دانلود آهنگ جدید

دی ۱۳۹۵ -

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

کوروش گلکار: «دربند تو آزادم» با صدای سینا سرلک منتشر می‌شود

 

 

کوروش گلکار آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی در گفتگویی از انتشار جدیدترین آلبوم سینا سرلک خبر داد.

گلکار در گفتگویی گفت: بعد از سه سال و نیم تلاش بی بدیل برای انتشار آلبوم «در بند تو آزادم» بزودی این آلبوم وارد بازار موسیقی می‌شود.

وی در خصوص چگونگی این آلبوم توضیح داد: کار ساخت آلبوم را از اواسط سال ۹۲ شروع کردم و به دلیل مشغله کاری و داشتن یک پسر سه ساله بازیگوش در خانه تا اواخر سال ۹۳ یعنی حدود یک سال و نیم به طول انجامید. پس از آن کار ضبط در استودیو هنر و تمدن و صدا برداری دوست خوبم مهدی باطنی را شروع کردیم و سرانجام آهنگسازی این اثر در سال ۹۴ به اتمام رسید؛ هنگامی که با سینا سرلک برای خواندن آلبوم صحبت کردم و بعد از شنیدن قطعات و ابراز خرسندی او ضبط وکال را شروع و در نهایت میکس و مستر را با نوید شاه بیگی در استودیو آرشاویر انجام دادیم. مجوزها توسط شرکت آوای حنانه (کامران همت پور) اخذ شد و گفتنی است که پخش این اثر نیز با شرکت نشر و پخش جوان است.

این هنرمند در خصوص عوامل این آلبوم نیز بیان کرد: آلبوم در بند تو آزادم که شروع نوشتن نت‌هایش به سه سال و نیم پیش بر میگردد با صدای سینا سرلک و نوازندگی سینا جهان‌آبادی (کمانچه)، کوروش دانایی(تار)، سعید میرزاحسینی (نی)، فاطمه طاهری (سه تار)، پانیذ زنگنه (سنتور باس)، کوروش گلکار(سنتور و عود) ، مرتضی یگانه راد (تمبک)، مجید یگانه راد (بندیر دوم دم)، امیر هوشنگ نیک فرجام (دف)، محمدرضا سلیمیان (سایدرام و جیمبی) ،همخوانی سارا صفاری، غزاله یوسفی، سمیرا رحیمیان، مهدی باطنی، محمدحسین یلان، ارژنگ افتخار و با میکس و مستر نوید شاه بیگی تا چند روز آینده در تهران و شهرستان منتشر می‌شود.

در ادامه این آهنگساز توضیحاتی را در خصوص فضا و قطعات آلبوم ارائه داد و گفت: این آلبوم شامل شش قطعه با کلام از شاعران شهیر ایران حافظ و فردوسی است و یکی از قطعات آلبوم بی کلام است.

گلکار در پایان خاطر نشان کرد: مراسم رونمایی و انتشار این آلبوم جمعه یکم بهمن ماه سال جاری از ساعت ۱۶ الی ۱۸ در شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود و شایان ذکر است که در این مراسم ورود برای همه آزاد و رایگان است.

۰۰

یادداشتی برای زادروز فرهاد مهراد

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵

یادداشتی برای زادروز فرهاد مهراد

 

 

«در این سال‌ها آثار فرهاد مهراد قالب و لحن و اجرای متفاوتی پیدا می‌کند که می‌توان به «نجواها»، «برف»، «گفتنی‌ها کم نیست»، «ترا ای کهن بوم دوست دارم» و… یک‌سری تصنیف‌های خارجی اشاره کرد. مرگ نابهنگام او در ٩ شهریور ١٣٨١ دوستدارانش را بهت‌زده کرد اما هنوز طنین صدای پرطنین و خش‌دارش با ما همراه است و خلوت غریبانه‌مان را حسابی پر می‌کند و «طاقت» و «بودن» را در وجودمان زنده نگه می‌دارد.»

جواد طوسی، منتقد سینما به مناسبت سالروز تولد فرهاد مهراد در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «چه زمانی بهتر از امروز که به مناسبت سالگرد فرهاد مهراد، از نامیرا بودن هنرمندی که با مردم، جامعه و فرهنگ پیوند خورده است، بگوییم. او و اسفندیار منفردزاده در اواخر دهه چهل، همپای شرایط اجتماعی سیاسی جامعه، تعریف نوینی از موسیقی پاپ ارایه دادند که هیچ شباهتی با تصنیف و ترانه‌خوانی با صدای ویگن و آرتوش و عارف نداشت. البته علاقه زایدالوصف فرهاد از سنین کودکی و نوجوانی به موسیقی و نحوه شکل‌گیری و رشد آن در کانون خانواده و نزد دوستان و همسایگانی که بخشی از آنها ارمنی بودند و تاثیر بسزایی در آشنایی او با موسیقی جهان و تشکیل گروه و اجرای برنامه در کلاب‌های گوناگون در خیابان ایرانشهر و در بلوار الیزابت ابتدای خیابان کاخ جنوبی داشتند همه زمینه‌ساز این حضور پر وسواس و با انگیزه و گزیده‌کاری‌های بعدی بود. فرهاد در این مسیر پر از شور و پیگیری سماجت‌آمیز با دو گروه کوچک آغاز به کار کرد.

اسفندیار منفردزاده در گرماگرم ساخت «رضا موتوری» از سوی دوست صمیمی و بچه‌محلش مسعود کیمیایی، به دنبال یک صدای تازه و متفاوت در موسیقی پاپ و راک بود. ما برای اولین‌بار در گام‌های آغازین «موج نو» این جنس موسیقی و صدای پر زخمه را در یک نوع سینمای خیابانی تجربه کردیم. با وجود فروش اندک فیلم در اکران عمومی، ترانه «مرد تنها» با صدای فرهاد و موسیقی منفردزاده و شعر شهیار قنبری جواب خیلی خوبی از علاقه‌مندان پاپ و سینمایی‌ها گرفت و صفحه‌اش از پرفروش‌ترین‌های دوران خودش شد. همین تیم سه‌ نفره در فاصله‌ای نه‌ چندان طولانی در سال ١٣۵٠ ترانه «جمعه» را کار کردند که باز در یک فیلم خیابانی دیگر به نام «خداحافظ رفیق» که اولین کار بلند امیر نادری بود، مورد استفاده قرار گرفت. این‌ بار نیز موسیقی و تصنیف از فیلم پیشی گرفت؛ طوری که اغلب جوان‌های آن دوره در تنهایی و جمع دوستانه‌شان صدای سوتی را که در موسیقی متن فیلم و این ترانه به شکل خلاقانه‌ای استفاده شده بود، با دهان می‌زدند. فرهاد با این دو ترانه گل کرد و جنسی از موسیقی معترضانه «پاپ راک» در آن مقطع تاریخی پا گرفت که طرفداران خودش را در میان جوان‌ها و قشر روشنفکر و دانشجو داشت و نشانه‌های عینی و شاخصش را در ترانه‌های «آیینه‌ها»، «خسته»، «اسیر شب»، «هفته خاکستری»، «سقف»، «آوار»، «شبانه ١ و ٢»، «گنجشکک اشی‌مشی»، «کودکانه» (با صدای فرهاد) و «تنگنا»، «قوزک پا» و «همیشه غایب» (با صدای فریدون فروغی) می‌توان جست‌وجو کرد. در این میان «شبانه‌ها»، «سقف» و «کودکانه» با موسیقی اسفندیار منفردزاده و «هفته خاکستری» با آهنگ زنده‌یاد واروژان حال و هوای دیگری دارند که این حس و نوستالژی ناب و ماندگار در ترانه «کودکانه» همچنان ادامه دارد و بازتاب دلنشینش را دم‌دمای عید نوروز در رایو و تلویزیون می‌بینیم و می‌شنویم.

یک روز بعد از ٢٢ بهمن ۵٧، اسفندیار منفردزاده ترانه یا سرود «وحدت» (والا پیامدار…) را با صدای فرهاد و شعری از سیاوش کسرایی می‌سازد که به شدت مورد استقبال اقشار مختلف قرار می‌گیرد و نقش و جایگاه تاریخی خودش را دارد. در این دوران نیز فرهاد به‌ رغم آن پشتوانه و شناسنامه قابل دفاع همچنان کم‌کار بود و البته مورد جفا نیز قرار گرفت. شاید بخشی از این کم‌کاری به مهاجرت و فقدان آهنگسازهای مشهور و حرفه‌ای آن دوران که فرهاد با آنها محشور بود و تفاهم داشت و می‌توانستند او را ترغیب کنند و سر ذوق بیاورند، مرتبط می‌شود.

در این سال‌ها آثار او قالب و لحن و اجرای متفاوتی پیدا می‌کند که می‌توان به «نجواها»، «برف»، «گفتنی‌ها کم نیست»، «ترا ای کهن بوم دوست دارم» و… یک‌سری تصنیف‌های خارجی اشاره کرد. مرگ نابهنگام او در ٩ شهریور ١٣٨١ دوستدارانش را بهت‌زده کرد اما هنوز طنین صدای پرطنین و خش‌دارش با ما همراه است و خلوت غریبانه‌مان را حسابی پر می‌کند و «طاقت» و «بودن» را در وجودمان زنده نگه می‌دارد.»

۰۰

مراسم رونمایی از آلبوم «مسخ» برگزار شد

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵

مراسم رونمایی از آلبوم «مسخ» برگزار شد

 

 

جشن رونمایی از آلبوم مسخ با صدای امیرعلی در بوک لند پالادیوم و با حضور عوامل و مهمان‌های ویژه برگزار شد.

امیرعلی در ابتدای این برنامه پشت میکروفون رفت و رو به حاضرین گفت: من سال ها با این آلبوم زندگی کرده ام و از حمایت دوستان و خانواده ام ممنونم. شاید اگر آن ها نبودند هیچ وقت این آلبوم تولید نمی‌شد.

مهرداد خرمی نژاد پس از امیرعلی رو به حاضرین گفت: من از نزدیک شاهد زحمات امیرعلی در مراحل مختلف تولید این آلبوم بودم و امیدوارم که این آلبوم شنیده شود و شاهد برگزاری کنسرت های امیرعلی عزیز باشیم. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

آرش زمانیان که به عنوان نوازنده در این آلبوم حضور دارد گفت: خیلی خوشحال هستم که در این آلبوم در کنار امیرعلی و محمد خرمی نژاد بودم. این همکاری برای من بسیار لذت بخش بوده و قطعات بسیار شنیدنی و ارزشمندی درآلبوم مسخ وجود دارد که امیدوارم این آلبوم برخلاف تمام آلبوم های خوب موسیقایی امروزمان که موفق نمی شوند، موفق شود ما به عنوان موزیسین هر چقدر فکر می کنیم دلیل موفقیت بعضی آلبوم ها را نمی فهمیم. این آلبوم از آلبوم هایی است که واقعا باید موفق شود به دلیل اینکه زحمت زیادی برای تولید این آلبوم کشیده شده و تمام قطعات آن بسیار کار شده و من هم از نزدیک شاهد تلاش های بی وقفه همکارانم در تولید این آلبوم بوده ام.

در ادامه دیگر نوازنده نام آشنای این آلبوم، مازیار احمدپور پشت میکروفون آمد و گفت: خیلی خوشحال هستم که در این آلبوم با امیرعلی عزیز همکاری کردم. مراحل تولید این آلبوم کمی طولانی شد اما بالاخره به انتشار رسید و امیدوارم که این آلبوم را بشنوید و لذت ببرید.

محمد خرمی نژاد در خصوص این آلبوم گفت: شاید برای اولین بار باشد که یک آلبوم بر اساس قانون کپی رایت جلو رفته است. یعنی حقوق معنوی آثار متعلق به آهنگساز و تهیه کننده است. در واقع این آلبوم متعلق به من است با خوانندگی امیرعلی. در این آلبوم سعی کردیم که ترانه ها و حتی نوع سازبندی به شکلی نباشد که در بازار زیاد به گوش می رسد. ملودی ها از جنس نوحه نباشد و خودمان را درگیر سبک نکردیم اما اگر اسم سبکی را بخواهیم روی آلبوم بگذاریم، راک- کلاسیک مناسب ترین است. المان های پاپ در آلبوم نیست و البته راک خالص هم نیست. ترانه های عاشقانه و اجتماعی- اعتراضی در کنار هم هستند. با آلبومی طرف هستید که انسجام لازم را دارد و قطعات به هم ارتباط دارند. از علی اوجی و رضا یزدانی که در مراحل تولید این آلبوم کنار ما بودند و نظراتشان را بیان می کردند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: سعی کردیم به این آلبوم به عنوان یک جنسِ سوپرمارکتی نگاه نکنیم و در بسته بندی شکیل و متفاوت منتشرش کردیم. مثل یک کتاب با آن رفتار کردیم و قیمت را کمتر از حد معمول و با تیراژ ده هزار تا به مخاطب عرضه کردیم. مراحل تولید آلبوم بعدی را هم شروع کردیم و تک آهنگ هایش را هم در زمان مناسب منتشر می کنیم. نیمه دوم سال آینده هم بسته به استقبال مخاطب کنسرت برگزار می کنیم.

رضا یزدانی که مهمان ویژه این برنامه بود با اشاره به اینکه این آلبوم را به نوعی گروه خودش تهیه کرده است گفت: امیرعلی خواننده خوبی است و شاهد مراحل تهیه و تولید این آلبوم بودم و خوشحالم که این آلبوم منتشر شده است. برای او آرزوی موفقیت می کنم.

گفتنی است این برنامه بیش از دو ساعت به طول انجامید که در بخشی از آن کیک تولد آلبوم بریده شد و مخاطبین امیرعلی با او عکس یادگاری گرفتند.

۰۰

کاوه آفاق: کاش با «فرهاد»ها و «شجریان»‌ها مقایسه شوم

 

 

خواننده آلبوم «با قرص‌ها می‌رقصد» که صحبت‌هایش در اجرای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در برج آزادی حواشی فراوانی را در رسانه‌ها را باعث شده، توضیحاتی را ارائه داد.

کاوه آفاق برخی سوءبرداشت‌ها را دلیل اصلی این اتفاقات عنوان کرده و در توضیح حواشی به وجود آمده یادداشتی را تدوین و در اختیار رسانه‌ها قرار داده است که در ادامه متن کامل این یادداشت را می‌خوانید:

“با عشق و احترام

به پیشگاه هموطنان گرامی

نکاتی کوتاه برای رفع سوء تفاهم‌ که می‌دانم شما اهل دغدغه‌ های فرهنگی هستید و امیدوارم وقت کنید این چند خط را بخوانید.

آیا تاکنون آن فیلم کامل و بریده نشده حرف‌هایم درباره‌ی مرحوم “لنون” را دیده‌اید؟ که از ایشان به عنوان مردی بزرگ یاد میکنم؟ این حقیر نه نژاد پرست است و نه متنفر از انگلوساکسون ها و هر نژاد دیگری. اما مُنزجر از کسانیست که ناآگاهانه چنان در طول تاریخ ذوب و بازیچه ی دست برخی‌ واقع شدند، که منافع سایر کشورها را بر منافع مردم عزیز میهنمان ترجیح دادند و اوضاع ما را در طول تاریخ به این‌جایی کشاندند که نه تنها دیگر خود را باور نداریم بلکه به کل اعتماد به نفس ملی مان را نیز از دست داده‌ایم.

در آن‌شب صحبت‌هایم را با طنزی بیان کردم که زبان بدن نیز تکمیل کننده آن بود. در فیلم کامل هم اگر دیده باشید همه ی حضار پس از آن دست به تشویق و خنده از طنز تلخ می‌زنند. به شیوه ی نویسنده ی بزرگمان ایرج پزشکزاد از انگلیس‌ها یاد کردم به منظور نقدِ شرایط فرهنگی امروز داخل کشور. نکته‌ای که حاضران در اجرا ظرافتش را درک کردند و بعضی ناظران بیرونی به قضاوت‌های ناعادلانه نشستند. وگرنه کیست که به احترام ادب و هنرمندی بسیاری از مردمان انگلستان و یا هر کشور پیشرفته ی دیگری کلاه از سر برندارد؟

در زبان محاوره و کوچه و بازار ما نزدیک به نیم قرن است اصولا “انگلیسی” یا “کار کار ِانگلیسهاست”کنایه به برخی ایرانی های داخلی و یا سیاستمداران اهل انگلستان و شیدای دولت انگلستان است.که حتما شنیده اید. پیش از قضاوت ناعادلانه آیا صحبت‌های این حقیر در آن فیلم درباره‌ی شرایط اقتصادی، اجتماعی دهه ۱۹۶۰ جهان را دیده اید که در آن رنج‌های هنرمندان دنیای امروز را با آن زمان مقایسه کردم و گفتم ما هم اگر در یکی از مهدهای اقتصاد و موسیقی با قوی‌ترین رسانه ها و زبان مادریِ بین‌المللی و انواع امکانات مالی،فنی و…هنرمندان انگلستان در پنجاه سال قبل زاییده میشدیم چیزی از آنان کم نداشتیم؟ آیا این حرف غلط است؟ آیا خود شما هموطن گرامی،تا به امروز حتی یکبار هم برایتان پیش نیامده که با خود گفته باشید که حَقِتان بیش از چیزی که تا امروز به‌دست آورده‌اید بوده و عدم امکانات گوناگون خیلی مواقع سد راهتان شده و نگذاشته که بتوانید از حداکثر استعداد و توان و تخصصتان استفاده کنید؟

صحبت آن بود و هست که کاش روزی برسد،افتخار این را‌ پیدا کنم که در صبر و شکیبایی و عشق به مردم و مملکت با کسانی همچون فرهادها، شجریان‌ها، علی حاتمی ها، مرتضی حنانه‌ها،کورش یغمایی‌ها، فریدون فروغی‌ها و… مقایسه شوم. بزرگانی که با همه ی سختی روزگار ساختند، اما برای مردم ماندند و ماندند و ماندند و تن به فرار از دردهایشان ندادند تا سهمی در فرهنگ سازی داشته باشند. آن روز افتخار آمیز اگر برسد من خاک پای این بزرگواران را خاضعانه بوسه باران خواهم کرد.

در پایان سپاسگزارم از آنانکه چون همیشه بی دریغ از میهن عزیزمان و مردمانش حمایت و در این حمایت ایستادگی کردند و در بحث میان هموطن و غیر هموطن آن کس که گفت:”زنده باد ایران”را انتخاب کردند.

فراموش نکنیم خورشید همواره از شرق طلوع کرده و خواهد کرد…

کوچک‌ترینِ شما ملت بزرگِ ایرانِ کبیر و قدرتمندمان…

کاوه آفاق”

۰۰

ضیافت رونمایی آلبوم جدید محمد علیزاده با حضور چهره‌های سرشناس

 

 

مراسم رونمایی و نشست خبری آلبوم «گفتم نرو» اثر «محمد علیزاده»، با حضور اهالی رسانه، عوامل تولید آلبوم و ستارگان عرصه هنر و ورزش برگزار شد.

در این مراسم که عصر روز یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ برگزار شد، محمد علیزاده، صدرالدین حسین‌خانی (تهیه‌کننده آلبوم و مدیر شرکت ایران‌گام)، میلاد ترابی (مدیر تولید آلبوم)، مهرزاد امیرخانی، امیرحسین اویسی، معین راهبر، سید محمد کاظمی، شهاب اکبری و فرشید ادهمی برگزار شد.

«محمد علیزاده» در مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «گفتم نرو» گفت: امیدوارم که مردم با آلبوم موسیقی «گفتم نرو» خاطره بسازند؛ در کنسرتهایم با مردم زندگی می‌‌کنم.

* همراهی رسانه‌ها من را دلگرم می‌کند

محمد علیزاده در آغاز این برنامه ضمن خوش‌آمدگویی به حضار گفت: «دوستان رسانه‌ای همیشه همراه من بوده و به من لطف داشته‌اند. از لطفی که در رسانه‌هایشان نسبت به کنسرت‌ها، همکارهایم و اتفاقاتی که در کنسرت‌هایم می‌افتد دارند سپاسگزارم. خوشحالم در سومین آلبوم رسمی‌ام، هنوز همراه هم هستیم و این همراهی من را دلگرم می‌کند.»

او با قدردانی از همراهی‌های مدیر شرکت ایران‌گام، گفت: «در مورد آقای حسین‌خانی، در متنی که روی کاور آلبوم درج شده از عبارت «آقای حسین‌خانی دلسوز» استفاده کردم که واقعاً همین‌طور است. خیلی خوشحالم که چنین دوست و برادری در کنارم دارم. ما هرکدام کار خودمان را انجام می‌دهیم. ایشان را واقعاً یکی از سکانداران اصلی موسیقی در ایران می‌دانم.»

* رسانه‌ها تنها پل ارتباطی ما با مردم بودند

در ادامه «صدرالدین حسین‌خانی» مدیر شرکت فرهنگی هنری «ایران گام» و تهیه‌کننده آلبوم «گفتم نرو» نیز پس از خوش‌آمدگویی به حضار گفت: «دوستان رسانه‌ای همیشه ما را حمایت کردند و در این سال‌ها تنها پل ارتباط ما با مردم بودند. از این‌که حرف‌های ما را به گوش مردم رساندید، از همه شما متشکرم.»

* طولانی‌شدن تولید آلبوم به خاطر تور کنسرتها

در بخش دیگری از این نشست، علیزاده در پاسخ به سؤالی درباره دلیل طولانی شدن فاصله زمانی بین انتشار آلبوم قبلی و جدید و انتشار این اثر بعد از چهار سال گفت: «یکی از دلایل طولانی‌شدن این مدت، خاطر تور کنسرت‌های من بوده و اینکه در یک دوره‌ای به دلیل کنسرت‌های متعددی که می‌رفتم، صدایم آمادگی اجرا در استودیو را نداشت و باید صبر می‌کردم تا حنجره‌ام آمادگی کامل برای خواندن قطعات داشته باشد.

او با اشاره به تولید قطعات متعدد برای آلبوم جدیدش گفت: «من و دوستانم حدود ۳۲ آهنگ تولید کردیم که آن‌ها را به وقت خودش منتشر می‌کنیم. یکی از قطعاتی که خیلی برای من ارزشمند بود از این آلبوم در آوردم چون دوست داشتم به صورت تک‌آهنگ آن را منتشر کنم و احساس کردم به این شکل اتفاق بهتری برای آن می‌افتد. ترانه این اثر که سروده «سید محمد کاظمی» است، سوژه بسیار عجیبی دارد و به نظر من یکی از ترانه‌های بی‌نظیر دوران ترانه‌سرایی محمد کاظمی است.»

* امیدوارم که مردم با آلبوم «گفتم نرو» خاطره بسازند

علیزاده در ادامه گفت: «چیزی که در آلبوم «گفتم نرو» می‌شنوید، حاصل تفکر تیمی بوده که همیشه همراه من بوده‌اند. امیدوارم مردم با این آلبوم خاطره بسازند؛ چراکه خود من با تک تک این قطعات خاطره دارم. سعی کردم حرف روز و حرف دل مردم را در عاشقانه‌هایی که می‌خوانم بزنم. نمی‌دانم چقدر موفق شده‌ام، اما امیدوارم که مردم آن را دوست داشته باشند و امیدوارم بتوانم لحظات قشنگ مردم را با موسیقی‌هایم پر کنم.»

* قدردانی از همکاران و عوامل تولید آلبوم «گفتم نرو»

علیزاده در ادامه افزود: «تیمی که در تولید آلبوم «گفتم نرو» در کنار من بودند، همگی از هنرمندان و ترانه‌سرایان مطرحی هستند که از همه آنها تشکر می‌کنم؛ «میلاد ترابی» مدیر تولید این آلبوم که من بسیار سلیقه‌اش را می‌پسندم. او همیشه در کنار من بوده و همیشه با نظرات به‌جایی که داده در تولید کارهای من تأثیرگذار بوده است. همچنین دوستان دیگری چون مهرزاد امیرخانی، شهاب اکبری، امیرحسین اویسی، معین راهبر، فرشید ادهمی، سید محمد کاظمی و… و نیز از جناب «صدرالدین حسین‌خانی» تشکر می‌کنم؛ کسی که این سال‌ها همیشه در کنارم بوده و خیلی حمایتم کرده و خیلی خوشحالم که این روزها را به همراه همدیگر فتح می‌کنیم.»

* جمع شدن بهترین تیم ممکن برای تولید آلبوم

در بخش دیگری از این نشست خبری «صدرالدین حسین‌خانی» تهیه‌کننده آلبوم موسیقی «گفتم نرو» گفت: از محمد علیزاده قدردانی می‌کنم. چون شاهد بودم در این سالها برای لحظه‌لحظه این آلبوم ظرافت و حساسیت خاصی به خرج داده است. به نظرم بهترین تیمی که برای تولید این آلبوم امکان داشت دور هم جمع شدند و در اینجا از تک‌تک دوستان مخصوصاً آقای «میلاد ترابی» تشکر می‌کنم. امیدوارم از شنیدن این آلبوم لذت ببرید.»

محمد علیزاده در اجرای کنسرت انرژی دارد که واقعاً جای هیچ نگرانی نیست

در ادامه «میلاد ترابی» مدیر تولید و تنطیم‌کننده اکثر قطعات آلبوم «گفتم نرو» گفت: «من و محمد علیزاده حدود ۱۲ سال است که در کنار یکدیگر هستیم سوای کاری که انجام داده و کارهایی که کرده‌ایم این وسط یک رفاقت دیرینه‌ای با همدیگر داریم که به این اتفاق خیلی کمک می‌کند. به نظرم من و ایشان بیشتر شناخت بهتری از همدیگر داریم و اینکه من می‌دانم چه فضاهایی در ذهن ایشان است و به صدایش می‌نشیند و اینکه چه چیزی می خواهد، با همدیگر همفکرهایی می‌کنیم. محمد علیزاده در اجرای کنسرت هم انرژی دارد که واقعاً آدم هیچ نگرانی نسبت به هیچ قسمت ماجرا ندارد و این، طبیعتاً مجموعه کار را خیلی بهتر می‌کند؛ یعنی توانایی‌های ایشان و شناختی که در این چندین سال بوجود آمده خیلی حائز اهمیت است.

سه قطعه ریتمیک «گفتم نرو»

محمد علیزاده همچنین در مورد فضای این آلبوم گفت: در این آلبوم سه قطعه ریتمیک هم وجود دارد اما این آلبوم را خیلی علاقه‌مند بودم که به این سمت و سوق بکشانم به دلیل اینکه با توجه به قطعاتی که در گذشته منتشر کرده بودم، احساس کردم که اگر این آلبوم را به این سمت بکشانم، بهتر است. امیدوارم که مردم این فضای غمگین آلبوم را بپسندد و ما در قطعه «برادر» هم این موضوع را تجربه کردیم و مردم دوست داشتند و نگاه و فضای من هم همین است.

برگزاری کنسرت و مواجه شدن با مردم را خیلی دوست دارم

در بخش دیگری از این نشست محمد علیزاده گفت: آنهایی که من را از نزدیک می‌شناسند می دانند که عاشق خواندن برای مردم هستم و عشق می کنم که برای مردم می خوانم، بعضی وقتها که از کنسرتهایم به خانه برگشتم از شدت خستگی و اینکه بدنم افت کرده که نتوانسته‌ام که خوب بخوابم، همیشه که صدای مردم را می‌شنوم حالم عوض می‌شود چون برگزاری کنسرت و مواجه شدن با مردم را خیلی دوست دارم. وقتی کمه می بینم کنار همدیگر نشستند و حالشون خوبه حال من هم با حال آنها خوب می‌شود و این شاید یکی از دلایلی بود که آلبوم «گفتم نرو» را دیر بیرون دادم. خیلی علاقه ندارم که تند تند و پشت سر هم آلبوم تولید بکنم چون احساس می کنم که موزیک من بایستی دوره‌ای از آن بگذرد و خاطره‌سازی بشود؛ بعد از آن ایده دیگرم را ارائه بدهم. در این آلبوم ۸ تراک را منتشر کردیم و مخالف تعداد کارهای زیاد در یک اثر هستم، البته این سلیقه من است و همیشه دوست دارم به آن عمل بکنم.

هر چقدر خواننده‌ها و موسیقی‌ها قوی‌تر باشند من را به فکر می‌برد

وی همچنین گفت: هر چقدر در ایران خواننده‌ها و موسیقی‌ها قوی‌تر باشند من و امثال من را به فکر می‌برد که کار بهتری را انجام بدهم و اگر کسی وجود نداشته باشد ما هم کار خودمان را می‌کنیم که من این را دوست ندارم و دوست دارم که همیه در تلاش و تکاپو باشم و فکر بکنم و نگران بشوم. هیچ وقت احساس خطر نمی‌کنم چو فکر می‌کنم می‌شود موسیقی را به سمت‌وسویی برد که مردم دوستت داشته باشند و مردم تو را بخواهند.

دیدن مردم در کنسرتهایم را دوست دارم

این خواننده موسیقی پاپ کشور در ادامه افزود: همیشه در کنسرتهایم سعی کرده‌ام جوری باشم که مردم دوست دارند؛ دیدن مردم در کنسرتهایم را دوست دارم خیلی وقتها دیدم آدم عبوس به کنسرتم آمده ولی وقتی که به خانه برمی‌گشته حالش خیلی خوب بوده است و همین خیال من را راحت می‌کند. با انتشار آلبوم «گفتم نرو» فکر می‌کنم سانس‌های بیشتری کنسرت برگزار کنیم البته بعد از این کنسرتهای اخیر بایستی به مدت دو ماه استراحت بکنم تا بتوانم به زندگی‌ام هم برسم.

تأثیرگذاری‌های بر روی زندگی موسیقایی

علیزاده در مورد «میلاد ترابی» تنطیم‌کننده اکثر قطعات آلبوم «گفتم نرو» گفت: میلاد آدم بسیار باسلیقه‌ای در کارش است و خیلی وقتها ایده‌های خیلی خوبی به من می‌دهد و این تأثیرگذاری آدم را ترغیب می‌کند که حتماً با ایشان کار بکنم. البته این تیمی که در اینجا حضور دارند تک تک آنها تأثیرگذاری‌های خودشان را در کارهای من و همچنین در زندگی موسیقایی من داشته‌اند و من را همیشه ترغیب کرده است که با آنها همکاری داشته باشم؛ جدای از اینکه دوستان عزیز من هستند اما رفقایی هستند که همکاری با آنها باعث افتخارم است.

وظیفه خود دانستیم که به جشنواره موسیقی فجر کمک کنیم

حسین‌خانی در مورد زیادشدن اجراهای محمد علیزاده در سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر گفت: این اتفاق با میل ما بوده و هیچ اجباری در آن نبوده است. ما با دبیر جشنواره نشستی داشتیم و درخواست آنها بود، ما در این زمینه آسیب هم خوردیم چون یکم بهمن ماه کنسرت شرکت موسیقی «ایران گام» به خوانندگی محمد علیزاده بود؛ ولی ما به وظیفه خود دانستیم که با حضور در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در حوزه درآمدی هم کمکی به جشنواره بکنیم، با خواسته خودمان این کار را کردیم و هیچ اجباری در آن نبود.

اجرای کنسرتهای موسیقی پاپ در برج میلاد

وی همچنین گفت: به این دلیل هم در جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر شرکت کردیم که از این به بعد برج میلاد هم بعد از پایان جشنواره به کنسرتهای موسیقی پاپ اختصاص پیدا کند که هم ما و هم دیگر دوستان در آنجا بتوانیم کنسرت برگزار کنیم.

هزینه‌های زیادی صرف تولید «گفتم نرو» شده است

مدیر شرکت موسیقی «ایران گام» در مورد هزینه‌های آلبوم «گفتم نرو» گفت: هزینه‌های زیادی صرف تولید این اثر شده است؛ همانطور که آقای علیزاده و ترابی به آن اشاره کردند شاید بالای ۳۰ تراک تولید شده است، چون در تولید این اثر این حساسیتها اعمال شده است فکر می‌کنیم که استقبال از آن صورت بگیرد و فروش خوبی داشته باشد. خواهش که از مردم داریم به خاطر اینکه بتوانیم راهمان را ادامه بدهیم و بتوانیم در این راهی که هستیم بایستیم؛ حمایت بکنند و نسخه اورجینال آن را تهیه بکنند.

مردم نسخه اورجینال «گفتم نرو» را تهیه کنند

وی افزود: البته در اینجا مردم را مقصر نمی‌دانم چون در این بخش فرهنگ‌سازی نشده است و مردم نمی‌دانند که برای یک آلبوم چقدر زمان صرف می‌شود؛ برای نمونه برای تولید این آلبوم بالای ۲۰۰ نفر تلاش کرده‌اند. در حقیقت مردم این را نمی‌دانند و خیلی ساده به انتشار آن نگاه می‌کنند، مطمئن هستم که اگر بدانند که برای تولید یک آلبوم چقدر زحمت کشیده می‌شود بالاخره کمک می‌کنند و الان قیمتی که برای یک آلبم ولِت گذاشته شده خیلی پایین است. در اینجا از مردم خواهش می‌کنم که اورجینال آن را تهیه کنند تا ما هم در هدف و راهی که داریم بتوانیم بایستیم و ادامه بدهیم.

تیراژ ۲۵۰ هزار نسخه‌ای آلبوم «گفتم نرو»

«صدرالدین حسین‌خانی» در مورد تیراژ آلبوم «گفتم نرو» گفت: ما پیش‌بینی که کردیم برای استارت اولیه، بالای ۲۵۰ هزار نسخه را منتشر کرده‌ایم و خدا را شکر در فضای مجازی هم به صورت دانلودهای قانونی انجام می‌گیرد در آنجا هم جزو پرفروشترین آلبوم‌ها بوده است.

ماندگاری در حافظه شنیداری مردم

در بخش دیگری از این نشست خبری محمد علیزاده در مورد انتشار قطعاتش به صورت کلیپ گفت: ارتباط تصویری من ضعیف است و آن هم با فکر خودم بوده است حالا شاید خیلی‌ها به من خورده بگیرند امت زیاد موافق با کلیپ نیستم چون این کار را لازم نمی‌دانم و احساس می‌کنم که محمد بایستی در حافظه شنیداری مردم بماند نه در حافظه دیداریشان.

خوب کردن حال مردم در کنسرتها

وی در مورد استقبال مخاطبان از کنسرتهایش گفت: یکسری از آهنگهای من در کنسرتهایم معروف شدند که دیگر مردم آنها را می‌خواندند؛ نوع اجرا و نوع ارکستری که من دارم و نوع نگاهی که ما روی استیج داریم احساس می کنیم آن مدتی که مردم به کنسرت‌های ما می‌آیند بایستی شرایطی را فراهم کنیم و فضایی را برای آنها خلق نماییم که نتوانند پلک بزنند اگر مردم در این یک ساعت و ۴۵ دقیقه حتی یک دیقیه آن حوصله‌شان سر رفت ما باخته‌ایم. سعی کرده‌ام تا آنجایی که توان دارم؛ واقعاً نمی‌دانم که چقدر بوده و چقدر در آن موفق بوده‌ام، اما تا آنجایی که توان داشته‌ام سعی کرده‌ام که مردم حالشان در کنسرتها خوب باشد؛ یعنی وقتی که از کنسرت بیرون می‌روند حداقل چهار یا پنج روز شارژ باشند.

من با مردم زندگی می‌‌کنم

علیزاده در ادامه سخنانش اظهار داشت: در یک لحظه غمگینشان کردم و در یک لحظه هم شادشان کردم؛ در یک لحظه خاطراتشان را یادشان می‌یارم. من فقط برای مردم نمی‌خوانم بلکه روی استیجهایم با آنان زندگی می‌کنم شاید با گریه یک نفر در کنسرتهایم گریه کردم و شاید به خوشحالی و خنده یک نفر خندیدم. من با مردم زندگی می‌‌کنم؛ من با مردم نمی‌خوانم؛ شعار هم نمی‌دهم حداقل شماها و دوستانی که از نزدیک من را می‌شناسید می‌دانید من خود خودم هستم و هیچ وقت طوری عمل نکردم که روی استیجم یک شخص دیگری باشم و در زندگی‌ام یک شخص دیگر.

نوع اجرا علیزاده و نوع اجرای ارکستر

در بخش دیگری از این نشست، «امیرحسین اویسی» رهبر ارکستر محمد علیزاده در مورد استقبال مخاطبان گفت: «فکر می‌کنم تنها یک عامل نمی‌تواند باعث موفقیت در فروش و تعداد بالای کنسرت باشد. به خاطر اینکه وقتی صفر تا صد تولید یک موزیک تا زمان اجرای کنسرت می‌رسد کاملاً چک می‌شود و بارها و بارها راجع به تولید این موسیقی بحث و بررسی صورت می‌گیرد تا به مرحله انتشار می‌رسد و پس از آن به آماده‌سازی ارکستر و تمرین و در نهایت اجرای آن آثاری را که تولید شده در استیج می‌رسد. من فکر می کنم تیمی که به لطف خدا دور همدیگر جمع شده‌ایم توانسته‌ایم در کنار همدیگر موفق باشیم، سلیقه‌های همدیگر دستمان بیاید و با توجه به تجربیاتی که یکایک ما در گذشته داشته‌ایم در تولید آثارمان و همچنین در اجرای کنسرتمان در واقع کمکمان بکند و در ارائه آن موفق باشیم. همنیطور نوع اجرای ایشان و نوع اجرای ارکستر و نحوه برقراری ارتباط تیم اجراکننده و آقای علیزاده روی استیج، بر روی آمده مردم به سالنهای کنسرت خیلی تأثیرگذار بوده است.

متفاوت بودن در کنسرتها

در ادامه حسین‌خانی در مورد استقبال مخاطبان از کنسرتهای محمد علیزاده گفت: او همیشه در کنسرتهایش متفاوت بوده و هیچ وقت آن تکرار را در کنسرتهایشان ببینید و اجرایشان را با تمام وجود انجام می‌دهد و دوست دارد آن کسی که به کنسرت آمده را با رضایت از آنجا برود و این مهم هم فکر کنم باعث تکرارهای این کنسرتها بشود.

*****

پس از برگزاری نشست خبری، ضیافت شامی با حضور چهره‌های سرشناس هنر و ورزش برگزار شد. محمد اصفهانی، لاله اسکندری، سید محمد موسوی، علی انصاریان، علی لهراسبی، حجت اشرف‌زاده، شهاب رمضان، پوریا حیدری، مهرداد نصرتی، روزبه نعمت‌الهی، سیاوش خیرابی، ماهان پوریان، سارا منجزی، امیر نوری، دکتر توکلی، امیرمحمد متقیان، بهنام دریانی، شاهین ترابی، شهاب بخارایی، آرش پاکزاد و… از جمله میهمانان این برنامه بودند.

۰۰

اجرای ویژه شب موسیقی راک با صدای «اشکان خطیبی» در آزادی

 

 

در پنجمین شب از سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در برج آزادی و از ساعت ۲۱:۳۰ اشکان خطیبی به همراه گروه «راک دِ پن» روی صحنه رفت.

اشکان خطیبی و گروه «راک دِ پن» به همراه سهیل دانش، موسیقی پرفورمنس- راک با نقاشی دیجیتال برای مخاطبان اجرا کردند.

خطیبی در این اجرا قطعات miss you (دلم تنگ شده)، آهنگساز و تنظیم: گروه رولینگ استونز؛ Satisfaction (رضایت)، آهنگساز و تنظیم: گروه رولینگ استونز؛ Come to gether، آهنگساز و تنظیم: جان لنون؛ (پیش‌ برو) nreak on through، آهنگساز و تنظیم: گروه دورز؛ We will rock you (ما شما رو به لرزه در میاریم)، آهنگساز و تنظیم: گروه کوبین؛ Have acigar (سیگار نمی خوای)، آهنگساز و تنظیم: دیوید گیلمور؛ Young lust (شور جوانی)، آهنگساز و تنظیم: دیوید گیلمور؛ (خدا گیرت میندازه) gods gonna cut you down، آهنگساز و تنظیم: جانی کش؛ Jigsaw falling (قطعات پازل میریزه)، آهنگساز و تنظیم: کریس آیزاک؛ Losing my religion (دارم اعتقادمو از دست میدم)، آهنگساز و تنظیم: R.E.M؛ را اجرا کرد.

در این گروه اشکان آبرون نوازده کیبورد، آرش سعیدی نوازنده گیتار بیس، نیما رمضان نوازنده گیتار الکتریک و طراح صداهای الکترونیک، بردیا امیری نوازده درامز و سروش عدل نوازنده گیتار و نوید ملکی نویسنده و گوینده تک گفتارها اشکان خطیبی را در گروه «راک دِ پن» همراهی می‌کردند.

نکته جالب توجه در این اجرا حضور سهیل دانش بود. او هنگامی که خطیبی در حال اجرای موسیقی بود نقاشی دیجیتالی را با توجه به مفهوم آن شعر تصویر می‌کرد که این کار زیبایی این اجرا را دو چندان کرده بود.

نقاشی دیجیتالی شاخه‌ای از گرافیک کامپیوتری است که در خلق تصاویر دیجیتالی به این روش از ابزارهایی نظیر موس و قلم نوری استفاده می‌شود و در خلق آثار هنری از هر سبکی در این نوع نقاشی می‌توان استفاده کرد.

خطیبی در پایان اجرایش گفت: این ششمین اجرای ما در طول یکماه‌ گذشته است و این به دلیل حمایت‌های شما و البته رضا دادویی است که از ابتدا با ما همراه بوده و همیشه ما را حمایت کرده است.

او که شمعی را در دست گرفته بود خطاب به حاضران گفت: امشب تولد نیما رمضان است اما به دلیل اینکه ما نمی‌توانیم کیک تولد را روی صحنه بیاوریم از نیما می‌خواهیم این شمع را به صورت نمادین خاموش کند.
حبیب رضایی، گروه دنگ شو مهمانان ویژه این اجرا بودند.

۰۰

میلاد عمرانلو: ریتم در خون ما انسان‌ها بالاخص ایرانی‌هاست

 

 

گروه آنسامبل پرکاشن تهران، ۲۸ دی ماه ساعت ۱۸:۳۰ در پنجمین شب از اجراهای سی و دومین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی میزبان علاقه‌مندان بود.

در ابتدای برنامه مدیر هنری آنسامبل پرکاشن تهران، میلاد عمرانلو، ضمن خوش‌آمدگویی به مخاطبان، درباره اجرای گروه گفت: «این اجرا شامل چند اثر مختلف و جدید است که امیدوارم مورد پسند واقع شود.»

وی افزود: «اولین ساز صداهای طبیعت و صدای انسان و اصواتی از حرکات بدنش بوده است و آهنگسازهای معاصر روی آن مانور دادند و آثار جدیدی تولید کردند.»

سپس عمرانلو با دست آهنگی کوتاه و دو ضربی را اجرا کرد و به میهمانان گفت آنها هم این ریتم را اجرا کنند. وی در ادامه گفت: «این کار سختی نبود، چون ریتم در خون ما انسان‌ها بالاخص ایرانی‌هاست.»

سپس نوازندگان گروه به صورتی خلاقانه از در ورودی سالن مخاطبان وارد شدند و درحالی‌که با ضرب‌آهنگ دست‌های خود آهنگ می‌نواختند از کنار مخاطبان عبور کرده و روی صحنه آمدند که مورد توجه و تشویق زیادی قرار گرفتند.

اولین قطعه ای که توسط نوازندگان اجرا شد؛ به آهنگسازی استیو رایچ بود که بیشتر الهام‌بخش صداهای طبیعت بود.

گفتنی است آنسامبل پرکاشن تهران در سال ۱۳۹۴ برای اولین بار به بهانه‌ی حضور در فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران و با هدف اجرای آثار ساخته‌شده برای سازهای کوبه‌ای و معرفی ظرفیت‌های آن تشکیل شد.

این آنسامبل که متشکل از نوازندگان جوان ایرانی است، سعی دارد در روند فعالیت حرفه‌ای خود با تمرکز بر اجرای آثار معاصر و با تکیه بر توانایی‌های فردی و گروهی علاوه بر اجرای آثار موجود به همکاری با آهنگسازان معاصر ایرانی و خارجی بپردازد. آنسامبل پرکاشن تهران تا کنون اجراهای خود را در فستیوال بین‌المللی موسیقی معاصر تهران (اردیبهشت ماه)، فستیوال صدا، تهران، موسیقی (مرداد ماه) و جشنواره‌ی موسیقی کلاسیک تا معاصر (دی ماه) روی صحنه برده است.

در اجرای آنسامبل پرکاشن هنرمندان علیرضا ارجمند، ماهان ببری فرد نمین، آرمین خیردان، روشنک رفانی، سینا فتح المعلومی، عرفان فرشی زاده، سالار محمد اصغری، حسین محمد حسینی، به مدیریت آنسامبل احسان تارخ و مدیر هنری میلاد عمرانلو به هنرنمایی پرداختند.

در این آنسامبل قطعاتی از آهنگسازان ایرانی آرمین خیردان، عرفان فرشی زاده، میلاد عمرانلو و همایون آرام‌فر و همچنین قطعاتی از آهنگسازان خارجی همچون استیو ریچ، و دیگر آهنگسازان معاصر توسط نوازندگان نواخته شد که با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

در پایان مجدداً میلاد عمرانلو از مخاطبان تشکر کرد و گفت: «تشویق‌ها و دلگرمی‌های شما باعث شد تا برای ادامه‌ی راه بیشتر تلاش کنیم.»

از چهره‌هایی که در این اجرا حضور داشتند می‌توان به فرزاد طالبی، مدیرکل دفتر موسیقی و فریدون شهبازیان، رهبر ارکستر ملی اشاره کرد.

۰۰

مهدی امامی چاووش‌های ماندگار انقلاب را بازخوانی کرد

 

 

گروه «آهنگ» به خوانندگی مهرداد ناصحی و مهدی امامی چاووش‌های ماندگار انقلاب را بازخوانی کردند.

شب گذشته گروه موسیقی «آهنگ» به سرپرستی و آهنگسازی مهرداد ناصحی نوازنده چیره دست کمانچه در دومین سئانس از پنجمین شب جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت.

این اجرا با استقبال بسیار خوبی مواجه بود و همه صندلی های سالن پر بود. هر چند این اجرا ریتم آرامی داشت اما از جمله اجراهایی بود که بسیار مورد توجه قرار گرفت.

گروه آهنگ اجرای خود را در دو بخش روی صحنه برد. ابتدا یک تریو با حضور عود ،کمانچه،تنبک و خواننده در حدود نیم ساعت اجرا شد و در ادامه گروه نوازی با حضور ده نوازنده روی صحنه رفت. نوازندگی فوق العاده زیبای ناصحی را هم می توان ازبرجسته ترین اتفاقات این اجرا دانست.

قطعات هم از تنظیم خوبی برخوردار بودند و با توجه به اینکه گروه چاووش خوانی هایی را به مناسبت نزدیکی ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب کرده بود، حال و هوای خاصی هم به سالن بخشیده بود.

حسام اینانلو و مهران مهر نیا از جمله نوازندگان و آهنگسازان مطرح هم مهمان این اجرا بودند.

مهدی امامی خواننده، سیاوش برهانی نوازنده تار، امین گلستانی نوازنده عود، جمشید صفرزاده نوازنده سنتور، کامران یعقوبی نوازنده تنبک، آوا ایوبی نوازنده بم تار، نازنین غنی زاده نوازنده کمانچه، وفا مصباحی نوازنده نی و آروین رئوفی نوازنده دف در این اجرا ناصحی را همراهی کردند.

۰۰

وابات «زنگ شتر» را نواخت

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵

وابات «زنگ شتر» را نواخت

 

 

شب گذشته گروه موسیقی «وابات» به سرپرستی عیسی غفاری در اولین سئانس از پنجمین شب جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت.

این اجرا که دارای دو بخش بود. در بخش اول عیسی غفاری آهنگساز، سرپرست گروه و نوازنده تار و سه تار و سارا فطرس نوازنده دف، کوزه و بندیر روی صحنه رفتند و در این دو نوازی از راست پنجگاه آغاز شد و به اصفهان و چهارگاه و شور ادامه پیدا کرده و در دستگاه نوا به پایان رسید.

در بخش دوم اجرا سارا رضا زاده نوازنده تار هم به دیگر اعضای گروه پیوست و قطعاتی را در کنار اعضای گروه اجرا کرد.

«هوش- مسخ»، «زنگ شتر»، «ضربی سه گاه» و «سرود باد» بخشی از قطعاتی بودند که در این بخش اجرا شدند. تبحر نوازنده ها و البته اصالت و زیبایی قطعاتی که اجرا می شد حاضران در سالن را تحت تاثیر قرار داد. هر چند بر خلاف اغلب اجراهای موسیقی این روزها «وابات» اجرایی خلوت داشت و تنها چند ساز روی صحنه حاضر بودند اما گروه توانست مخاطبان خود را راضی نگه دارد و نشان دهد که اجراهای خلوت هم هنوز این توان را دارند که مخاطب موسیقی را با خود همراه کنند.

در این اجرا رضا مهدوی نوازنده و مدیر مجله موسیقایی مقام نیز حضور پیدا کرده بود، همچنین حسام اینانلو نوازنده و آهنگساز مطرح کشورمان هم از دیگر هنرمندان حاضر در این اجرا بود.

عیسی غفاری ، سرپرست گروه موسیقی وابات که خود دانش‌آموخته کارشناسی و کارشناسی ارشد موسیقی ایرانی از دانشگاه هنر تهران است که پیش از این هم با همکاری خواننده هایی چون وحید تاج، علی زند وکیلی و پوریا اخواص آلبوم هایی را در گروه وابات منتشر کرده است.

۰۰