا و این کارو بکن
واسه یه بارم که شده رعایت مارو بکن
به خاطرش شکستی و چه بیصدا گذاشت و رفت
کسی که پاش هدر شدی بگو چرا گذاشت و رفت
بگو چرا گذاشت و رفت
نذار به روت بیارمو دوباره سرزنش بشی
گذشتم از هرچی که بود تویی که دست نمیکشی
بیا و از یاد ببرش با اینکه سخته دل من
کی گفته افتادن برگ مرگ درختِ دل من
******
ای دل بی طاقت من دیگه سیاهِ لحظه هات
همنفست آخر سر گریه رو جا گذاشت برات
باز که نشستی یه طرف زانوی غم بغل نگیر
خسته بیقرار من ای بیصدای سر به زیر
ای بیصدای سر به زیر
نذار به روت بیارمو دوباره سرزنش بشی
گذشتم از هرچی که بود تویی که دست نمیکشی
بیا و از یاد ببرش با اینکه سخته دل من
کی گفته افتادن برگ مرگ درختِ دل من
بسِ به خاطر خدا بیا و این کارو بکن
واسه یه بارم که شده رعایت مارو بکن
به خاطرش شکستی و چه بیصدا گذاشت و رفت
کسی که پاش هدر شدی بگو چرا گذاشت و رفت
بگو چرا گذاشت و رفت
نذار به روت بیارمو دوباره سرزنش بشی
گذشتم از هرچی که بود تویی که دست نمیکشی
بیا و از یاد ببرش با اینکه سخته دل من
کی گفته افتادن برگ مرگ درختِ دل من

۰۰

کنسرت ترانه های ماندگار به سرپرستی «آرمین قیطاسی» برگزار شد

 

 

کنسرت ترانه های ماندگار به سرپرستی «آرمین قیطاسی» در سانس دوم اجراهای تالار رودکی سومین روز جشنواره موسیقی فجر برای علاقمندان برگزار شد.

دومین اجرای تالار رودکی در سومین شب جشنواره موسیقی فجر اختصاص داشت به کنسرت ترانه های ماندگار که در این برنامه نوای موسیقی با رنگ و بویی نوستالژیک عاشقانه‌های فارسی و آذری اجرا شد که مورد توجه زیاد مخاطبان قرار گرفت.

این اجرا در غالبِ رسیتال آواز با همراهی تریو (فلوت – ویلن سِل و پیانو) اجرا شد و آرمین قیطاسی (تنظیم کننده و نوازنده فلوت)، مهرداد عالمی (نوازنده ویلن سِل) و امیر دارابی (نوازنده پیانو) همگی از موزیسینهای سرشناس کشور بود که به عنوان نوازندگان قطعات ایرانی و آذری به کنسرت به هنرنمایی پرداختند. ناگفته نماند خوانندگی قطعات نیز بر عهده یاشار احمدی و مهدی محمدی بود.

شایان ذکر است که در این کنسرت علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناصر چشم آذر حضور داشتند .
کنسرت ترانه های ماندگار به سرپرستی «آرمین قیطاسی» در سانس دوم اجراهای تالار رودکی سومین روز جشنواره موسیقی فجر برای علاقمندان برگزار شد.

دومین اجرای تالار رودکی در سومین شب جشنواره موسیقی فجر اختصاص داشت به کنسرت ترانه های ماندگار که در این برنامه نوای موسیقی با رنگ و بویی نوستالژیک عاشقانه‌های فارسی و آذری اجرا شد که مورد توجه زیاد مخاطبان قرار گرفت.

این اجرا در غالبِ رسیتال آواز با همراهی تریو (فلوت – ویلن سِل و پیانو) اجرا شد و آرمین قیطاسی (تنظیم کننده و نوازنده فلوت)، مهرداد عالمی (نوازنده ویلن سِل) و امیر دارابی (نوازنده پیانو) همگی از موزیسینهای سرشناس کشور بود که به عنوان نوازندگان قطعات ایرانی و آذری به کنسرت به هنرنمایی پرداختند. ناگفته نماند خوانندگی قطعات نیز بر عهده یاشار احمدی و مهدی محمدی بود.

شایان ذکر است که در این کنسرت علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناصر چشم آذر حضور داشتند .

۰۰

حامد فقیهی: رشد مورچه‌وار را دوست دارم‌

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵

حامد فقیهی: رشد مورچه‌وار را دوست دارم‌
خیلی‌ها از شیراز پا گرفتند و راه رفتن را خوب آموختند اما وقتی موقع پرواز شد، جای پریدن را تنگ دیدند و کوچ کردند، پای پیاده، برای یافتن فضایی که پروازشان را محدود نکند، قفس نباشد و بتوانند بال‌هایشان را پرورش دهند تا در اوج جایی برای خودشان دست و پا کنند.

‌شیراز مهد پرورش استعدادهای زیادی بوده و هست. مردان و زنانی که در عرصه هنر، استعدادی ذاتی داشتند و دارند اما همه آنها بر این نکته اشاره‌ای داشته‌اند که چون جای پریدن نداشتند به جایی رفتند تا چشم‌ها وسیع‌تر ببیند و تنگ‌نظری‌ها محدودشان نکند. شیراز مهد فرهنگ و هنر است اما همه شیرازی‌های هنرمند وقتی جایگاهی رفیع یافتند که کوچ کردند و این یک حقیقت تلخ است که هست!!!

حامد فقیهی، هنرمند شیرازی عرصه موسیقی است که از کودکی وارد این عرصه شده و طی دو دهه فعالیت، حالا او را با شیراز می‌شناسند و شعر شیراز را با او! شعری که سال‌های سال لب‌های خیلی از شیرازی‌ها آن را زمزمه می‌کرد، اکنون برندی است برای او و شهری که هیچ وقت آن را ترک نکرد. فقیهی می‌خواست و می‌خواهد اوج را در شیراز تجربه کند. تجربه‌ای که خیلی‌ها برای داشتن آن کوچ را که مسیری آسان‌تر بود، برگزیدند.

فقیهی در موسیقی سه تجربه متفاوت را به شکل موازی دنبال و در هر سه مسیر هم موفقیت‌هایی را در ایران و خارج از ایران کسب کرده است. تجربه‌ای که خودش با افتخار از آن یاد می‌کند و هر بار که از آنها می‌گوید، ضرب‌آهنگی که روی میز گرفته، تندتر می‌شود و موزون‌تر.

گفت و گو با حامد فقیهی، با یک اتفاق رقم خورد بدون آنکه بدانیم قرار است گفت و گویی باشد، در گوشه‌ای دنج از یک کافی‌شاپ! دقیقا در مرکز شیراز، جایی نزدیک خلد برین… جایی خوب برای شنیدن از مسیر حرکت آرام و مداوم یک هنرمند که هنوز هم قلبش پر است از رنجش‌هایی ریز و درشت اما پر از امید برای فردا و یک موسیقی فاخر و ارزشمند!

برای گفت و گو با حامد فقیهی، هنرمند جوانی که دست‌های بزرگش همزمان با کلمات، روی میز نت‌هایی را می‌نوازد، کار دشواری نداشتیم، اگرچه او برای اولین بار قرار بود مصاحبه‌شونده باشد. هرچند اولین بار نبود که استیج‌های بزرگی را فتح کرده و پرچم ایران و شیراز را بالا برده بود.

وی در مورد چگونگی ورودش به عرصه موسیقی گفت: از دوران کودکی علاقه‌مند بودم و ارگ هم می‌زدم، یک تک آهنگ را خیلی خوب می‌نواختم و همیشه هم کلی ذوقم را می‌کردند. علی‌رغم اینکه بعد از دوره ابتدایی، در آزمون ورودی مدرسه تیزهوشان قبول شدم، با توجه به راه‌اندازی مدرسه موسیقی، با حمایت مادرم و بعد از گذراندن امتحانات سخت ورودی، وارد مدرسه موسیقی شیراز شدم.

وی افزود: مدرسه موسیقی در واقع هنرستان موسیقی بود که از اول راهنمایی دانش‌آموز می‌گرفت ولی تنها دو دوره دانش‌آموز گرفت و بعد از آن مشکلاتی سر راه به‌وجود آمد و کارش به شکل دیگری ادامه پیدا کرد. به هر حال آن سال، من بعد از آزمون ورودی باید ساز انتخاب می‌کردم. کسانی‌که آزمون گرفتند پیشنهادشان انتخاب پیانو بود، اما به‌دلیل گران بودن پیانو و اینکه خانواده آنقدر استطاعت مالی نداشت، پیشنهاد دادند ساز تار را انتخاب کنم و تنبک هم شد ساز دوم!!

فقیهی گفت:شاید اگر محدودیت‌ها اجازه می‌داد که پیانو را انتخاب می‌کردم، مسیر زندگی‌ام هم تغییر می‌کرد. البته جزو آن دسته از آدم‌ها نیستم که بگویم اگر باز به عقب بر می‌گشتم حتما پیانو را دنبال کرده بودم، امروز اصلا پشیمان نیستم از راهی که رفتم. من حرکتی دشوار و رشدی مورچه‌وار در عرصه فعالیت حرفه‌ای داشتم و این حرکت و رشد را بسیار دوست دارم و معتقدم که اگر اینگونه نبود. این کوله‌بار تجربه را نداشتم و اعتماد به‌نفس امروز را کسب نمی‌کردم.

‌فقیهی ادامه داد: سال ۷۸ بود که وارد هنرستان موسیقی شدم و تا سال ۸۲، دوره راهنمایی را طی کردیم. البته افراد زیادی که امروز جزو افتخارات موسیقی ایران محسوب می‌شوند، در هنرستان موسیقی شیراز درس خوانده‌اند. افرادی مثل علی زندوکیلی. البته زندوکیلی، یک سال جلوتر از ما بود و بعد هم به‌دلایلی برای ادامه تحصیل به تهران رفت.

وی افزود:آن روزها و به‌دلیل اینکه هنرستان موسیقی تحت نظارت ارشاد اسلامی بود، اجرای سرود و همخوانی در بسیاری از مراسم‌ها به ما واگذار می‌شد. کاریکه هم تجربه‌ای خوب برایمان محسوب می‌شد و هم باعث شد که به‌نوعی اقتصاد هنر را هم تجربه کنیم. البته بیشتر کاسه و کوزه به‌ما می‌دادند تا پول و آنچه داده می‌شد عنوان هدیه را یدک می‌کشید.

ایسنا: پس از همان دوره دانش‌آموزی به‌نوعی وارد عرصه رقابت‌های جشنواره‌ای و کار شدید؟

فقیهی در باره چگونگی ورودش به عرصه رقابت‌های جشنواره‌ای تصریح کرد: هنرستان موسیقی از سال ۸۰ و ۸۱ به‌دلیل مشکلاتی که با آنها مواجه بود، به‌نوعی در مسیر تعطیلی قرار گرفت و با رایزنی‌های بسیار و قولی که آقای رشیدی، رئیس وقت هنرستان‌های موسیقی وزارت ارشاد در سفر به شیراز داد، کج دار و مریز، به راه خود ادامه داد اما به‌نوعی با هنرستان آوینی که تخصصی گرافیک و هنر بود، ادغام شد.

وی گفت: آن روزهای سخت را از یاد نمی‌برم چون خانه ما بلوار مدرس، در شرق شیراز بود و برای مدتی، مجبور بودم برای رفتن به مدرسه به غرب شیراز و خیابان معالی‌آباد بروم، اما اشتیاق داشتم و همین راه را هموار می‌کرد. همان سال‌ها بود که علی زندوکیلی و بسیاری از هم مدرسه‌ای‌های ما که یک سال از ما جلوتر بودند، برای دوره دبیرستان به تهران کوچ کنند و همین هم باعث رشد سریع‌تر آنان شد.

وی تصریح کرد: بالاخره با دشواری‌های فراوان تا مرحله پیش‌دانشگاهی را طی کردیم و فارغ‌التحصیل شدیم. البته شاید اگر وضعیت مالی خانواده اجازه می‌داد من هم به تهران می‌رفتم. اگرچه امروز ناراحت نیستم بلکه از اینکه در شیراز ماندم و آرام آرام خودم را پیدا کردم. خوشحالم. از این شادمانم که می‌توانم ثابت کنم می‌توان در عرصه هنر، شهرستانی ماند و رشد کرد و به اوج هم رسید.

وی با بیان این که شروع کارم با موسیقی سنتی بود و سازهایی که انتخاب اول و دوم من محسوب می‌شدند، گفت: اما در ادامه، فعالیت در عرصه موسیقی کرال، کلاسیک و جاز را هم تجربه کردم و نه اینکه خودم مدعی باشم بلکه به گفته بسیاری از صاحب‌نظران و براساس عناوینی که در جشنواره‌های داخلی و بسیاری از رقابت‌های بین‌المللی کسب کردم، در تمام این بخش‌ها موفق بوده‌ام.

این موسیقی دان ادامه داد: اولین بار در سال ۷۹ بود که با گروه کر اهورا، کارم را شروع کردم و بعدها هم همکاری با گروه‌ ایلیا و پارسیان و ارم و پاسارگاد و … را تجربه کردم. تجربه‌هایی که هرکدام یک دنیا حرف دارد و خاطره و … خیلی آموختم و به داشته‌هایم افزودم.

وی درمورد راه‌اندازی یک گروه کر توسط خودش نیز گفت: اولین کار گروهی را با آقای امیرعباس حسینی شروع کردم و از ایشان بسیار آموختم، اما بعد از سال ۸۵ که گروه ارم به‌نوعی و به واسطه گرفتاری‌های آقای حسینی به انتهای مسیر رسید، به اتفاق هفت نفر از گروه ۱۶ نفره ارم، گروه پاسارگاد را در روزهای انتهایی سال ۸۵ راه‌اندازی کردیم و دوره موفقی را به لحاظ حضور جشنواره‌ای و فعالیت‌های موسیقی کر، تجربه کردیم. این موفقیت‌ها زمانیکه در جشنواره و از سال ۸۷ شاخه آواز جمعی اضافه شد، چشمگیرتر بود.

وی افزود: البته همزمان به دنبال آموختن سازها و ردیف‌های آوازی هم بودم و سعی کردم به آنچه ایده‌آلم بود تا قبل از ۲۰ سالگی برسم به‌طوریکه همواره مد نظر داشتم در ۲۰ سالگی یک کار جدید و ماندگار را در حوزه موسیقی انجام دهم.

فقیهی ادامه داد: می‌توان گفت، آغاز خوانندگی و تک‌خوانی را در بیست سالگی داشتم و همان سال کاری که به “شیراز” معروف شد را با شیوه اجرای موسیقی با دهان(آکاپلا)، تمام و رونمایی شد. همان سال موفقیت خوبی را در جشنواره موسیقی داشتم. بطوریکه همزمان در ۴ زمینه پاپ، کلاسیک، کر و نوازندگی، در جشنواره شرکت کردم و استاد آرزومانیان که از نگاه فعالان موسیقی یکی از بزرگان این عرصه است، به‌عنوان داور در جشنواره حضور داشت و به من توصیه کرد که استایل و صدایم بیشتر با موسیقی کلاسیک مطلوبیت پیدا می‌کند تا پاپ.

وی با بیان این که من منتظر یک هل بودم، یک شارژ تا مسیر را ادامه بدهم،‌گفت: توصیه و تاکید استاد آرزومانیان هم باعث شد تمام کارها و هزینه‌هایی که برای تولید آثار پاپ انجام داده بودم را کنار بگذارم و به سمت موسیقی کلاسیک و کارهای جدید بروم. یعنی از سال ۸۹ عملا وارد عرصه موسیقی کلاسیک شدم و از همان زمان هم تقریبا تمام کلاس‌ها و ورک‌شاپ‌هایی که اساتید بنام موسیقی ایران و جهان در ایران برگزار کردند را شرکت کردم.

این موسیقی‌دان گفت: همزمان با فعالیت در گروه پاسارگاد و تمرین برای اجرای کارهای جدید، موسیقی کلاسیک را دنبال کردم. البته سال ۸۸ اکثر گروه‌های موسیقی کشور، جشنواره را تحریم کردند و با توصیه دوستان، ما هم در جشنواره شرکت نکردیم اما سال بعد از آن بار دیگر شرکت و موفقیت‌های خوبی کسب کردیم با وجودیکه گروه‌های رقیب خصوصا گروه‌های شرکت کننده از تهران، بسیار قوی و خوب بودند.

وی افزود: آن سال ما برای اولین‌بار کار را با میکروفن بی‌سیم تمرین و اجرا کردیم و با توجه به تمام سختی‌ها، موفق شدیم. اگرچه آنچه به‌عنوان جایزه به ما رسید، در حدی نبود که حتی هزینه کرایه تاکسی انجام شده را پوشش دهد اما در نوع خود یک افتخار برای همه اعضای گروه بود. اما بعد اعلام شد که گروه‌هایی که مقام اول را کسب می‌کنند تا ۲ سال نمی‌توانند در جشنواره شرکت داشته باشند.

فقیهی تصریح کرد: این موضوع به شدت مورد انتقاد من قرار گرفت و رایزنی‌های زیادی انجام دادم. در هیچ رقابتی شما نمی‌بینی که نفر یا گروه اول از رقابت در سال‌های بعد کنار گذاشته شود. همه براین اعتقاد هستند که گروه‌های موفق می‌توانند انگیزه‌ای باشند برای سایر گروه‌ها و افراد اما به‌هر حال دوستان تصمیم‌ساز تفسیر دیگری داشتند و در نهایت منجر به این شد که یک بخش تحت عنوان نسلی دیگر، در جشنواره باشد که فضا برای حضور همه ایجاد شود.

وی درباره شرکت و تملیل خود برای حضور در جشنواره‌های خارج کشور نیز گفت: شرکت در جشنواره‌های موسیقی خارجی، به واسطه جایگاه و تاثیری که دارد. همیشه یک آرمان محسوب می‌شود. شاید به نوعی احساس این بود که باید دیده شویم. سال ۹۱ به همراه گروه پاسارگاد در ۲ فستیوال در کشورهای فرانسه و اسپانیا شرکت کردیم و خدا را شاکرم که در هر دو موفق بودیم. اگرچه تنها بخشی از هزینه‌های شرکت در این فستیوال‌ها به ما کمک شد و بیش از ۷۰ درصد هزینه‌ها را اعضای گروه تامین کردند.

فقیهی افزود: به هر حال ما در دو بخش فولک و میکس، در فستیوال پاریس شرکت کردیم و بعد هم به فستیوال اسپانیا رفتیم. آنجا داوری‌ها تفاوت داشت یعنی از مجموع آراء هفت داور، رای داورهایی که بیشترین و کمترین امتیاز را به هر گروه می‌دادند حذف و میانگین آراء بقیه محاسبه می‌شد و این خیلی خوب بود.

وی تصریح کرد: موفقیت ما در اسپانیا و پاریس، خوب بود. در حدی که استاندار وقت فارس از گروه ما تجلیل کرد و به هر نفر از ما یک سکه داد. البته فستیوال اسپانیا فقط اعتباری است. جایزه ندارد اما کسب مقام در آن از نگاه صاحب‌نظران بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

به گفته این موسیقی‌دان، یکی از جذابیت‌های کار ما برای داوران اسپانیایی این بود که موسیقی کر متعلق به اروپا است و اینکه یک گروه از ایران در موسیقی کر فعال شده و در سطح بین‌المللی رقابت می‌کند، از نگاه آنان یک تفاوت محسوب می‌شد.آن سال در فستیوال اسپانیا در بخش فلک طلا گرفتیم و در میکس نقره.

وی ادامه داد: البته سال ۹۱ هم با گروه آوازی تهران در جام جهانی گروه‌های کر شرکت کردیم و ۲ مدال طلا و یک مدال نقره گرفتیم و همان‌سال این موفقیت به گوش استاد شجریان که رئیس شورای عالی موسیقی بود رسید و مراسمی برای تجلیل از ما برگزار و شخصا از همه اعضا تجلیل کرد که برایمان ارزش خاصی داشت.

فقیهی در خصوص زمان آغاز تک‌خوانی خود نیز گفت: به‌تدریج بسیاری از خوانندگان توانمند از گروه و به دلایلی جدا شدند. در شیراز هم کمتر فرد قوی و توانمندی بود در آکاپلا و نت‌خوانی تبحر داشته باشد. از طرفی به این نتیجه رسیدم که گروه کر نتیجه مالی برای من ندارد و تامین کننده زندگی حرفه‌ای یک فعال حوزه موسیقی نیست. اگرچه کار را کامل تعطیل نکردیم اما اینکه به شکل حرفه‌ای دنبال شود، نبود. گروه پاسارگاد هنوز هم هست و کار را با افراد آماتور علاقه‌مند که استعدادی دارند دنبال می‌کنم.

وی در پاسخ به این که تو به‌عنوان نوازنده کنتراباس هم فعال بودی، گفت: ورود به این بخش هم از سال ۸۴ و کار با ارکستر هنگام شروع شد. وقتی که نوازنده کنتراباس گروه نتوانست همراهی کند و من که به عنوان نوازنده تار و ماسیس تار با گروه همراه شده بودم، بنا بر تاکید و توصیه مدیر گروه، آموزش را شروع کردم و از سال ۸۶ به‌عنوان نوازنده کنتراباس فعالیت کردم اما این هم برایم درآمدزائی نداشت خصوصا در شیراز بنابراین آن را دنبال نکردم. به‌نوعی در سال‌ ۹۱ پرونده کنتراباس را بستم!

فقیهی در‌باره اساتید آواز خود نیز گفت: از ابتدای ورود به عرصه خوانندگی، اینطور نبود هیچ استاد ثابتی نداشتم که بالای سرم باشد و همیشه تعلیم‌های مستمری به من بدهد. اما تمام ورک‌شاپ‌ها و مسترکلاس‌ها را شرکت داشتم و اکثر اساتید هم یا خارجی بودند یا ایرانیانی که در خارج از کشور تحصیل کرده بودند.

وی گفت: من اعتقاد دارم که شاگرد باید آنقدر استاد عوض کند تا ببیند کدامیک می‌تواند بهتر به او درس بدهد و موجب رشد او شود. بنابراین در کلاس اساتید مختلف و بنامی شرکت کردم و حتی در دوره‌ای زمینه‌ساز حضور بعضی از این اساتید در شیراز هم شدم، اما قصدم از ابتدا این بود که تا زمانیکه صدایم به پختگی مناسبی نرسد، هیچ اجرایی را نداشته باشم بنابراین کار یادگیری را تا سال ۹۲ ادامه دادم. یعنی اسفند ۹۱ بود که اولین کار را ضبط کردم. البته آن زمان تجربه کافی را در موضوع تبلیغات کار نداشتم و آنقدر مشغله وجود داشت که به این موضوع فکر نکنم.

فقیهی افزود: کار را به همین شیوه ادامه دادم تا فروردین سال ۹۳ که حس کردم کارهایی را که ضبط کرده‌ام تقریبا با دیگر کارهای موجود در عرصه موسیقی شباهت دارد و می‌توان کاری را انجام داد که مردم بیشتر دوست داشته باشند. کاری که مردم با آن احساس نزدیکی کنند. روز سیزده فروردین بود که جرقه کار شیراز، در ذهنم ایجاد شد.

وی در پاسخ به این که به‌نوعی با سیاست آهنگ شیراز را برنامه‌ریزی کردی، گفت: دقیقا،‌ سبکی از کار را در یک کلیپ خارجی دیده بودم و الگو گرفتم و برای خودم یک زمان‌بندی مشخص کردم که تا روز شیراز، یعنی ۱۵ اردیبهشت، آهنگ شیراز را آماده ارائه کنم.

این موسیقی‌‌دان ادامه داد: کار سخت بود، چون قصد داشتم با آکاپلا کار را انجام دهم و در این شیوه باید هر قطعه از موسیقی سازهای مختلف جداگانه اجرا و ضبط می‌شد و بعد هم آواز و اینکه برای یک کلیپ، چه تصاویری نیاز است و چه تصویربرداری می‌تواند این‌کار را انجام دهد و …. از طرفی کار شیراز را قبلا به شیوه‌ای با گروه اجرا کرده‌بودیم. پس برای اینکه اجرا متفاوت باشد. باید تغییراتی روی آن انجام می‌شد تا بگویم این کار متعلق به حامد فقیهی است.

وی افزود: کار با هر دشواری بود انجام شد و بعد از اتمام آن را به صدا و سیمای مرکز فارس بردم و همه به به گفتند و قرار شد به من خبر بدهند که کار را برای پخش می‌پذیرند یا نه؟ من تنها یک شرط داشتم که روز شیراز کار پخش شود. خب خیلی معطل ماندم یعنی تا روز ۱۴ اردیبهشت و در نهایت جلسه‌ای تشکیل دادند اما مسئولان صدا و سیما گفتند بودجه ندارند که کلیپ را از من بخرند. من هم دی‌وی‌دی کار را به‌عنوان هدیه دادم به شرط اینکه کار روز شیراز پخش شود. باز هم این کار انجام نشد. کاری که برای تهیه آن خیلی زحمت کشیده بودم، هیچ مشکلی هم نداشت. آنقدر هم به به گفته بودند. هزینه‌ای هم بابت آن پرداخت نکرده بودند. به هر دلیل پخش نشد.

فقیهی تصریح کرد: من هم تصمیم گرفتم کار را در اختیار همه قرار دهم و بعضی از شبکه‌های خارج از کشور استقبال کردند و کاری را که در معرض برداشت عموم قرار داده بودم را بارها و بارها پخش کردند و همین باعث شد که از صدا و سیما تماس بگیرند که چرا و …. و در نهایت یکی دو بار کار من با حذف بخش‌هایی از کلیپ، از سیمای فارس پخش شد. البته صدا و سیما حتی از من دعوت هم نکرد. اینکه یک هنرمند شیرازی کاری را انجام داده و مورد استقبال هم قرار گرفته حالا خودش را دعوت کنیم و به نوعی بگوییم دست شما درد نکند.

فقیهی گفت: تا قبل از اینکه شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی سراسری مرا دعوت نکردند، اصلا به برنامه‌های زنده صدا و سیمای فارس دعوت نشدم، بعد از آن هم در حد ۱۰ دقیقه دعوتی شد که همزمان با پخش کلیپ سانسور شده‌ای کاری بود که برای تولید آن خیلی زحمت کشیده بودم. این کار از شبکه یک و جام جم به شکل کامل بدون سانسور پخش شد اما صدا و سیمای فارس آن را با سانسور پخش کرد. شاید تنها کسانی که که کار موسیقی انجام می‌دهند متوجه باشند که وقتی یک کار ناقص پخش می‌شود، نوعی توهین است، کاری که خیلی برای تهیه آن زحمت کشیده بودم.

وی در تایید این که موزیک ویدئوی شیراز، به نوعی برندی ‌ برای شناساندن حامد فقیهی شد، خاطرنشان کرد؟ من قبلا هم گفته‌ام که شیرازی هستم و با این موزیک ویدئو پرچم شیراز را نه تنها در ایران که در بسیاری از نقاط جهان بالا بردم. البته موزیک ویدئوی شیراز ۲، با تغییراتی نسبت به کار اول تلاش کردم که از چهره‌های شیرازی استفاده کرده و به‌نوعی معرف شهرم و داشته‌های شهرم باشم. به همین دلیل زیرنویس انگلیسی هم پیش‌بینی شد و خوب نسبت به موزیک ویدئوی شیراز، بیشتر پخش شد و مورد استقبال هم قرار گرفت.

فقیهی در پایان گفت: کارهای بعدی که باز برداشت‌هایی بود از شعرهای شیرازی و به شکل آکاپلا تهیه شده است. به تولید انیمیشن‌هایی نیز توجه شد و قرار است در برنامه‌ زنده‌رود، کاری از صدا و سیما شبکه اصفهان، این کار پخش شود.

۰۰

تیتراژ مجموعه شام ایرانی با صدای محمود انصاری منتشر شد

 

 

«محمود انصاری» که پیش‌ازاین به‌عنوان خواننده تیتراژ با برنامه تلویزیونی «دیدار» با اجرای علی ضیاء در شبکه جام جم صدایش به گوش مخاطبان موسیقی رسیده بود، قطعه‌ای را برای تیتراژ مجموعه «شام ایرانی» خواند.

از اواسط ماه صفر نخستین قسمت فصل جدید مجموعه شام ایرانی با صدای این خواننده منتشر شد و تاکنون سه قسمت از این مجموعه به انتشار رسیده بود که روز گذشته چهارمین قسمت از مجموعه شام ایرانی با صدای «محمود انصاری» منتشر شد.

تیتراژ مجموعه شام ایرانی بانام «وقت عاشقی» با ترانه و آهنگسازی «حسین سوادزاده» توسط «حسین سیاحی» تنظیم‌شده است.

محمود انصاری درباره این قطعه گفت: «آهنگ در فضایی شاد و عاشقانه کار شده و مناسب پخش در اعیاد است.»

انصاری در مورد همکاری با مجموعه شام ایرانی توضیح داد: «علاوه بر تیتراژ این مجموعه، دو موزیک ویدیو از قطعات «تردید» و «وقت عاشقی» پخش می‌شود و نخستین آلبوم رسمی بنده بانام «موج‌های آبی» که پیش‌ازاین به‌صورت جداگانه به انتشار رسیده بود نیز در دی‌وی‌دی این مجموعه به‌صورت جداگانه برای علاقه‌مندان به موسیقی پاپ کلاسیک قرارگرفته است.»

وی که در برنامه‌های صداوسیما حضور فعال و مستمری دارد درباره همکاری با این رسانه ملی گفت: «قطعه‌ای در دست تهیه داریم با عنوان «حس خوب انتظار» که قرار است به عنوان نماهنگ در شبکه‌های مختلف صداوسیما پخش شود. و به‌احتمال‌زیاد دو تیتراژ در شبکه دو و سوم سیما خواهم داشت که در صورت نهایی شدن آن‌ها را اعلام خواهم کرد.»

خواننده تیتراژ مجموعه شام ایرانی از حضور در عرصه بازیگری خبر داد و افزود: «در سریال «همسایه‌ها» به‌عنوان بازیگر مهمان در یک قسمت حضور خواهم داشت و بازیگری را در سریال دیگری نیز تجربه کرده‌ام که به‌زودی به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.»

انصاری در پایان درباره برنامه‌های آینده خود گفت: «کارهای دومین آلبوم رسمی بنده انجام‌شده است و تا اوایل سال آینده به انتشار می‌رسد و سپس در تهران، شیراز و اهواز اجرا خواهم داشت.»

۰۰

گروه‌های مون‌هد و بیواره قطعات جدیدشان را در گالری سایه اجرا می‌کنند

گروه «مون‌هد»، روز دوم دی‌ماه در گالری سایه به اجرای پرفورمنس می‌پردازد. سال گذشته این گروه اولین آلبوم استدیویی خود با نام «افق رویداد» را منتشر کرد و پس از آن هم اجرای کوچکی در نشر «هنوز» داشتند و حالا قرار است تعداد قطعات بیشتری را در گالری سایه اجرا کنند.

مسعود دلجو خواننده و گیتاریست گروه درباره این اجرا به «موسیقی ما» می‌گوید: «تهران سِشِنز، برنامه‌ای منسجم است که گروه‌های جوان و مستقل را دور هم جمع می‌کند که ما هم قرار است به همراه گروه «بیواره» در این رویداد شرکت کنیم. در این اجرا درامر جدید یعنی محمد احمدی کنار ما خواهد بود. همچنین قرار است قطعاتی از گروه «ردیوهد» را کاور کنیم.»

«مون‌هد» که از گروه‌های آلترناتیو رشت محسوب می‌شود، قرار است قطعاتی از آلبوم «افق رویداد» را هم با تنظیمی جدید اجرا کند. اعضای گروه را در این اجرا نیما علیزاده (پیانو و سینی سایزر)، رامین وفایی (گیتار الکتریک)، سینا گل نقره (گیتار باس)، محمد احمدی (درامز) و مسعود دلجو تشکیل می‌دهند.

پس از اجرای گروه «مون‌هد» قرار است گروه جوان دیگری به نام «بیواره» که امسال اولین آلبوم رسمی خود یعنی «پروجریا – عقب‌گرد به جلو» را منتشر کرده، به اجرای پرفورمنس بپردازد. این گروه که از امین رفیعی نیا، علی مرتضوی و روزبه طلایی تشکیل شده، در زیرشاخه‌های راک فعالیت می‌کنند. علی رفیعی‌نیا درباره این اجرا به «موسیقی ما» می‌گوید: «قرار است در این اجرا پنج قطعه از آلبوم اول و همچنین یک قطعه از آلبوم دوم که کامل شده را اجرا کنیم. ما قصد داریم دِموی یکی از قطعات آلبوم دوم را هم اجرا کنیم تا شاید در این پرفورمنس و با این حال و هوا کامل‌تر شود.»

گروه «بیواره» در این اجرا از حمیدرضا عباسی (یکی از اعضای گروه عبور) و یک ویژوال آرتیست  با نام امیرفرزان میرمحمدی کمک می‌گیرد.

این اجراها روز پنجشنبه دوم دی ماه ساعت ۱۸، با یک ورودی بیست هزار تومانی که به صورت حضوری دریافت می‌شود در گالری سایه (نیاوران- جمشیدیه- خیابان امیدوار- کوچه آقاخانی- پلاک ۳) برگزار می‌شود.

۰۰

سیامک عباسی اولین کنسرت پاییزی‌اش را روی صحنه برد
«سیامک عباسی» برای دومین‌بار اجرا در فصل پاییز را تجربه کرد. این خواننده روز پنجشنبه ۲۵ آذرماه طی دو سانس و به همت شرکت «صوت آوای هنر» به مدیریت «محمد جلیل‌پور» در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه رفت. اولین کنسرت سیامک عباسی ۲۹ شهریور و سپس ۳ مهر امسال برگزار شده بود و او در آن برنامه‌ها پس از سال‌ها گریز از چشمان مخاطبان و دوربین‌های رسانه‌ها رو به روی آنها ایستاد و خواند.

بازتاب‌های کنسرت قبلی سیامک عباسی باعث شده بود تا سختی این اجرای پاییزی هم برای او کمتر از کنسرت قبلی‌اش نباشد. چون او با این دیدگاه از سوی منتقدانش مواجه بود که آن کنسرت‌ها یک اتفاق بوده و باید برای اثبات نقض این ادعا تلاش می‌کرد. باز هم او توانست در فصل شلوغ اجراهای زنده پایتخت، بلیت‌فروشی خوبی برای دو سانس کنسرتش داشته باشد و خودش هم روی صحنه موفق حاضر شود.

جوونتر که بودم

عباسی این‌بار برای شروع برنامه‌اش قطعه «جوونتر که بودم» را انتخاب کرده بود و تنظیم ریتمیک این کار باعث شد تا برنامه‌اش پرانرژی شروع شود. او در ادامه ضمن خوش‌آمدگویی به حضار سراغ قطعه «فرشته پاک» رفت و تکنوازی ویولن «امیر عظیمی» با اجرای او همراه بود. «سقوط» اولین اثر از آلبوم «خوشبختیت آرزومه» بود که در ادامه اجرا شد. تنظیم این قطعه با نسخه اصلی آن تفاوت‌هایی داشت. از جمله اینکه «بابک صفرنژاد» با دو ساز هارمونیکایی که همراه داشت روی صحنه حاضر شد و تکنوازی او تا حدودی حس موسیقی کانتری را به مخاطب القاء می‌کرد.

تو که نیستی

«باور» یکی از تک‌آهنگ‌های پرمخاطب سیامک عباسی بود که در این کنسرت هم با ویدئویی که داشت اجرا شد و او سپس قطعات «تن‌ سپرده» و «تو که نیستی» را خواند تا بالاخره به انتظار دوستدارانش پایان دهد. چون آنها از ابتدای برنامه با فریادهای خود خواستار اجرای معروف‌ترین قطعه خواننده محبوب خود بودند. امیر عظیمی پشت پیانو نشست و بابک صفرنژاد مجدداً وارد صحنه شد و نوبت به «خوشبختیت آرزومه» رسید که فقط با این دو ساز و با همخوانی حاضرین اجرا شد. طوری که در بخش‌هایی از این قطعه صدای مردم از صدای سیامک عباسی بالاتر بود و تقریباً همه حاضرین این کار را حفظ بودند.

تیپ زمستانی برای «من انتخاب شدم»

سیامک عباسی پیش از اجرای قطعه بعدی گفت: «آهنگی که می‌خواهیم اجرا کنیم را خودم خیلی دوست دارم. همه ی این دکور زمستانی و سِت زمستانی لباس من هم برای همین بود.» او با این مقدمه، «من انتخاب شدم» را خواند و دکور زمستانی و زیبای این برنامه با طراحی خانم «جلیل‌پور» و پخش تصاویر برف از نمایشگرهای سالن، حال و هوای زمستانی را به آخرین روزهای پاییز سالن میلاد بخشید. در بخش موسیقایی «من انتخاب شدم» هم بر خلاف نسخه اصلی که برای پیانو و ویولن تنظیم شده بود، در این کنسرت با دوئت پیانو و گیتاربیس اجرا شد. سیامک عباسی هم با اتمام این قطعه، «آرین کشیشی» نوازنده گیتاربیس را معرفی و به این نکته اشاره کرد که ارامنه نبوغ خاصی در موسیقی دارند.

«دچار» باز هم احساسی

احساسی‌ترین قطعه برنامه هم بدون‌شک «دچار» بود. اثری که این خواننده در کنسرت قبلی به پدر مرحومش تقدیم کرده بود و در اجرای ۲۵ آذر هم اشک مخاطبان زیادی را در سالن جاری کرد. این کار با تکنوازی شنیدنی پیانوی امیر عظیمی شروع شد و بخشی از آن بدون ساز و با همخوانی حاضرین توام بود و در بخش آخر آن سازهای دیگر هم وارد شدند. سیامک عباسی پیش از اجرای اثر بعدی گفت: «می‌خواهیم قطعه‌ای را بخوانیم که قرار نبود اجرا کنیم اما زیر پست مربوط به این کنسرت کامنتی از یکی از دوستان خواندم که نوشته بود من ۱۰ بلیت خریده‌ام و فقط برای شنیدن این قطعه به سالن می‌آیم. پس ما هم بخشی از این کار را اجرا می‌کنیم تا آن دوستمان ناراضی از سالن خارج نشود!» به این ترتیب او بخش‌هایی از قطعه «فلسفه‌های پوچ» را خواند. پس از قطعات «دریاچه نمک» و «وقتی دلت شکست» و «شهر بارونی»، فضای سالن باز هم پرانرژی شد. چون این خواننده و گروهش قطعه «خوبه حال من» را خواندند که تنظیمی متمایل به فانک داشت و با تشویق‌های حاضرین همراه بود. این خواننده کنسرت خود را با قطعات «دلفریب» و «عشق دور» به پایان برد و نهایتاً برای خداحافظی با دوستدارانش ریمیکس «خوشبختیت آرزومه» را خواند.

ارتباط بیشتر با مخاطب

سیامک عباسی با وجود اینکه دومین اجرای زنده خود را پشت‌سر می‌گذاشت توانست حضور موفقی از لحاظ صدا و موسیقی به همراه ارکسترش به رهبری امیر عظیمی روی صحنه داشته باشد. اما این خواننده می‌تواند کمی‌ برنامه‌ریزی بیشتری روی تقویت اکت‌هایش و «زبان بدن» خود داشته باشد و با تنوع‌ بخشیدن به این قسمت از اجرایش، بُعد نمایشی کنسرتش را جذاب‌تر کند. همچنین در این طول کنسرت اغلب موزیک ویدئوهای خاطره‌انگیز سیامک عباسی از نمایشگرهای سالن پخش می‌شد. در حالی که ساخت تصاویر جدید برای قطعات این خواننده می‌تواند تأثیر به‌سزایی روی جاذبه‌های بصری کنسرت خواننده «خوشبختیت آرزومه» داشته باشد. با توجه به خلاقیتی که این خواننده در ارائه موزیک‌ویدئو طی سال‌های گذشته داشته، ساختن تصاویر و ویدئوهای جدید در کنسرت‌هایش برای او سخت نخواهد بود.

مهمانان

این خواننده در طول دو سانس کنسرت خود میزبان میهمانانی بود که محمدعلی بهمنی، بهاره رهنما، الهام پاوه‌نژاد، مهرداد نصرتی، امیر ارجینی، حسین صفا، امین قباد، اردشیر احمدى، سارا خادم الشریعه، استوارت دنیسون (کارگردان بریتانیایی) و… از آن جمله اند.

اعضای گروه

در گروه او هم آرین کشیشی (گیتار بیس)، مسعود کیانی (درامز)، احمد ذقاقی (کیبورد)، هادی سالاری (گیتار آکوستیک، الکتریک و نایلون)، بابک صفرنژاد (هارمونیکا) و مهران اسلامی (گیتار الکتریک، گیتار نایلون) به رهبری امیر عظیمی (پیانو، کیبورد و ویولن) حضور داشتند.
***

* سیامک از چهره‌هایی است که ماندگار خواهد شد

اما استاد محمدعلی بهمنی که توسط سیامک عباسی با لفظ فخر جامعه ادبی ایران معرفی شد درباره بُعد شاعرانگی این خواننده جوان به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت:«من با ترانه‌های سیامک عباسی زندگی می‌کنم و همیشه بابت اینکه کارش زیر دستم می‌آید و می‌خوانم، شوق‌مند بودم به خاطر اینکه خودم را پر می‌کند. وقتی هم با خودش هستم می‌داند که چقدر دوست دارم کارهایش را برایم بخواند. امشب و یک مرتبه دیگر هم از حنجره خوب او بهره بردیم. سیامک از چهره‌هایی است که ماندگار خواهد شد و واقعاً تأثیرگذار است و اطمینان دارم کسانی که در کنسرت او حضور دارند، تأثیر مثبتی از کارهایش می‌گیرند. چون واقعاً بافت موسیقی و شعر و صدایش دوست‌داشتنی است. به نظر من سیامک عباسی می‌تواند به ترانه و موسیقی کمک کند.»

این غزل‌سرای سرشناس درباره بررسی سروده‌های این خواننده در شورای شعر و ترانه دفتر موسیقی هم گفت:«زمانی که شعرها شنیده می‌شود نسبت به خوانده‌شدن روی کاغذ فرق دارد. ای کاش شوراها فرصت شنیداری را داشتند و تأثیرگذاری بیشتری داشتند. ترانه‌های سیامک عباسی از لحاظ ترانگی استخوان دارند اما برخی از آنها اگر به صورت شنیداری وارد شورا می‌شدند، بررسی بهتر و دقیق‌تری روی آنها صورت می‌گرفت و بعضی نگاه‌ها نسبت به این قبیل اشعار او کمتر می‌شد.»

بهمنی درباره آثار آینده عباسی گفت:«خود سیامک به دلیل اینکه نگاه‌های معاصرتر را دوست دارد، مسلماً از این فضا هم فاصله‌هایی خواهد گرفت. این کارها چند سال است که در حنجره‌اش مانده و باید آنها را بیرون بریزد و تا بیرون نریزد، امکان ندارد زوایای نگفته‌ و نشنیده‌اش را بشنویم. واقعاً اینگونه است و اتفاق می‌افتد. یعنی حتی اگر ترانه‌ای از او از دیدگاه شورا با مخالفت روبه رو شود، زمانی که شنیده می‌شود می‌دانم که بغض حنجره او راحت‌تر می‌شود. اگر بغض حنجره او باز شود، قطعاً اندیشه او هم راحت‌تر خواهد شد.»

اجرای زنده سیامک عباسی با مدیریت اجرایی «علی جعفری»، مسئولیت اجرایی «اسماعیل شکری» و مدیریت روابط عمومی «سیدعلی نیکونیا» و به تهیه‌کنندگی «محمد جلیل‌پور» روی صحنه رفت. در ادامه می توانید عکس های «سعید عبداللهی» از این کنسرت را ببینید:

۰۰