دانلود آهنگ جدید

تیر ۱۳۹۵ -

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷

«معجزه» با طعم تنوع و آزمون و خطا

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵

«معجزه» با طعم تنوع و آزمون و خطا

 

چهارمین آلبوم رسمی «بهنام صفوی» به نام «معجزه»، هفته اول اردیبهشت‌ماه امسال پشت ویترین فروشگاه‌های فرهنگی قرار گرفت و او برای سومین بار متوالی آلبومش را در اردیبهشت ماه به مخاطبان ارائه کرد. دو آلبوم قبلی او یعنی «فوق‌العاده» و «آرامش» هم در دومین ماه سال منتشر شده بودند. آلبوم معجزه شامل ۱۳ قطعه می‌شد که در این بین چهار اثر قبلاً به صورت تک‌قطعه شنیده شده بود. صفوی در این مجموعه یک تیم کاری متفاوت را در کنار خود داشت. اغلب هنرمندان حاضر در این مجموعه برای اولین بار کار با این خواننده را تجربه می‌کردند و این مجموعه تنوع زیادی از لحاظ نام‌ها داشت.

با احتساب قطعات «وقت عشقه»، «حیف»، «فرصت کمه» و «خدا» بهنام صفوی در این آلبوم با شش ترانه‌سرا همکاری کرد. مطابقه آنچه انتظار می‌رفت «محمد کاظمی» که سابقه تولید یک آلبوم کامل با بهنام صفوی را در کارنامه دارد بیشترین سهم را در بخش کلام معجزه داشت. کاظمی پنج ترانه «دنیامو عوض کن»، «شوخی ندارم»، «حسود»، «حیف» و «خدا» را در این آلبوم سرود داشت که از این میان، «خدا» و تا حدودی «حیف» حس و حال مناجات‌گونه داشتند. «روزبه بمانی» دیگر ترانه‌سرایی بود که در این آلبوم برای اولین‌بار با بهنام صفوی همکاری می‌کرد. او ترانه‌ «کافیه» را روی ملودی «بهنام کریمی» نوشت و این اثر با تنظیم ریتمیک «بهروز صفاریان» سرآلبومی معجزه شد. دومین ترانه بمانی هم «معجزه» بود که به نوعی می‌توان گفت داستان زندگی این روزهای بهنام صفوی را شامل می‌شد و شکل روایی آن با استقبال طرفداران این خواننده مواجه شد. «حسین غیاثی» هم دو قطعه را برای مجموعه معجزه آماده کرده بود که «چه حال خوبیه» و «زیر یک سقف» نام داشت و اتفاقاً کارهای او پشت سر هم در آلبوم قرار گرفته بود. از بین این دو اثر ترانه «زیر یک سقف» تقریباً رنگ و بوی اجتماعی داشت. «امین بامشاد» و دکتر «افشین یداللهی» هم هرکدام یک ترانه به نام‌های «دنیا به من نیومده» و «فرصت کمه» در این مجموعه داشتند که البته ترانه دکتر یداللهی قبلاً به صورت تک آهنگ منتشر شده بود. ترانه «چه سودی‌ می‌بری» هم از سروده‌های «مریم اسدی» در این آلبوم بود که طبق روال چند سال اخیر فعالیت این ترانه‌سرا، نامش در کاور آلبوم درج نشد.

 

در بخش ملودی‌های معجزه، خود بهنام صفوی شش ملودی را ساخته است. بهنام کریمی، فرشید ادهمی، امیرعلی زمانیان، محمد کاظمی، سیروان خسروی و صادق نورانی سایر ملودی‌سازان این مجموعه هستند. شاید برای برخی جالب باشد که چرا نام محمد کاظمی هم در این بخش وجود دارد. چون او به شکل جدی در بخش ترانه فعالیت می‌کند ولی ظاهراً کاظمی دستی هم بر آتش ملودی دارد و در آلبوم بهنام صفوی یک نمونه آن را ارائه کرده است. تا پیش از انتشار آلبوم معجزه انتظار می‌رفت که بهنام صفوی خودش همه ملودی‌ها را بسازد اما چنین اتفاقی رخ نداد و او به سراغ چهره‌های متفاوت رفت. اما در عین حال نوع انتخابی که از ساخته‌های هنرمندان داشت حاوی نکته خیلی خاصی نبود و این خواننده سنت‌شکنی خاصی در این بخش نکرد.

 

بهنام صفوی پس از آلبوم «عشق من باش» به شکل مستمر در تنظیم‌کننده‌های آثار و خصوصاً آلبوم‌هایش تغییراتی را لحاظ کرد. حتی او در آلبوم فوق‌العاده برای این بخش فقط به سراغ «کوشان حداد» و «غلامرضا صادقی» رفت. اما باز هم در آلبوم معجزه چهره‌های جدیدی را به دایره همکارانش وارد کرد. دلیل بهنام صفوی برای همکاری با هفت تنظیم‌کننده در آلبوم صرفاً ایجاد تنوع، خلق یک هیت، آزمون و خطا یا دلیل هرچه که بوده ترکیبی متشکل از چهره‌های جوان و باتجربه را در این قسمت همراه خود داشت.
«بهروز صفاریان» برای اولین‌بار با بهنام صفوی همکاری کرد و تنظیم او نسبت به سایر کارهای این آلبوم و همچنین آثاری که تا کنون این خواننده اجرا کرده متفاوت بود. «معین راهبر» سه اثر «وقت عشقه»، «معجزه» و «چه حال خوبیه» را برای بهنام صفوی تنظیم کرد و از جمله چهره‌هایی بود که انتظار می‌رفت حضور پررنگ‌تری در این مجموعه داشته باشد. «مهران عباسی» هم با دو قطعه «دنیامو عوض کن» و «شوخی ندارم» در این مجموعه حضور داشت. قطعه شوخی ندارم با تنظیم ۶/۸ او منتشر شد که از جمله‌ کارهای این آلبوم است که مورد توجه قرار گرفته و مهران عباسی در گذشته هم خیلی در این سبک فعالیت نداشته است. «حامد برادران» که این روزها بسیار پرکار شده سه قطعه «حسود»، «چه سودی می‌بری» و «حیف» را برای صفوی تنظیم کرد. «آرون حسینی» برخلاف کارهای اکتیوی که برای دیگران تنظیم می‌کند این بار در همکاری با بهنام قطعه «دنیا به من نیومده» را با فضایی غمگین تنظیم کرد. «غلامرضا صادقی» برخلاف آلبوم قبلی بهنام صفوی در این مجموعه فقط در دو آهنگ «فرصت کمه» و «خدا» ایفاگر نقش‌ تنظیم‌کننده بود. بهنام کریمی هم ملودی خودش در قطعه «زیر یک سقف» را تنظیم کرد. بهروز صفاریان، محمد فلاحی، مهران عباسی، آرش پاکزاد، حامد برادران و غلامرضا صادقی هم میکس و مستر قطعات این مجموعه را انجام داده بودند.

 

چهارمین تجربه حضور رسمی بهنام صفوی در بازار موسیقی پاپ از لحاظ ترانه و تنظیم تنوع زیادی دارد و این موضوع می‌تواند تا حدودی یکنواختی ملودی‌ها را پوشش دهد. این مجموعه خصوصاً در بخش تنظیم سلایق گوناگونی را دربر می‌گیرد و البته از روی این آلبوم نمی‌توان آینده کاری بهنام صفوی را پیش‌بینی کرد. چون او طی سال‌های اخیر رفت و آمدهای زیادی در قسمت‌های مختلف آلبومش و خصوصاً تنظیم و ترانه داشته و باید دید چه زمانی می‌تواند به یک فرمول ثابت در آثارش دست پیدا کند.

 

مشخصات آلبوم:

عنوان: معجزه
ژانر: پاپ
خواننده: بهنام صفوی
ترانه: روزبه بمانی، مهرزاد امیرخانی، سید محمد کاظمی، حسین غیاثی، امین بامشاد، افشین یداللهی
آهنگ: بهنام کریمی، فرشید ادهمی، بهنام صفوی، امیرعلی زمانیان، سید محمد کاظمی، سیروان خسروی، صادق نورانی
تنظیم: بهروز صفاریان، معین راهبر، مهران عباسی، بهنام کریمی، حامد برادران، آرون حسینی، غلامرضا صادقی
نوازنده‌ها: ایمن خراسانی راد، غلامرضا صادقی، معین راهبر، نیما رمضان، یاشار خسروی، فیروز ویسانلو، بهنام کریمی، ابراهیم علوی، فرشید ادهمی، آرمین قیطاسی، کیان دارات، میلاد درخشانی، مسعود همایونی، بهنام صفوی، امید حجت
انتشارات: اکسیر نوین
پخش: دنیای هنر
عکس: علی قاضی‌زاده
گرافیست: بهرنگ نامداری
تعداد قطعات: ۱۳
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

۰۰

محسن یگانه از گروه جدیدش رونمایی می‌کند

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵

محسن یگانه از گروه جدیدش رونمایی می‌کند

 

دور جدید کنسرت های خواننده آلبوم «نگاه من» با نوازنده‌های جدید و البته جوان از سر گرفته می‌شود.

محسن یگانه ۱۷ تیرماه همزمان با عید سعید فطر در سینما جهان نمای چالوس به اجرای برنامه خواهد پرداخت و این نخستین کنسرت این خواننده با نوازنده‌ها و اعضای ارکستر جدیدش است که پس از جدایی علی ثابت و دیگر نوازنده‌های قبلی، کنسرت یگانه قرار است با آن‌ها روی صحنه برود.

همکاری محسن یگانه با علی ثابت و دیگر اعضای قبلی ارکستر این خواننده چند ماهی است به اتمام رسیده و یگانه با انتشار فراخوانی در صفحات شخصی‌اش، تصمیم به جمع کردن نوازنده‌های جوان برای ارکسترش گرفت.

سعید علیرضایی، رادین رفیع‌زاده، شایان مجیدی، محمد زرنوش، محمدرضا زارعی و… نوازنده‌ها و اعضای جدید ارکستر محسن یگانه را تشکیل می‌دهند و خود محسن یگانه وظیفه رهبری گروه را برعهده دارد.

محسن یگانه همچنین ۱۱ و ۱۲ مرداد در تهران روی صحنه خواهد رفت.

این خواننده محبوب اخیراً قطعه «هر چی تو بخوای» را به عنوان تیتراژ برنامه ماه عسل اجرا و منتشر کرده است.

۰۰

امیرعباس گلاب گفت آلبوم مجازم آماده انتشار است

 

خواننده تیتراژهای سریال «ستایش» ، این روزها در صدد انتشار آلبوم اول خود است «امیرعباس گلاب» پس از این‌که توانست با انتشار تک قطعات خود ، نظر مثبت طیف گسترده‌ای از مخاطبان را جلب کند بر روی آلبومش متمرکز شد و حال تولید آن را به پایان رسانده است

این خواننده جوان و خوش‌آتیه از مدت‌ها قبل پروسه تولید آلبوم جدیدش را آغاز کرده بود و در حال حاضر این اثر روند اخذ مجوز و امور اداری را طی می‌کند و احتمال انتشار آن در سال جاری بسیار زیاد است. او در ماه‌های اخیر چند تک‌آهنگ نظیر «دلخوشی»، «تو از کجا پیدات شد» و «از تو ممنونم» را منتشر کرده که مورد توجه قرار گرفته‌اند

امیرعباس گلاب بالاخره پس از مدت‌ها سکوت خود را شکست و درباره آخرین وضعیت آلبوم جدیدش گفت :

آلبوم من چند ماه است که با یک تیم حرفه‌ای جمع شده است گروه ارکستر هم در حال حاضر مشخص شده و چند جلسه تمرین هم داشتیم. اما برای انتشار آلبوم منتظر تأیید دفتر موسیقی هستیم و در حال حاضر امور اداری در حال انجام است و پس از اینکه همه کارهای مربوط به صدور مجوزهای آلبوم به پایان رسید، می‌توانم زمان پخش این اثر و برگزاری کنسرت‌ها را اعلام کنم

او درباره عوامل تولید آلبومش می‌گوید : رضا تاجبخش، هومن نامداری، امین قباد، نوید سپهر و فرشاد حسامی، برخی از دوستانی هستند که در بخش موسیقی و تنظیم آلبوم حضور دارند. زهرا عاملی، مریم دلشاد، محمد کاظمی و بهروز کشاورز هم از جمله ترانه‌سرایان این آلبوم هستند. چهره‌های بیشتری با من در تولید این مجموعه همکاری داشته‌اند و اسامی تمامی هنرمندان حاضر در این مجموعه را پس از قطعیت انتشار آلبوم، اعلام خواهم کرد

در حالی که پیش‌بینی می‌شد نام آلبوم امیرعباس گلاب «ستایش» باشد، او عنوان جدیدی را هم مطرح کرده و از تردید برای انتخابش سخن گفت : اسم آلبوم هنوز قطعی نشده و بین «ستایش» و «حضانت» تردید دارم. «حضانت» یکی از قطعات آلبوم است و برخلاف عنوانی که دارد، یک قطعه عاشقانه است. البته بیشتر مخاطبان، من را با قطعه «ستایش» شناخته‌اند و شاید هم این نام آلبوم جدید من باشد

این خواننده جوان در پایان گفت : پس از ماه مبارک رمضان قطعه «لعنت» را با هم‌صدایی «امین قباد» منتشر خواهم کرد. این یکی از بهترین آثار من است و خودم آن را خیلی دوست دارم. امین قباد بیشتر با آهنگسازی و تنظیم برای سایر خواننده‌ها شناخته می‌شود. اما او صدای خوبی هم دارد و امیدوارم نتیجه همکاری ما در این اثر مورد توجه قرار بگیرد. در نهایت باید بگویم که به زودی خبرهای جدیدی درباره آلبوم و سایر فعالیت‌های خودم خواهم داشت…

۰۰

شهرام ناظری نسل قدیم با هیچ‌کس تعارف نداشت

 

شهرام ناظری گفت تعارفاتی که در میان نسل ما باب شده است در هنرمندان نسل گذشته وجود نداشت و نسل گذشته کردار بسیار شکوهمندی داشتند

شهرام ناظری بیش از سه دهه است که جایگاهش در قله‌های آواز ایران است و همچنان در آواز ایرانی با خصوصیات حماسی و عرفانی یکه‌تازی می‌کند و در طول همه بیش از سه دهه مذکور، ناظری همواره نظرش درباره افراد و وقایع را بدون تعارف بیان کرده است. در شرایطی که پس از درگذشت بسیاری از بزرگان هنر، همه به دنبال تعارف و تحسین‌های بی‌پایه و اساس می‌شوند، ناظری مرجعی است که حقیقت جایگاه و تاثیرگذاری مصطفی کمال پورتراب را برای ما روشن کند. درباره اهمیت و جایگاه این استاد برجسته که به تازگی درگذشته است با شهرام ناظری بدون هیچ پیشوند و پسوندی گفت‌و‌گو کرده‌ایم که می‌خوانید

 

آدم حسابی‌ها همه رفتند !

به نظرتان مصطفی کمال پورتراب در موسیقی ایران چه جایگاه و اهمیتی داشته و دارد ؟

خوب ببینید وقتی به اظهار نظر درباره هنرمندان می‌رسیم، همیشه هنرمند زنده با هنرمند مرده خیلی فرق می‌کند. وقتی یک نفر از میان ما می‌رود طبیعتا همه تعریف می‌کنند، اما پورتراب موضوعش واقعا فرق می‌کند زیرا نه اینکه تنها من بگویم بلکه همه می‌دانند ایشان متعلق به نسلی بودند که همه با فرهنگ بودند؛ همه وظیفه‌شناس بودند. همه از یک انضباط اخلاقی بسیار درونی و با اصالت برخوردار بودند. این است که واقعا برای من باعث تاسف است که احساس می‌کنم یکی از آخرین بازمانده‌های آن نسل، آدم‌حسابی‌های آن نسل که همه‌شان پشتوانه‌های واقعی برای همه ما بودند، از میان ما رفتند

 

به طور مداوم در حال پسرفت هستیم

ایشان و نسل ایشان چه خصوصیت‌هایی داشتند که نسل آنها را از نسل‌های بعد از خودشان متمایز می‌کند ؟

خصوصیاتی که ایشان داشت و در میان همه آن نسل هم مشترک بود مشخص است. یکرنگ بودنشان، شکوه رفتاری‌شان. پاکیزگی در اخلاق و کردارشان. شکوهمندی عجیبی در رفتار ایشان بود که برای من واقعا لذت‌بخش بود. پاکی و یکرنگی و این همه آقایی و بزرگ‌منشی. کسی نیست که از دریای دانش و معرفت ایشان بهره‌ای نبرده باشد. همه یا به نوعی به طور مستقیم شاگرد ایشان بوده‌اند، و یا غیر مستقیم و با واسطه. اینها از معلمان بزرگ موسیقی بودند و برای من هم خیلی دلپذیر و شیرین بود همکلامی با ایشان و هم مایه پشت‌گرمی همه ما بودند. اکنون خیلی متاسف هستم از اینکه از کنار ما رفتند. بسیار دشوار است احساس کنیم کسی از آن نسل نمانده است. وقتی نسل بعد از ایشان آمدند شاهد افت زیادی بودیم و نسل بعدش افت شدیدتری داشتیم و اکنون در جامعه از آن همه شکوه در انسان دیگر خبری نیست. همه کوتوله شده‌اند. نظرگاه‌ها به شدت تنزل کرده است. طبیعتا حاصل تربیت یک دوره، آدم‌های همان دوره را می‌خواهد. همه کسانی که در آن دوره تربیت شده بودند را که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که همگی از خصوصیات شکوهمندی برخوردار بوده‌اند. افرادی با رفتارهای زیبا و شایسته می‌دیدیم امروز اما متاسفانه به طور مداوم در حال افت و پسرفت هستیم

 

پورتراب در جلسه‌ای خیلی صریح حرفشان را به مسئولان زدند

آیا تا به حال شده بود که از استاد پورتراب دلگیر شوید ؟

خیر. پورتراب عشق بود. اصلا انسانی با خصوصیاتی که عرض کردم حضور و دیدار با ایشان، رفتارشان و کردارشان لذت خاصی می‌بخشید. با کسی تعارف نداشتند و در آن نسل هم درخشان بودند. اگر چیزی به نظرشان بد بود با صراحت می‌گفتند و اگر خوب بود بدون تعارف مطرح می‌کردند. تعارفات امروز که ما درگیر آنها شده‌ایم در ایشان وجود نداشت. خود من شاهد بودم که در جلسه‌ای اداری که موزیسین‌ها را دعوت کرده بودند و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد هم حضور داشتند (البته مربوط به دوره قبل از مدیریت علی مرادخانی بود) یکی از بزرگان دولتی چیزی گفتند و همه ضمن تایید مطلب ایشان، گفتند بله، بله باید همینگونه باشد! من ته دلم خیلی ناراحت بودم که چرا در مخالفت چیزی نگفتم اما همان لحظه استاد پورتراب تصریح کردند که «این حرف‌ها بی‌معنی است و همه در اشتباه هستید! و…» خیلی کیف کردم که ایشان بدین‌گونه با شهامت نظرشان را مطرح کردند و با شکوه تمام آنچه که درست نمی‌دانستند را گفتند

 

با فقدان بزرگی مواجه شدیم

یکی از وجوه استاد پورتراب که برجسته‌تر از دیگر خصوصیاتشان بودند را بگویید لطفا

شما همه صفاتی که یک انسان باید از نظر رفتار و کردار و گفتار داشته باشد را در نظر بگیرید ایشان داشتند. واقعا نمی‌شود که انگشت بر روی یک یا دو خصوصیت ایشان گذاشت و آنها را برجسته‌تر از بقیه دید. هر گونه که حساب کنیم ما با فقدان بزرگی مواجه هستیم .

۰۰