دانلود آهنگ جدید

آذر ۱۳۹۵ -

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
پنج شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷

کاوه دولت‌نیا: سخت به اجرای قانون پایبندم

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵

کاوه دولت‌نیا: سخت به اجرای قانون پایبندم

 

 

از شما چه پنهان اهل موسیقی راک نبودم. فکرش را هم نمی‌کردم روزی به یک اجرای راک بروم. اما وقتی برای کنسرت قبلی «کاوه دولت‌نیا» دعوت شدم، رفتم و با یکی از بهترین تجربه‌های موسیقایی‌ام از سالن بیرون آمدم. احتمالاً بسیاری از شما هم مثل من با خودتان می‌گویید من به کنسرت راک بروم؟ اصلاً… اما از من می‌شنوید این تجربه را از خودتان دریغ نکنید. دولت‌نیا فردا شب هم در تالار ایوان شمس روی صحنه می‌رود و من منتظرم به اجرای خواننده و آهنگساز راکی بروم که می‌داند چگونه اشعار کلاسیک ایرانی را به موسیقی راک پیوند بزند و مخاطبان‌اش را از سالن راضی و پرانرژی بیرون بفرستد.
***

 

* شما چندی پیش اولین کنسرت‌تان را برگزار کردید و حالا هم قصد دارید فردا شب دومین اجرایتان را روی صحنه ببرید. کمی از تجربه برگزاری کنسرت بگویید.
اجازه بدهید از کمی قبل‌تر توضیح دهم و ابتدا به انتشار آلبومم بپردازم. وقتی آلبوم «گل مرداب» را از سوی موسسه «آواخورشید» منتشر کردم، می‌دانستم بازارِ آلبوم رونق چندانی ندارد. در واقع، به‌خوبی آگاه بودم بازار فروش آلبوم خیلی محدود است. خیلی کم هستند کسانی که بخواهند آلبوم موسیقی بخرند.
در فاصله انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت هم یک موزیک‌ویدئو منتشر کردم که برای انتشارش جایی جز سایت‌های موسیقی نداشتم. آنها که آلبوم را شنیدند و موزیک‌ویدئو را دیدند، با آن ارتباط خوبی برقرار کردند اما می‌دانستم باز هم این برای رساندن کارم به گوش همه کافی نیست و البته برای تبلیغات، محدودیت بودجه هم داشتم. چون تمام هزینه‌ها بر عهده خودم بود. اما با همه مشکلات، می‌توانم بگویم با همکاری دوستم امیر خرازی و استادم همایون مجدزاده و همکاری نوازنده‌های بَند که توانستیم موزیک‌ها را با یک فرمت جدید تنظیم کنیم، اجرای خوبی از کار درآمد و به ادامه کار امیدوارم کرد. می‌توانم بگویم آنچه در این کنسرت پیش آمد، فراتر از انتظار خودم بود.

 

 

* چه بازخوردی از مخاطبان گرفتید؟
خوشحالم که حاضران از هر رده سنی با موسیقی ارتباط برقرار کردند. معمولاً سبک ما از یک رده سنی به بالا را جذب نمی‌کند و با شنیدنش یا سردرد می‌گیرند یا نمی‌توانند با کار ارتباط بگیرند. ولی خدا را شکر، از همه سنین مخاطب داشتیم و اکثراً هم راضی بودند. دوستم امیر خرازی هم از پس صحنه خوب برآمده بود و صدابرداری برج آزادی هم در اجرایم عالی بود. با این اجرا بود که فهمیدم چرا می‌گویند خاک استیج آدم را می‌گیرد و اعتیاد دارد و بیشتر آدم را برای ادامه ترغیب می‌کند.

 

 

* از سالن برج آزادی راضی بودید؟
بله. کاملاً.

 

 

* پس چرا این بار به ایوان شمس می‌روید؟
من آدم ریسک‌پذیری هستم و دوست دارم شرایط جدیدی را تجربه کنم. می‌خواستم مجوز بگیرم و سالن بزرگ‌تری را برای اجرا انتخاب کنم اما می‌دانستم باز هم دغدغه جذب مخاطب دارم. با این حال این ریسک را پذیرفتم چون دارم به سبک موسیقی‌های غیرایرانی از استیج برای معرفی خودم استفاده می‌کنم و به اصولی که وزارت ارشاد تعیین کرده، بسیار پایبندم. خودم را با ویدئوکلیپ و تصویر و پخش غیرقانونی آنها به مردم نشناسانده‌ام. من ابتدا یک آلبوم منتشر کردم و حالا دارم همان را روی استیج اجرا می‌کنم؛ کاملاً قانونی.

 

 

* در اجرای ایوان شمس همان قطعات آلبوم «گل مرداب» را اجرا خواهید کرد؟
دوست داشتم قبل از انتشار آلبوم دومم که آهنگساز و نوازنده‌اش استادم همایون مجدزاده است، حداقل دو اجرا داشته باشم و در نهایت یک قطعه استادم به‌عنوان مهمان کنارم باشد و با بهترین کیفیت بتوانیم یک موزیک استاندارد را به مخاطب ارائه دهیم. فکر می‌کنم برای اجرای ایوان شمس، گروه ما پخته‌تر شده است. حضور مجدزاده هم شرایط اجرا را متحول خواهد کرد. او احساس خاص، ناب و بکری نسبت به موسیقی دارد که می‌تواند به اجرا روح دیگری ببخشد. این اجرا کاملاً متفاوت است اما به کمک رسانه‌ها برای معرفی کارم بسیار نیاز دارم و متأسفانه تریبونی برای معرفی خودم و کارم در اختیارم نیست.

 

 

* کمی درباره موزیک‌ویدئویتان هم توضیح دهید.
با توجه به اینکه در آلبومم از اشعار کلاسیک استفاده کرده‌ام، موزیک‌ویدئو را در ساختمان قدیمیِ «دیر گَچین» در نزدیکی قم ساخته‌ام. این ساختمان قدیمی تحت مدیریت میراث فرهنگی قم (به مدیریت حجت‌الاسلام دکتر مهدی موحدی) بود که با من بسیار همکاری کردند و جا دارد از ایشان تشکر کنم. متأسفانه جایی برای پخش ویدئوکلیپ به جز «تماشاخانه موسیقی ما» نداشتم که در آنجا تا الان حدود ۹۰ هزار بار پلی شده است. کاش کارها در موسیقی دیده، شنیده و نقد شوند. به دلیل رعایت قانون نمی‌توانستم موزیک‌ویدئویم را در جایی جز این سایت‌های مجاز داخلی پخش کنم و چون در ایران فضایی برای این کار در صدا و سیما نداریم و من هم تمایلی به قانون‌شکنی ندارم، کارم طبعاً بسیار دشوار می‌شود.

 

 

* چه شد که سراغ شعرهای کلاسیک رفته‌اید؟
وقتی سال ۹۳ «گل مرداب» را منتشر کردم، بعضاً به من می‌گفتند داری از گروه‌هایی مثل «اوهام» کپی‌برداری می‌کنی. یا اینکه می‌گفتند شعر نداشته‌ای که سراغ کارهای کلاسیک رفته‌ای. در حالی که اصلاً این‌طور نبود. من از بچگی این شعرها را شنیده بودم و دوست‌شان داشتم. مثلاً ملودی «کعبه مخفی» با شعر زیب‌النساء را در همان دوران مدرسه در ذهنم ساخته بودم. تک‌تک این اشعار از سن پایین در ذهن من بودند و ملودی‌شان هم در همان سن پایین ساخته شده است. خانواده‌ام هم همه موسیقی سنتی گوش می‌دادند و گوش من به این اشعار عادت داشت. بالطبع بر اساس علایقم و ملودی که آن شعر به من داده بود، این کار را ساختم. شعر شاعرانی چون سایه یا مولانا یا حافظ، ریتم دارد و مناسب سبک موزیکی است که ما کار می‌کنیم. در حقیقت، برنامه‌ام این بود تا اشعاری را که کلاسیک و ساده هستند، انتخاب و اجرا کنم. فقط قطعه «تُرک شیرازی» در قسمت اوجش کمی سنگین است ولی بقیه اشعار کاملاً ساده و رسا هستند و فقط ماهیت‌شان کلاسیک است.

 

 

* باز هم سراغ شعر کلاسیک می‌روید؟
اگر خوراک ذهنی مخاطب ترانه نبود، چند آلبوم با شعر کلاسیک می‌ساختم؛ ولی افسوس که مخاطب ترجیح می‌دهد ساده‌ترین کلام ممکن را در کوتاه‌ترین زمان درک کند، فکرش را درگیر کلام نکند و بیشتر با موزیک ارتباط بگیرد. این روزها زندگی خیلی سریع و تند و پیش می‌رود. همه‌چیز طوری است که آدم‌ها مدام در تکاپو هستند. مخاطب هم ترجیح می‌دهد مفهوم کلام کوتاه‌تر باشد و آن را سریع‌تر درک کند. دوست ندارد دیگر به «فغان کاین لولیان شوخ شیرین‌کار شهرآشوب» که حافظ می‌گوید، فکر کند. به همین دلیل در آلبوم دوم با آهنگسازی همایون مجدزاده نیمی از قطعات را ترانه و نیمی دیگر را هم از میان اشعار کلاسیک انتخاب کردیم. البته مخاطبان سی سال به بالا خیلی از اشعار کلاسیک استقبال می‌کنند. به نظرم دو چیز در برد آلبوم اولم تأثیر داشت؛ اشعار آلبوم و لیبل پخشم «آواخورشید».

 

 

* کنسرت گذاشتن چه‌قدر سخت است؟
برای من که تمام دوندگی‌های کنسرت، هزینه‌ها، تهیه‌کنندگی و… را خودم به عهده داشتم، کار خیلی سختی بود. ولی اگر تهیه‌کننده داشتم و شرکتی می‌آمد پشتم و می‌گفت وظیفه تو اجرای خوب است، شرایطم خیلی بهتر بود تا اینکه من خودم دنبال مجوز و سالن و… بدوم.

 

 

* آینده سبک راک و تلفیقی را در ایران چگونه می‌بینید؟
مخاطب در حال ارتباط گرفتن با موسیقی راک است و کم‌کم گوش‌اش به آن عادت می‌کند و تعداد گروه‌هایی که در این سبک کار می‌کنند هم به فراخور جمعیت بیشتر می‌شوند. خیلی از گروه‌ها در حال گرفتن مجوز هستند و گروه‌هایی خوب و قوی مانند «کامنت» هم در حال کار کردن هستند. در کل، فکر می‌کنم می‌توان به آینده امید داشت و امیدوارم مخاطب این سبک از مخاطب خاص بودن خارج شود، دغدغه ما دیگر پر کردن سالن نباشد و هر گروهی به فراخور کاری که ارائه می‌دهد، مخاطب خودش را داشته و بتواند مثل همه دنیا چنین فستیوال‌هایی داشته باشیم. چهار پنج بند در کنار هم در یک اجرا ساز بزنند و مخاطبان با سلیقه‌های مختلف با ذائقه‌های موسیقایی مختلف روبه‌رو شوند تا گروه‌ها هم ترغیب شوند خودشان را به‌روز و آپدیت کنند.

۰۰

هدیه «محمد معتمدی» به مخاطبانش در آستانه «شب یلدا»

 

 

«محمد معتمدی» خواننده موسیقی ایرانی همزمان با فرا رسیدن آیین سنتی «شب یلدا» قطعه صوتی «یلدا» را منتشر و در دسترس مخاطبین قرار داد.

قطعه «یلدا» با آهنگ و آواز محمد معتمدی به مناسبت فرا رسیدن آیین سنتی «شب یلدا» در فضای مجازی منتشر شد.

در این قطعه که با مجوز شماره ۰۰۲۴۴/ق/۹/۹۵ دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت ۱۷۶۱۴ کتابخانه ملی در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است، بهمن محمدزاده ترانه سرا، محمد معتمدی آهنگ و آواز، مسعود آرامش سنتور، حمید آداب میکس و مستر و محمد خرمی تهیه کننده به عنوان عوامل اجرایی اثر حضور دارند.

دفتر موسیقی وزارت ارشاد در بخشی از متن مجوز قطعه «یلدا» آورده است: «این گواهی صرفا جهت انتشار و رسانه های دارای مجوز قانونی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (شبکه های مجازی، شبکه نمایش خانگی و…) صادر گردیده و استفاده از این اثر به عنوان آهنگ پیشواز، نیازمند دریافت مجوز دیگری از این دفتر است.»

متن آهنگ محمد معتمدی بنام یلدا

توو چله ی من امسال کدوم شعر و کدوم فال
باز یاد اونو زنده کرده
حافظ بگو کدوم فال کدوم روزو کدوم سال اونی که رفته برمیگرده
آی اونی که رفته برمیگرده
امشب کدوم ستاره دلشوره هامو داره دلواپس لبخند اونه
کدوم جاده دوباره اونو با یک اشاره تا پشت این در میرسونه
آه تا پشت این در میرسونه
توو چله ی هر سال من یه جای خالیه که پر نمیشه
حافظ نگو توو فال من جدایی افتاده برا همیشه
توو چله ی هر سال من یه جای خالیه که پر نمیشه
حافظ نگو توو فال من جدایی افتاده برا همیشه
شبای چله صدام میلرزه دلم میگیره
شبای چله خاطره هاشو ازم میگیره
دلم دوباره نبودنش رو بهونه کرده
یه عمره میگن اونی که رفته برنمیگرده

۰۰

نیما مسیحا: سال‌هاست که نمی‌توانم رانندگی کنم!

 

 

 

«نیما مسیحا» شامگاه پنجشنبه ۲۵ آذر با حضور در برنامه «دورهمی» از مشکل مادرزادی که در بینایی دارد پرده برداشت و از اوضاع نامناسب موسیقی انتقاد کرد.

مسیحا در ابتدای برنامه درباره کمرنگ شدن حضورش در عرصه موسیقی چنین توضیح داد: «حقیقت این است که این وضعیت عمدی نبوده است و اتفاقاتی رخ داد و زمینه‌ساز آن شد. من جزو اولین گروه خوانندگان پاپ بودم که در دهه ۷۰ کارمان را آغاز کردیم، اما با تغییر شرایط تصمیم گرفتم که در حوزه پاپ کم‌تر کار کنم و سراغ موسیقی کلاسیک بروم.»

این خواننده درباره برنامه آینده خود توضیح داد: «دوست دارم آثار بیشتری از خودم به جا بگذارم و برنامه‌هایی برای اجرای های زنده و تنظیم آلبوم دارم.»

مسیحا درباره موسیقی و خوانندگان امروزی گفت: «دل پری داریم. ما خوراک شنیداری به مخاطب می‌دهیم و به نظرم خوراک خوبی برای مردم فراهم نکرده‌ایم. خیلی از خوانندگان خارج از نت می‌خوانند و مردم هم استقبال می‌کنند و اتفاق خاصی هم نمی‌افتد.»

او درباره بابک بیات و خاطراتی که با او داشت گفت: «خیلی گفتن از این هنرمند سخت است. او یک دریای بسیار گسترده بود، خیلی شاگردی او برایم افتخار است و من احساس و سبک خواندن را از او آموختم.»

این هنرمند درباره ماجرای عاشق شدنش گفت: «یک نسبت دوری با همسرم داشتیم و خیلی سریع ازدواج کردیم. اول یک انگشتر خریدم و مانند فیلم‌ها زانو زدم و پیشنهاد ازدواج دادم و قبول شد.»

این خواننده درباره خوانندگانی که در خلوتش به صدایشان گوش می‌دهد گفت: «حمید حامی دوست خیلی خوب من است و صدایش را دوست دارم.»

مسیحا با اشاره به اینکه خود را فردی خوشبخت می‌داند، گفت: «اگر اوضاع موسیقی کشورمان بهتر از این بود خیلی بیشتر احساس خوشبختی می‌کردم.»

او در پایان از مشکل مادرزادی که در زمینه بینایی داشت گفت: «اولین بار است که این مطلب را بیان می‌کنم و دلم نمی‌خواست که کسی برای این موضوع به من ترحم کند، من یک مشکل چشمی مادرزادی دارم که سال‌های زیادی است با آن درگیر هستم و نمی‌توانم رانندگی کنم، از خیابان عبور کنم. مجبورم تمامی ترانه‌هایم را حفظ کنم چون نمی‎توانم از رو بخوانم و نمی‌توانم چهره افراد را از دور تشخیص بدهم. برای همین موضوع خیلی از دوستان از من ناراحت و دلگیر می‌شوند که چرا به آن ها توجه نمی‌کنم درحالیکه نمی‌دانند این مشکل را دارم.»

۰۰

مونس شریف‌اف در ایران اجرا می‌کند

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵

مونس شریف‌اف در ایران اجرا می‌کند

 

 

گروه مونس شریف‌اف در سوم دی‌ماه در تالار اندیشه حوزه هنری تهران و در نهم دی‌ماه در تالار رودکی اصفهان به روی صحنه خواهد رفت.

«مونس شریف‌اف» که یکی از برجسته‌ترین نوازندگان کمانچه جهان است، در مکتب موسیقی «آصف زیناللی» آموزش دیده و سطوح عالی را در «کنسرواتور دولتی اوزیر حاجی بیگ‌اف» ادامه داده است. او که «پروفسور کنسرواتور ملی و آکادمی موسیقی باکو» و «رهبر ارکستر دولتی سازهای باستانی» است نشان ویژه یونسکو را نیز دارد. مونس شریف‌اف که در حال حاضر تنها نوازنده ساز «چغانه» در دنیاست، چندی پیش موفق به دریافت بالاترین نشان ملی «خالق هنری» از سوی دولت جمهوری آذربایجان شده است، نشانی که پیش از این به زنده‌یاد استاد «هابیل علی‌اف» تعلق داشت. مونس شریف‌اف که پیش از این بارها به ایران سفر داشته و کنسرت‌ها و مسترکلاس‌های متعددی برگزار کرده به ردیف‌های موسیقی ایرانی تسلط کامل دارد. وی علاوه بر کنسرت‌های تکنوازی، با موسیقیدانان بزرگ ایران همچون پرویز مشکاتیان و جلال ذوالفنون نیز بروی صحنه رفته است. علاوه بر این با اساتید بزرگی همچون «کسایی»، «بهاری»، «شهناز» و «علیزاده» اجراهای خصوصی داشته است. همچنین از وی آلبوم‌های متعددی در ایران منتشر شده که از آن میان می‌توان به «مونس»، «نغمه شرق» و «آیریلیق» اشاره کرد.

در برنامه‌های پیش رو «پرویز حاجی بیگ‌اف» (پیانو)، «بهرنگ پادیر» (تنبک و دف) و «سعید عابد» (آواز) مونس شریف‌اف را همراهی خواهند کرد. برنامه از دو بخش تشکیل شده که بخش اول آن به تکنوازی کمانچه و گروه نوازی اختصاص دارد و در آن علاوه بر قطعات فولکلور آذری، برخی قطعات ساخته موسیقیدانان ایرانی همچون قطعه «خزان» اثر «پرویز مشکاتیان» اجرا خواهد شد. در بخش دوم که به صورت گروه نوازی خواهد بود قطعاتی در دستگاه شور و چهارگاه اجرا خواهد شد که با آواز «سعید عابد» همراهی می‌گردد.

همچنین کارگاه آموزشی کمانچه توسط مونس شریف‌اف در روزهای ۴ و ۵ دی‌ماه در تهران (آموزشگاه آوای مهر) و در روز ۷ دی ماه د رشیراز (آموزشگاه آوای شیراز) برگزار خواهد شد. علاقمندان به دیدن کنسرت‌ها برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت‌های تیوال در تهران و نوای مهر در اصفهان مراجعه کنند.

۰۰

گیتارنوازی گروه تندر به جای خوانندگی

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵

گیتارنوازی گروه تندر به جای خوانندگی

 

 

دوشنبه ۲۲ آذر، سومین کنسرت گروه «تندر» به سرپرستی اردوان انزابی‌پور در سالن برج آزادی برگزار شد. اما این اجرا با کارهای «تندر» همیشگی تفاوت‌هایی داشت که شاید مهمترین آن، حذف کلام از موسیقی آنها بود.

گروه «تندر» از سال ۱۳۸۷ آغاز به کار کرد و با اجراهای پژوهشی در سالن‌های کوچک کار خود را بسط و گسترش داد. در ابتدا رویکرد این گروه بیشتر بر مبنای بازنوازی از بزرگان کانتری و راک دنیا بود اما کم‌کم آثار اورجینال در گروه پررنگ‌تر شد. همچنین «تندر» از معدود گروه‌های است که با کلام انگلیسی فعالیت می‌کند و توانسته مخاطب و همچنین مجوز فعالیت داشته باشد. اردوان انزابی‌پور که سرپرست و خواننده این گروه است با جدایی از گروه «کهت‌َمیان» سراغ گروه خودش رفت. اردوان که در «کهت‌میان» نوازنده بیس بود، حالا در «تندر» گیتار آکوستیک و الکتریک می‌نوازد.

گروه «تندر» حالا با رویکردی جدید سازش را کوک کرده است. تمام قطعاتی که در این کنسرت اجرا شد بی‌کلام بودند و درواقع یک کنسرت‌ اینسترومنتال برگزار کردند. به همین دلیل ملودی‌های اصلی به جای خواننده بر دوش گیتار الکتریک (محمد برزیده) بود. همچنین همیشه بار اصلی حال و هوای کانتری در قطعات این گروه بر دوش ملودی‌های وکال و گیتار آکوستیک انزابی‌پور بود که با حذف آن، سبک گروه بیشتر به پراگرسیو راک و فانک راک نزدیک شده بود و با توجه به این تغییرات، بیتا صادقی نوازنده لید گیتارِ کنسرت‌های «تندر»، کمی به حاشیه رفته بود. تنها قطعه‌ای که در این اجرا کاور شد، turn the page از ساخته‌هایbob seger بود و همچنین یک قطعه به نام white bird اثر آیدین انزابی‌پور و محمد برزیده اجرا شد.

اعضای گروه «تندر» را در این اجرا، اردوان انزابی‌پور (گیتار الکتریک)، بیتا صادقی (گیتار الکتریک)، محمد برزیده (گیتار الکتریک)، آیدین انزابی‌پور (درامز) و کاوه وزیری (گیتارباس) تشکیل می‌دادند. اعضای گروه «کهت‌میان»، اعضای گروه شهاب صادقی، علی اظهری و فرشاد رمضانی از جمله مهمانان این کنسرت بودند.

**********

گفتار فرشاد رمضانی (خواننده و آهنگساز) درباره اجرای گروه «تندر»:
تندر، تندر است؛ چه با وکال، چه بدون وکال!

سال‌ها است که اردوان را به عنوان یک حرفه‌ای و دوست و همکار قدیمی می‌شناسم و طبیعتاً با گروه «تندر» هم آشنایی دارم. همانطور که می‌دانید تعدادی از کارهای گروه «تندر»، کاور موسیقی بزرگان دنیا است و نیاز کلام به‌شدت در آنها احساس می‌شود. چون کسانی که یک عمر آن قطعات خاطره‌انگیز را شنیده‌اند، به شنیدن شعر آنها عادت کرده‌اند و اینکه یک گیتار الکتریک بخواهد خط ملودی وکال را اجرا کند، باعث ایجاد خلاء برای شنونده می‌شود و می‌تواند به خود گروه لطمه بزند.

البته از نظر من تندر، تندر است؛ چه با وکال و چه بدون وکال. اما گاهی ناراحت می‌شوم وقتی بچه‌ها برای اینکه بتوانند اجرا داشته باشند، مجبور به هر کاری می شوند؛ چراکه با این کار بیش از همه خودشان آسیب می‌بینند. شاید بهتر بود در این شرایط قطعاتی با شعر کمتر انتخاب شوند که اردوان مجبور نباشد، روی استیج لب‌خوانی کند. این لب‌زدن گاهی تمرکز من را به‌هم می‌زد و برخی از لحظات درگیر این بودم که کدام بخش در حال اجرا است که به جای اینکه صدایش را بشنوم، فقط تصویر آن را می‌بینم.

من با مشکلات و چالش‌هایی که هنرمندان تا مرحله صدور مجوز درگیر آن هستند کاملاً آشنایی دارم و تمام داستان را می‌دانم. با همین نگاه، شخص من به عنوان یک موزیسین می‌توانم تا آنجا که ممکن است از کارها لذت ببرم اما کسی که یک مخاطب و صرفاً فن گروهی مثل «تندر» است و اجراهای قبلی گروه را دیده چطور؟ آیا او هم می‌تواند چنین درکی داشته باشد؟ طبیعتاً مخاطب هر چقدر هم حرفه‌ای باشد، درک این موضوعات جزو وظایف‌اش نیست چراکه برای دیدن یک کنسرت هزینه می‌کند و ممکن است کمی توی ذوق‌اش بخورد.

درباره این سوال که «تندر» بدون‌کلام را چگونه دیدم باید بگویم که فکر می‌کنم در این اجرا کمی شتاب‌زده روی استیج آمدند. با توجه به فشاری که در بک‌استیج رویشان بود، کاملاً مشخص بود همه با یک حالت مضطرب و انقباض عضلانی روی صحنه آمده‌اند و این حالت گاهی به آنها اجازه نمی‌داد موسیقی‌شان را مثل همیشه روان و با احساس اجرا کنند.

در مورد بخش صدابرداری باید بگویم که بهروز منزه (صدابردار سالن برج آزادی) از صدابرداران قدیمی و باتجربه هستند اما قسمت خوشایند ماجرا این است که تکرار شدن اجراهای راک در سالن آزادی فرصتی را در اختیار او قرار داده که با توجه به تجهیزات صوتی و تکنیکال و فضایی که سالن در اختیار یک صدابردار قرار می‌دهد، تجربیات زیادی در این زمینه کسب کند. من هربار که به اجراهای راک در سالن آزادی آمده‌ام، احساس کردم صدا نسبت به اجرای قبل شفاف‌تر شده و صدای سازها با رزولوشین بیشتری به گوش می‌رسد. درباره اجرای «تندر» هم صدای سازها مخصوصاً صدابرداری درامز خیلی خوب بود و فقط صدای گیتارباس را کم می‌شنیدم که دلیلش هم نشستنم در گوشه سالن بود. به هر حال خوشحالم که در این چند وقت اخیر، تجربه صدابرداری در کنسرت‌‌ها که با اجرای فرشید اعرابی شروع شد و به گروه گره و حالا هم به «تندر» رسید، در حال افزایش است و صدابرداری هربار بهتر می‌شود.

۰۱

گرمای جنوب در کنسرت پاییزی «امید جهان»

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵

گرمای جنوب در کنسرت پاییزی «امید جهان»

 

 

کنسرت پاییزی «امید جهان» برگزار شد. این خواننده شامگاه ۲۳ آذر و به تهیه‌کنندگی شرکت «سل‌فا» به مدیریت «مجید طوسی» روی صحنه رفت. او در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران و با منتخبی از قطعات قدیمی و کارهای جدید از مخاطبانش میزبانی کرد. امید جهان در این برنامه چند قطعه از آلبوم «صد در صد» را برای اولین‌بار خواند که مورد استقبال دوستدارانش واقع شد و او قطعاتی را هم از آلبوم «وایسا تند نرو» که سال گذشته منتشر شده بود را اجرا کرد. او در حالی این برنامه را روی صحنه برد که جدیدترین تور کنسرت‌هایش را پس از ماه صفر آغاز کرده و چندی پیش هم برای اولین به تلویزیون رفت و مهمان برنامه «تا جمعه» شبکه اول سیما بود.

امید جهان در این کنسرت نسبت به اجراهای قبلی، تغییراتی را در اعضای ارکستر خود لحاظ کرده بود. آرین یاری، مسلم فهیمایی، میلاد فهیمایی، مجید قدیانی، رضا بنایی‌نیا، رضا مولوی، بهزاد بهروزی، شاهین نویدی، جابر حسنلو، رضا حسنلو، محمد حسینی، فراز مظفری و مجید مصطفایی اعضای گروه «جهان موزیک» در این برنامه بودند. همچنین امید جهان در این برنامه برای طراحی دکور از چند ساز اصیل جنوبی استفاده کرده بود. سازهایی نظیر سنج و دمام به صورت نمادین روی صحنه قرار گرفته بودند و این خواننده قبلاً در گفتگو با سایت «موسیقی ما» هدفش از این تصمیم را استفاده سمبلیک از سازهای خطه جنوب عنوان کرده بود.

از سوی دیگر کنسرت این خواننده که با قطعات شاد و پرانرژی همراه است با استقبال خوب مخاطبانش مواجه و برای یک شب دیگر تمدید شد. با توجه به تصمیم مدیران شرکت «سل‌فا» و به دلیل فروش خوب بلیت‌های کنسرت امید جهان، اجرای او برای تاریخ ۱۲ دی‌ماه هم تمدید شد. بلیت‌فروشی اجرای ۱۲ دی‌ماه این خواننده آغاز شده و علاقه‌مندان می‌توانند به سامانه فروش اینترنتی و مراکز معتبر فرهنگی و هنری مراجعه نمایند. این برای اولین‌بار است که کنسرت خواننده آلبوم «صد در صد» تمدید شده و این اتفاق می‌تواند روند متفاوتی را در ادامه برای اجراهای این خواننده ایجاد کند. گفته می‌شود قرار است امید جهان در برنامه آینده رپرتوار متفاوتی را روی صحنه ببرد و چند اتفاق دیگر را هم برای اجرا در نظر دارد.

همچنین او در این برنامه از «فرشاد احمدزاده»، «میثم ابراهیمی» و «مهران مستی» به عنوان مهمانان ویژه میزبانی کرد.

۰۰

سهیل سلیمانی: من جایزه شب کوک را پس نزدم

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵

سهیل سلیمانی: من جایزه شب کوک را پس نزدم

سهیل سلیمانی از نفرات برگزیده برنامه شب کوک طی گفتگویی با خبرنگار رسانه موزیک تراک از برنامه‌های آتی خود می‌گوید.

سلیمانی در این گفتگو ضمن حمایت نسبی از گفته‌های پوریا حیدری خاطر نشان کرد:صحبت‌های پوریا حیدری درخصوص تازه‌کار بودن شرکت کنندگان کاملا درست است. درخصوص پس زدن جوایز از سوی شرکت کنندگان نیزباید بگویم این موضوع برای شخص بنده صحت ندارد و بیان آن حرف‌ها از سوی پوریا به دلیل ناراحتی او از بحث‌های پیش آمده بین شرکت کنندگان است. من هرگز وارد حاشیه‌ای که دوستان به وجود آورده‌اند نشدم و همیشه از حامیانم حمایت می‌کنم.

این هنرمند جوان با اشاره به مدیون بودن خود به برنامه شب کوک بیان کرد: قبل از برنامه شب کوک موسیقى از تفریحات من محسوب می‌شد اما با ورودم به این برنامه مسیر تازه‌ای از زندگی روبرویم قرار گرفت که سبب حرفه‌ای تر شدن فعالیت‌هایم در این عرصه شد. در هر قسمت از مسابقه تمام سعی‌ام بر این بود که از داوران نکات بیشتری را بیاموزم.

نفر دوم برنامه شب کوک در این گفتگو با اشاره به اهمیت دوره‌های آکادمیک در موسیقی گفت: من در حین اجرای مسابقه دوره‌های سلفژ را پیش گرفتم چون معتقد بودم که دوره‌های آموزشی موسیقی تاثیر به سزایی بر هنرمند خواهد داشت اما استعداد نیز در موازات با دوره‌های موسیقی حائز اهمیت است. به شخصه عقیده دارم کسی که استعداد موسیقی نداشته باشد نمی‌تواند در این حرفه به موفقیت دست یابد. بعضی از افراد بدون داشتن هیچ نوع استعدادی پا به این عرصه می‌گذارند آن هم صرفا به دلیل به دست آوردن شهرت و هزینه‌های گزافی می‌کنند اما به نتیجه دلخواه دست نمی‌یابند که نتیجه اش می‌شود افسردگی و ضرر مادی و هزاران مشکل از این قبیل.

وی درخصوص بدست آوردن شهرت نسبی خود از این برنامه خاطر نشان کرد: من معروف نیستم فقط به واسطه برنامه شب کوک مردم شناخت نسبی از من بدست آوردند. معروفیت از هر راهی کسب می‌شود و من نمی‌خواهم از هر راهی به شهرت دست یابم، ترجیحم محبوبیت است تا معروفیت.

این هنرمند در پایان با سورپرایز بودن برنامه‌های آتی خود گفت: آلبوم‌ام مراحل ابتدایی خود را طی می‌کند و قطعاتی نیز آماده انتشار است که پس از ماه محرم و صفر آن‌ها را منتشر خواهم کرد اما ترجیح می‌دهم جزییات این قطعات سورپزایزی باشد برای طرفدارانم.

۰۰

عدم انتشار آلبوم سبب دوری از مخاطبان نمی شود
شاهین آرین خواننده و آهنگساز طی گفتگویی اختصاصی با خبرنگار رسانه موزیک تراک از برنامه های آتی و دغدغه‌های کاری‌ خود در حوزه موسیقی گفت.

آرین در خصوص کم کاری‌اش در حوزه موسیقی به موزیک تراک گفت: من کم کار نشده‌ام، فقط ترجیحم بر این است که آلبومی از خود منتشر نکنم البته دلیل عدم انتشار آلبومم، دلخوری های پیش آمده است؛ که از توضیح بیشتر آن عاجزم اما به زودی با انتشار تک آهنگ‌های مختلف با مخاطبانم همراه می‌شوم.

این هنرمند جوان خاطر نشان کرد: عدم انتشار آلبوم سبب دوری از مخاطبان نمی شود و بعد از ماه صفر با برگزاری کنسرتی از قطعات خاطره انگیز پاپ و کلاسیک‌ میزبان مخاطبان می‌شوم.

وی در خصوص برنامه‌های آتی خود برای انتشار تک آهنگ نیز گفت: به زودی چهار قطعه با ترانه‌هایی از علیرضا آذر، حمیدرضا نصرالهی، عبدالجبار کاکایی و با آهنگسازی و تنظیم فربد یزدانفر از من منتشر می‌شود که فضای آنها آرام و ملایم است.

شاهین آرین در پایان بیان کرد: قبل از محرم آهنگ هایی در فضای شاد و ریتمیک را منتشر کرده‌ام و در حال حاضر قصدِ انتشار تک آهنگ‌هایی با فضای آرام و ملایم دارم، تصمیم بر این است که پس از انتشار این تک آهنگ‌ها مجددا با آهنگ‌های شاد و ریتمیک میزبان مخاطبانم شوم و این رویه را ادامه دهم.

۰۰

علیرضا افتخاری برای ارکستر ملی می‌خواند

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵

علیرضا افتخاری برای ارکستر ملی می‌خواند

 

 

علیرضا افتخاری به عنوان خواننده ارکستر ملی در اولین برنامه سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به اجرای آلبوم های «نیلوفرانه» و «شور عشق» و آثار حسین دهلوی می پردازد.

به نقل از مهر، فریدون شهبازیان رهبر ارکستر ملی درباره اولین اجرای این ارکستر در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر گفت: «اولین اجرای ارکستر ملی در دوره جدید فعالیتی خود در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر با اجرای آثاری از حسین دهلوی و منتخبی از آلبوم های «نیلوفرانه» به آهنگسازی عباس خوشدل و «شور عشق» به آهنگسازی من خواهد بود که در این اجراها علیرضا افتخاری به عنوان خواننده حضور خواهد داشت.»

وی اعلام کرد: «انتخاب این رپرتوار هفته گذشته انجام گرفت و ما طبق برنامه ریزی هایی که انجام دادیم از روز دوشنبه ۲۹ آذر ماه تمرین های اصلی را برای آماده سازی ارکستر جهت اجرا در جشنواره که به نوعی اولین رونمایی از ارکستر ملی در دوره مدیریتی جدید است، آغاز می کنیم که امیدوارم حاصل تلاش همکارانم در ارکستر مورد پسند مخاطبان قرار گیرد.»

آلبوم «شور عشق» از جمله آثار ماندگار علیرضا افتخاری در عرصه خوانندگی است که سال ها پیش به آهنگسازی فریدون شهبازیان و شعر هوشنگ ابتهاج روانه بازار موسیقی شد. مجموعه آلبوم های «نیلوفرانه» نیز یکی از پرطرفدار ترین آثار علیرضا افتخاری است که سال های گذشته به آهنگسازی عباس خوشدل به علاقه مندان ارائه شد.

۰۰