دانلود آهنگ جدید

دی ۱۳۹۵ -

امام حسین (ع) : بخشنده ترین مردم کسی است که در هنگام قدرت می بخشد.
چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷

پخش آنلاین کنسرت های ششمین روز جشنواره فجر لغو شد

رای همدردی با حادثه دیدگان و مردم غم‌زده ای که در انتظار شنیدن خبر سلامتی آتشنشانانِ با غیرتشان هستند، پخش آنلان کنسرت‌های ششمین روز جشنواره موسیقی فجر لغو شد.

پنج شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساختمان پلاسکو در تهران فرو ریخت و تعداد بسیاری از هموطنانمان در این حادثه مصدوم شدند و تعداد بسیاری هم زیر آوار مانده‌اند.

«حامد عنقا» مدیر سامانه کنسرت آنلاین کشورصبح امروز اعلام کرد که پخش آنلاین اجراهای ششمین روز جشنواره موسیقی فجر برای همدردی با حادثه دیدگان فاجعه پلاسکو لغو شده است، همچنین عنقا درباره کسانی که کد دیدن آنلاین اجراهای امشب را خریده‌اند گفت: «عزیزانی که امتیاز دیدن آنلاین کنسرت های امشب را خریده اند، می توانند فردا جمعه یکم بهمن این اجراها را به صورت آفلاین ببینند.»

ساختمان پلاسکو صبح امروز براثر آتش سوزی فرو ریخت و تا کنون آمار ۷۰ مصدوم تایید شده و آمار رسمی از کشته شدگان و شهیدان آتش نشان اعلام نشده است.

با تمهیداتی که مسئولان شرکت «حام» اندیشیده‌‌اند، کاربران ایرانی در هر کجای کشور که باشند با حداقلِ سرعت اینترنت می‌توانند کنسرت‌های آنلاین را ببینند. علاقه‌مندان به دیدنِ کنسرت‌‌های آنلاین می‌توانند با مراجعه به سایr ثبت نام خود را انجام و اجراهای آنلاین و آفلاین را ببینند.

۰۰

آیا ستاره جدید ایران همایون است

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : پنج شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵

آیا ستاره جدید ایران همایون است

مدتی است که نغمه‌های مذهبی و ملودی‌های پاپ بین این دو گروه دست به دست می‌شود که در این میان، هر دو گروه نفع برده‌اند. ریشه‌های عمیق مذهبی در روح و فکر اکثر مخاطبین از یک سو و قابل پیش‌بینی بودن خط ملودی از سوی دیگر از جمله عوامل موفقیت این ژانر جدید موسیقی است. استقبال کم‌نظیر از اجرای «حامد همایون» مؤید همین مطلب است.

البته استفاده هوشمندانه ابزاری از ریتم مدرن روز، در کنار این فرم ملودی، تأثیرگذاری‌اش را صدچندان کرده است. اجرای حامد همایون مثل انرژی خوب خودش دلنشین بود. او باید هم شاکر خداوند باشد که این حجم مخاطب را در این بازه زمانی به دست آورده است؛ مطلبی که بارها و بارها در طول اجرا به آن اشاره کرد و امید است قدردان این نعمت باشد.

در مجموع صدای ارکستر قابل قبول بود؛ عمدتاً به این جهت که حجم زیادی از صداها -خصوصاً اصوات الکترونیک- توسط لپ‌تاپ پلی‌بک می‌شد و عملاً نوازنده کیبورد و رهبر گروه، فقط در معدود لحظات دستی به کیبورد می‌زد. ولی اجرای گیتار باس و ریتم خوب درام‌سِت قابل تأمل بود. مهم شاید خروجی نهایی کار بود که به شدت مردم را تحت تأثیر قرار داد.

در طول کنسرت شاید به ندرت ملودی یا موزیکالیته خوب به گوش می‌رسید ولی حلقه گم‌شده این روزهای مردم یعنی ریتم و حرکت و انرژی و همین‌طور کلام سرتاسر مثبت این خلأ را به راحتی پر کرده بود. سه قطعه هم در طول کنسرت دو بار تکرار شد که ناشی از کمبود قطعات آماده بود. البته مشکل حاد ارکستر در قطعات آرام با ریتم کند بسیار محسوس بود. یعنی جایی که محوریت از ریتم به هارمونی تغییر مسیر می‌داد، معضلات و مشکلات ارکستر نمایان می‌شد.

نکته دیگر اینکه حتی در همین کنسرت کوتاه، تکرار ملودی‌ها و خط هارمونی به شدت نگران‌کننده بود. ستاره این روزهای پاپ برای اینکه سرعت نزولش مثل صعود فواره‌وارش نباشد، باید برای این معضل فکری کند.

در کل باید گفت این‌که «همایون» جوان توانست ٨ هزار نفر را با خودش درگیر کند، جای تأمل بسیار دارد.

به امید روزهای درخشان‌تر برای موسیقی همایون و سایر جوان‌های ایران.

۰۰

نوای نوایی نوایی با صدای حجت اشرف‌زاده در آزادی طنین انداز شد

تازه‌ترین کنسرت «حجت اشرف‌زاده» آوازخوان موسیقی تلفیقی شامگاه روز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه با اجرای قطعات آلبوم «ماه و ماهی»، چند تیتراژ تلویزیونی و چند قطعه محلی خراسانی در مجموعه فرهنگی برج آزادی برگزار شد.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موزیک تراک»، در این کنسرت که در قالب سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت، اشرف‌زاده اعلام کرد که آخرین اجرایش با رپرتوار آلبوم «ماه و ماهی» و قطعات محلی خراسان است و پس از آن تا اواخر سال که آلبوم جدیدی را منتشر می‌کند و قطعات کنسرتش بر اساس آن چیده می‌شود، به روی صحنه نخواهد رفت.

کنسرت حجت‌ اشرف‌زاده با اجرای قطعه‌ای محلی و ماندگار از موسیقی خراسانی آغاز شد. این اثر “نوایی نوایی” نام داشت که یکی از محبوب‌ترین قطعات موسیقی خراسانی است و تا کنون چندین و چند هنرمند آن را بازخوانی کرده‌اند. این اثر خاطره‌انگیز را آرش جامع برای این کنسرت بازتنظیم کرده بود که لحظات جالبی را با خود به همراه داشت.

به جز “نوایی نوایی”، اشرف‌زاده چند قطعه محلی دیگر از جمله “مرغ شب”، “بیا تا گل برافشانیم”، “پرسون پرسون”، “بشین به کنارم” و “عاشقم من” را نیز اجرا کرد که همه‌شان برای مخاطبان حاضر در مجموعه فرهنگی برج آزادی بسیار جالب و خاطره‌انگیز بود و تماشاگران در برخی از آن‌ها نظیر قطعه “بشین به کنارم”، اشرف‌زاده را همراهی کردند.

اثر “ماه و ماهی” به عنوان محبوب‌ترین اثر اشرف‌زاده دیگر قطعه‌ای بود که در این کنسرت توسط اشرف‌زاده خوانده شد و طبق معمول بازخوردهای جالبی به این خواننده داده شد. اشرف‌زاده سال گذشته برای آلبوم “ماه و ماهی” در شب اختتامیه جشنواره موسیقی فجر، جایزه باربد بهترین آلبوم تلفیقی را از آن خورد کرد که قطعه “ماه و ماهی” در این موفقیت بیشترین سهم را داشت.

در این کنسرت قطعه “برف آمد” تازه‌ترین اثر حجت اشرف‌زاده که در شب یلدا منتشر شد و آثار “عقیق” و “یادداشت‌ها” دو تیتراژ برنامه‌های تلویزیونی نیز برای نخستین بار اجرا شدند که امکان دارد با اضافه‌شدن قطعات آلبوم جدید در کنسرت‌های بعدی اشرف‌زاده، این قطعات از لیست اجرایی حذف شوند.

حجت اشرف‌زاده در ارتباط با آلبوم جدیدش گفت: «آلبوم جدیدم احتمالاً تا پایان سال منتشر می‌شود و کنسرت آن نیز در همان زمان به روی صحنه خواهد رفت. بنابراین در کنسرت بعدی قطعات جدیدتری به رپرتوارمان اضافه می‌شود. آلبوم بعدی من یک آلبوم متفاوت‌تری است که در آن موسیقی الکترونیک به موسیقی سنتی وارد می‌شود و فضای جالبی را برای مخاطبان رقم می‌زند که امیدوارم همه آن را دوست داشته باشند.»

اعضای ارکستر حجت‌ اشرف‌زاده را برای اجرا در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر، به جز خود او افرادی نظیر حمید علی اکبرزاده (سرپرست، آهنگساز، پیانو)، مجید مظاهری (کمانچه)، غلامحسین نخشبی (کیبورد)، رضا لعمانی (گیتار)، آرش جامع (ویولن)، سعید جامع‌الصنایع (نوازنده مهمان درامز)، کیوان فرشیدنیا (گیتار باس)، بهنام معصومی (کوبه‌ای)، پژمان اختیاری (ویولا)، محمد قریب (ویولنسل)، محمدامین عطایی (ویولن) تشکیل می‌دادند.

همچنین گفتنی است که تنظیم قطعات کنسرت اشرف‌زاده برعهده آرش بیات، آرش جامع، سعید زمانی و… قرار داشت و علیرضا بدیع، عالیه محرابی و… ترانه‌سرای آثاری بودند که در این کنسرت به روی صحنه رفت. این آثار را حجت اشرف‌زاده، آرش بیات، مجتبی حبیبی، حمید علی اکبرزاده ساخته بودند.

حجت اشرف‌زاده متولد آذرماه سال ۵۸؛ صداسازی را نزد حمیدرضا نوربخش آموخت. همچنین او مدتی از راهنمایی‌های محمدرضا شجریان استفاده کرد و در سال ۸۵ با فنون آوازی و ردیف تحلیلی آواز ایران نزد محمدرضا لطفی آشنا شد. وی تاکنون سه آلبوم به نام‌های، شرح پریشانی، ماه و ماهی و خاتون منتشر کرده و به زودی آلبوم چهارمش نیز روانه بازار می‌شود.

۰۱

برادر رئیس جمهور به دیدن کنسرت علی زندوکیلی نشست

علی زندوکیلی» خواننده جوان موسیقی ایرانی و پاپ کشورمان، شامگاه چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد با رپرتوار مفصلی روی صحنه رفت.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موزیک تراک»، این خواننده علاوه بر قطعات خاطره‌انگیزش، برای اولین‌بار چند قطعه از آلبوم جدیدش «رؤیای بی‌تکرار» را خواند. این مجموعه قرار بود تا پایان پاییز منتشر شود و زندوکیلی درباره تأخیر پیش آمده در ارائه این اثر هم توضیحاتی را در برنامه بیان کرد.

پس از اورتور کنسرت و سلام ویژه علی زندوکیلی به دوستدارانش که با شعر «سلامی چو بوی خوش آشنایی» بود کنسرت این خواننده و شب پرخاطره دوستداران این خواننده آغاز شد. او در ادامه قطعه خاطره‌انگیز «به سوی تو» را با همخوانی حضار و همراهی پیانو و تار و کمانچه خواند.

«دعا کن» قطعه بعدی این برنامه بود که این خواننده با اکت‌های مختص خودش و همراهی سولوی کمانچه و ضرب سازهای کوبه‌ای اجرا کرد. قطعه پرطرفدار «آه سرد» انتخاب بعدی زندوکیلی برای دوستدارانش بود که با همراهی آنسامبل زند حال و هوای ایرانی این کار بیشتر از نسخه اصلی بود. اما پس از این قطعه که اشک برخی مخاطبانش را جاری کرد، به سراغ قطعه شاد «عطر خاطره» رفت. او سپس گفت: «قول داده بودیم تا اواخر آذرماه آلبوم رویای «بی‌تکرار» منتشر شود اما متأسفانه بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد. اما امشب می‌خواهیم قطعاتی از آلبوم «رویای بی‌تکرار» را برایتان رونمایی کنیم.»

با این توضیحات رنگ و بوی ارکستر «زند» تغییر کرد و اولین آهنگ از آلبوم جدید اجرا شد و نوازنده کمانچه با ویولن این قطعه را آغاز و پیانو هم به رنگ‌آمیزی عاشقانه این اثر کمک کرد. با پخش افکت صاعقه و اجرای ملودی آغازین قطعه «بی‌تابانه» توسط نوازنده گیتار باز هم صدای تشویق‌های حاضرین، در سالن پیچید. قطعه‌ای که چندی پیش از طریق «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما» منتشر شد و زندوکیلی پس از این کار برادرش محمد را که آهنگساز «بی‌تابانه» است را معرفی کرد.

یکی دیگر از کارهای آلبوم «رویای بی‌تکرار»، «جانانه» نام داشت و ریتم رگه آن و همراهی تمبک و ویولن تشویق‌های حاضرین را به دنبال داشت. قطعه بعدی که این خواننده اجرا کرد با مطلع «رفیقم چی بگم بارونه حالم» هم از کارهایی بود که در آهنگسازی آن از اوج صدای زندوکیلی به خوبی استفاده شده بود. او بعد از اتمام این قطعه گفت: «این اثر یکی دیگر از شاهکارهای علیرضا افکاری و افشین مقدم بود.»

علی زندوکیلی با اتمام قطعه پرخاطره و معروف «شهزاده رویاها» گفت: «یادی کنیم از بزرگان تاریخ موسیقی ایرانی که قدمت کارهایی مثل شهزاده رویا و به سوی تو به چهل پنجاه سال قبل باز می‌گردد. با تشویق‌های شما یادی کنیم از استاد همایون خرم، استاد بیژن ترقی، استاد معینی کرمانشاهی و استاد مجید وفادار.»

خواننده «یادی به رنگ امروز» در ادامه باز به سراغ آلبوم جدیدش و قطعه دیگری با مطلع «لحظه شیرین قرارم تویی» رفت. این کار شش و هشت توانست انرژی سالن را همراه گروه کند و پتانسیل هیت‌شدن را دارد. «لالایی» یکی از آثاری بود که از ابتدای برنامه توسط دوستداران زندوکیلی درخواست می‌شد و بالاخره با هم‌نوازی ملودی این اثر توسط کمانچه و پیانو شروع شد.

این خواننده با ذکر خاطره‌ای جالب به یکی از خصوصیت‌هایی که در مورد شیرازی‌ها به کار می‌برند اشاره کرد: «به نظرتان ما شیرازی‌ها تنبل هستیم؟! من یک مسترکلاس در شیراز داشتم و بخشی از کار ما نت‌خوانی است و در این کلاس گفتم که نت‌ها را آرام و سپس سریع باید بخوانیم. آن هنرجو پنج دقیقه مات من را نگاه کرد و گفت هم باید برم بالو و هم بیام پایین؟! خودم ابتدا برای او تکرار کردم ولی گفت که من حوصله‌ام نمی‌شود. ما شیرازی‌ها هم فقط حوصله‌مان نمی‌شود.»

او با بیان این خاطره با لهجه اصلی قطعه «بهار شیراز» خواند. شب پرانرژی این پسر شیرازی خوش‌اخلاق با این قطعه ریتمیک و سولوی کمانچه و حضور پرقدرت نوازندگان کوبه‌ای گروهش تکمیل شد. «رفتی» یکی دیگر از قطعات نوستالژیک زندوکیلی در این کنسرت بود که فضای ایرانی سازها در اجرای آن غالب بود و تنظیم جدید آن هم برای مخاطبان جذابیت داشت. این خواننده در ادامه گفت: «دوست داشتیم همه کارهای منتشرشده را بخوانیم اما می‌خواستیم قطعاتی را هم از آلبوم «رویای بی‌تکرار» اجرا کنیم و به همین دلیل موفق نشدیم.»

اما سورپرایز اصلی برنامه اجرای خود قطعه «رویای بی‌تکرار» بود. تنظیم این کار کمی فضای والس داشت و در عین مدرن بودن، حس و حال ایرانی همیشگی کارهای زندوکیلی را داشت. «سیه مو» قطعه پایانی رپرتوار این کنسرت بود و علی زندوکیلی در پایان برنامه دو قطعه «لالایی» و «بهار شیراز» را به درخواست دوستدارانش دوباره خواند.

سینا علم (کمانچه)، سحاب علم (تار و پیانو)، رامتین اتابکی (گیتاربیس)، افشین بابایی (سازهای کوبه‌ای)، شایان ریاحی (سازهای کوبه‌ای) و امید غفاری (پیانو و گیتار الکتریک) از اعضای گروه بودند.

حسین فریدون برادر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشور و عباس سجادی مدیرعامل بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران از مهمانان شب گذشته این کنسرت بودند.

۰۰

ارکستر نغمه باران به صدا درآمد

دسته بندی : اخبار موسیقی تاریخ : پنج شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵

ارکستر نغمه باران به صدا درآمد

در بخش دوم از اجراهای سالن رودکی در شب ششم سی دومین جشنواره موسیقی فجر، ارکستر نغمه باران به روی صحنه رفت.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موزیک تراک»، ارکستر نغمه باران در سال ۱۳۸۵ به همت علی امیرقاسمی، به عوان سرپرست و خواننده شکل گرفت. رویکرد ارکستر در طی این مدت اجرای آثار قدیمی و جدید آهنگسازان ایرانی با تنظیم ارکسترال بوده است. رهبری ارکستر در دوره‌ی اخیر و در آخرین اجرای سال ۱۳۹۵به تاریخ سوم دی ماه در تالار وحدت، به عهده آرمین تاج‌بخش بوده که چهار قطعه‌ی سازی برای سازهای سُلو و ارکستر نیز به مجموعه قطعات افزوده شد. این ارکستر با رهبری آرمین‌ تاج‌بخش، افتخار حضور در بخش جنبی جشنواره موسیقی فجر را نیز کسب کرده است.

هنرمندانی که در این ارکستر هنرنمایی کردند عبارتند از: «سرپرست و خواننده: علی امیر قاسمی، رهبر و مدیر فنی ارکستر : آرمین تاج بخش و نوازندگان ارکستر که بیش از ۷۰ نفر بودند»

این ارکستر آثاری از آهنگسازان مطرح ایران همچون ابوالحسن صبا، حسین دهلوی، فرامرز پایور و کیوان ساکت را اجرا کردند که با اجرای بسیار زیبای خود مورد استقبال چشمگیر حضار قرار گرفتند.

علی مرادخانی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای ارکستر نغمه باران حضور داشتند.

۰۰

همنوازان سایه در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفتند

«همنوازان سایه» در اجرایی که در جشنواره موسیقی فجر داشت، تمام قطعات اجرایی خود را از میان ساخته های آهنگسازان بزرگ و مرتبط با حال و هوای ایام پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب کرده بود.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موزیک تراک»، شب گذشته اجرای گروه موسیقی «همنوازان سایه» به سرپرستی محمد امین اکبرپور و خوانندگی حسین علیشاپور در سئانس دوم از ششمین شب جشنواره موسیقی فجر در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفت.

این گروه اجرای خود در دو بخش روی صحنه برد. در بخش اول و اجرای ساز و آواز اکبرپور سرپرست گروه و نوازنده تار همراه با علیشاپور روی صحنه آمدند و قطعاتی را اجرا کردند. در بخش دوم دیگر اعضای گروه هم روی صحنه آمده و قطعاتی را اجرا کردند که اغلب از ساخته های زنده یاد محمدرضا لطفی بوده و خاطرات روزهای پیروزی انقلاب اسلامی را به ذهن متبادر می کرد.

«آذرخش» با شعری از هوشنگ ابتهاج و آهنگسازی زنده یاد لطفی اجرا شد. قطعه بعدی «کاروان شهید» بود که همه آن را با صدای استاد شهرام ناظری به خاطر دارند. این قطعه هم با شعری از محمد ذکایی و آهنگسازی زنده یاد لطفی بود اجرا شد و علیشاپور خواننده گروه بخوبی از عهده اجرای این آهنگ برآمد. «تیغ باید» با شعری از لاهوتی و آهنگسازی لطفی قطعه بعدی بود. همچنین از ساخته های این آهنگساز فقید «گروه جانبازان» هم اجرا شد. قطعه پایانی این اجرا هم از میان ساخته های استاد حسین علیزاده انتخاب شده بود. قطعه «اتحاد» با شعری از حمید حمزه پایان بخش این اجرا بود. اجرایی که تمام قطعات خود را با محوریت دهه فجر انتخاب کرده بود و توانست اجرایی درخور این ایام داشته باشد.

در این کنسرت موسیقی، حسین علیشاپور به عنوان خواننده گروه «همنوازان سایه» حضور داشت و بهنوش بهنام نیا و فیروزه رئیس دانا نوازندگان کمانچه، آرش عزیزی و محمذ امین اکبرپور نوازنده تار، محمد یوسفی نوازنده نی، حمیدرضا برزویی نوازنده سنتور، محمدباقر زینالی نوازنده عود، علی اکبر داداش زاده نوازنده رباب و سهیل اله دادیان نوازنده تنبک روی صحنه رفتند.

۰۰

سوربانگ با قطعات ماندگار موسیقی لری به صحنه آمد

در ادامه سی و دومین جشنواره موسیقی فجر گروه موسیقی “سوربانگ” به سرپرستی احسان‌عبدی‌پور نوازنده مطرح سرنا با اجرای آثار ماندگار موسیقی منطقه لرستان در حضور علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روی صحنه رفت.

علیرغم آن‌که “سوربانگ” نام جدیدی برای گروه‌های جشنواره فجر است ولی نوازندگان این گروه از با سابقه‌های موسیقی نواحی در جشنواره هستند. مهران غضنفری شاعر، آهنگساز و خواننده گروه “سوربانگ” طی ۶ دوره به همراهی اکثر نوازنده‌های گروه “سوربانگ” در گروهی دیگر تحت عنوان “نوای سیمره” در جشنواره فجر حضور یافته و رپرتواری را شبیه به رپرتوار کنسرت “سوربانگ” اجرا کرد.

پیش از شروع کنسرت یکی از مسئولان بخش نواحی موسیقی جشنواره فجر به روی صحنه آمد و در توضیح نام گروه “سوربانگ” گفت: سوربانگ به معنای فریاد شادی است. کلمه سور (شادی) و بانگ (فریاد) معنا می‌دهند. البته گروه “سوربانگ” در این کنسرت ضمن اجرای شادیانه‌های موسیقی لری، چند اثر محزون را هم تقدیم حضورتان خواهد کرد.

کنسرت گروه موسیقی لری “سوربانگ” با اجرای قطعه “پاییز” آغاز شد و این‌ گروه در ادامه چند اثر شاد از جمله “شیرین سوزه” را اجرا کرد که در موسیقی لری و لکی بسیار شناخته شده و پرطرفدار است.

اجرای سرنا و کمانچه‌نوازی توسط احسان عبدی‌پور و داوود رضایی در جای جای این کنسرت دیده می‌شد و به شدت مورد استقبال قرار می‌گرفت. احسان عبدی‌پور در طول اجراها بارها توسط علاقه‌مندان به موسیقی لری تشویق شد.

تصنیف ماندگار “بال پرواز” یکی دیگر از آثار این کنسرت بود که با همنوازی داوود رضایی و مجید دولتشاهی آغاز شد و در ادامه با اضافه‌شدن بابک شکری به دونوازی کمانچه و تنبک تبدیل شد تا آن‌که مهران غضنفری اجرای این اثر آرام و غمگین موسیقی لری را آغاز کرد و به مدتی نسبتاً طولانی ادامه داد.

بخش دوم کنسرت گروه “سوربانگ” بلافاصله پس از بخش نخست آن اجرا شد که مهران غضنفری خواننده گروه سوربانگ علت آن را دیر شروع شدن کنسرت عنوان کرد. در آن‌جا بود که کوک سازها نیز بر روی صحنه عوض شد و گروه “سوربانگ” سریعاً به استقبال آثار “خالو ریوار” و “دنگ”، و “سیمره” رفت.

همچنین در این کنسرت چند قطعه دیگر از جمله، “طعنه”، “چم‌مس”، “زخم تازه”، “هاوار”، “دنگ” و “یار گیونی” توسط مهران غضنفری خوانده شد که برخی از این آثار از ساخته‌های داوود رضایی بودند و همه‌شان را خود این آهنگساز برای این کنسرت تنظیم کرده بود.

برای اجرای قطعات ماندگار موسیقی لری در این کنسرت، علاوه‌بر احسان عبدی‌پور (سرپرست گروه و نوازنده سرنا)، مهران غضنفری (شاعر، آهنگساز و خواننده)، داوود رضایی (نوازنده کمانچه و تنظیم ارکستر)، نوازندگانی نظیر امیررضا ابراهیمی (سنتور)، تار (مجید دولتشاهی)، تارباس (اکبر خسروی)، مختار زند سلیمی (دف) و بابک شکری (تنبک) نیز هنرنمایی کردند که اکثر آن‌ها پیشتر به همراه گروه “نوای سیمره” ۳ مقام برتر گروه‌نوازی را در جشنواره‌های ملی کسب کرده بودند.

علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای بازدید و تماشای کنسرت گروه نواحی “سوربانگ” در سی و دومین جشنواره موسیقی فجر به برج آزادی رفته بود، در حاشیه این کنسرت گفت: این اجرا خیلی قشنگ و با نشاط بود و مردم هم از آن استقبال فوق‌العاده‌ای کردند.

معاون امور هنری وزارت ارشاد افزود: وقتی آقای احسان‌عبدی سرنا نوازی می‌کرد، مردم با شوق دیگری ایشان را تشویق می‌کردند. این علاقه خیلی مهم است که ما بتوانیم از آن استفاده‌های بهینه کنیم چرا که در آینده موسیقی ما هم تأثیر خیلی خوبی خواهد گذاشت.

علی مرادخانی ضمن تأکید بر قابلیت‌های موسیقی نواخی اضافه کرد: امیدوارم که ما بتوانیم با توجه به امکان قابل توجهی که موسیقی مقامی ایران دارد و علاقه مردم به آن، موسیقی مقامی را هرچه بیشتر در جشنواره‌های‌مان داشته باشیم. این بخش حتماً بر شکوه جشنواره‌های ما اضافه می‌کند.
به جز علی مرادخانی که در بخش نخست کنسرت گروه “سوربانگ” به عنوان مهمان ویژه در برج آزادی حضور داشت، غلامرضا محمدی کشتی‌گیر سابق و برخی از کشتی‌گیران فعلی تیم ملی نیز به عنوان در مجموعه فرهنگی-هنری برج آزادی حضور یافته و کنسرت گروه “سوربانگ” را از نزدیک تماشا کردند.

۰۰

محمد علیزاده: امیدوارم که مردم با این آلبوم خاطره سازی کنند

آلبوم گفتم نرو از ۸ قطعه به نام‌های بی‌معرفت ، بیمارم، یه آدم دیگه ای، خدانگهدار، عشقم این روزا…، چهل درجه، تصمیمتو بگیر و گاهی بخند تشکیل شده که مهرزاد امیرخانی و سید محمد کاظمی به‌عنوان ترانه‌سرا، محمد علیزاده، میلاد ترابی و فرشید ادهمی به‌عنوان آهنگساز و میلاد ترابی ، معین راهبر ، امیرحسین اویسی و شهاب اکبری به‌عنوان تنظیم کننده در این آلبوم حضور دارند.همچنین میلاد ترابی و آرش پاکزاد نیز وظیفه میکس و مسترینگ قطعات را بر عهده دارند.ضمن اینکه فرشید ادهمی ، معین راهبر ، امیرحسین اویسی ، هومن نامداری ، اشکان موسوی ، علیرضا شهبازی ، بهمن میرزا زاده ، امیرحسین کاشانیان ، داود اریکه ، احسان نی زن ، پیام طونی و مجتبی تقی پور نیز به‌عنوان نوازنده در این آلبوم هنرنمایی کرده‌اند.

در ابتدای این مراسم ، در یک حرکت نمادین و با حضور صدرالدین حسینخانی (مدیریت شرکت ایران گام و تهیه‌کننده آثار محمد علیزاده) و محمد علیزاده از آلبوم «گفتم نرو» رونمایی شد.

سپس محمد علیزاده دقایقی به صحبت پرداخت و ضمن خوشامدگویی به اصحاب رسانه در خصوص طولانی شدن پروسه این آلبوم گفت : دلیل طولانی شدن این آلبوم ، تور کنسرت‌های من بوده و به خاطر اینکه یک دوره‌ای به دلیل کنسرت‌هایی که برگزار می‌کردم ، صدایم آمادگی استودیو را نداشت.به همین دلیل خیلی دوست داشتم در مدتی که صدایم آمادگی لازم را دارد ، قطعات آلبوم را ضبط کنم.البته که در حضور دوستانم حدود ۳۲ قطعه تولید کردیم که البته آن قطعات را در زمان مناسبی منتشر خواهیم کرد.نمونه آن یکی از قطعاتی که خیلی برای من ارزشمند بود ، از آلبوم بیرون گذاشتم و دوست داشتم که این کار را به‌عنوان تک قطعه در فضای مجازی منتشر کنم و احساس کردم که اتفاق بهتری برای این قطعه می‌افتد.به دلیل اینکه این ترانه سوژه بسیار عجیبی دارد و ترانه آن را سید محمد کاظمی عزیز سروده است که به نظر من یکی از ترانه‌های بی‌نظیر دوران ترانه‌سرایی محمد کاظمی است.»

وی ادامه داد : «به دلیل اینکه در یک دوره‌ای به مشکل خوردیم و قطعه بی‌معرفت را میلاد ترابی زحمت تنظیم و میکس و مسترینگ آن را کشیده بود اما به این نتیجه رسیدیم که تنظیم این کار باید مجدد انجام شود.همچنین قطعه تصمیمتو بگیر که شهاب اکبری عزیز زحمت تنظیم آن را کشید ، به این نتیجه رسیدیم که تنظیم این کار مجدد انجام شود.امیدوارم که مردم با این آلبوم خاطره بسازند به دلیل اینکه من هم با تک‌تک قطعات این آلبوم خاطره دارم و سعی کردم که در این آلبوم حرف روز و حرف دل مردم را زده باشم نمی‌دانم تا کجا موفق شدم اما امیدوارم که مردم دوست داشته باشند.»

علیزاده همچنین در خصوص نام‌گذاری آلبوم هم گفت : « گفتم نگو پیشنهاد آقای حسینخانی عزیز بود و ما چندین نام ازجمله “چهل درجه” ، “گلو درد” ، “بیمارم” و … را برای این آلبوم انتخاب کردیم و درنهایت به این نتیجه رسیدیم که نام این آلبوم را “گفتم نرو” بگذاریم.»

این خواننده اظهار داشت : «دوستانی که از نزدیک من را می‌شناسند می‌دانند که من عاشق خواندن برای مردم هستم شاید بعضی وقت‌ها که از کنسرت‌هایم به سمت خانه می‌روم، از شدت خستگی نمی‌توانم راحت بخوابم اما شاید بعضی وقت‌ها خیلی خسته باشم اما زمانی که به روی استیج می‌روم و هواداران را می‌بینم و صدایشان را می‌شنوم ، حالم عوض می‌شود. اما کنسرت و مواجه‌شدن با مردم را خیلی دوست دارم و زمانی که مردم را می‌بینم که حالشان خوب است ، حال من هم خوب می‌شود.این شاید یکی از دلایلی باشد که این آلبوم ۴ سال طول کشید.اما من با پرکار بودن خواننده موافق نیستم و همیشه هم منتقد اصلی هنرمندانی که پرکار بودند ، بودم.به دلیل اینکه احساس می‌کنم قطعات من باید یک دوره‌ای را بگذارند و خاطره سازی شود و سپس ایده دیگران را ارائه دهم. اگر دقت کنید آلبوم گفتم نرو ۸ قطعه دارد و مخالف قطعات زیاد در یک آلبوم هستم. من می‌توانستم حدود ۷ قطعه دیگر به این آلبوم اضافه کنم اما ترجیح دادم که این قطعات در زمان مناسبی منتشر شود. اتفاق ریزش مخاطب را قبول ندارم.برای یک خواننده ریزش مخاطب زمانی صورت می‌گیرد که شما قطعه‌ای را منتشر کنید که مخاطب دوست نداشته باشد.»

علیزاده همچنین در خصوص فضای غمگین این آلبوم گفت: «در این آلبوم سه قطعه ریتمیک هم وجود دارد اما این آلبوم را خیلی علاقه‌مند بودم که به این سمت و سوق بکشانم به دلیل اینکه با توجه به قطعاتی که در گذشته منتشر کرده بودم ، احساس کردم که اگر این آلبوم را به این سمت بکشانم، بهتر است.امیدوارم که بازار این فضای غمگین آلبوم را بپسندد و ما در قطعه «برادر» هم این موضوع را تجربه کردیم و مردم دوست داشتند و نگاه و فضای من هم همین است.»

این خواننده افزود: «موسیقی‌های من را مردم دوست دارند و همزاد پنداری کردند اما من سعی کردم در کنسرت‌ها جوری باشم که مردم دوست داشته باشند. دیدن مردم در کنسرت‌هایم را دوست دارم و حالم خوب می‌شود وقتی می‌بینم آدم عبوس در کنسرت من آمده و پس از کنسرت شاد و سرحال است.این آلبوم هم که منتشر شود ، مطمئن هستم که سانس‌های خیلی بیشتری را برگزار کنیم.البته از آقای حسینخانی عزیز هم درخواست کردم که یک استراحت کوچکی هم به من بدهند و هم‌اکنون تور کنسرت‌های فراوانی را در تهران و شهرستان‌ها داریم و به همین دلیل از آقای حسینخانی عزیز درخواست کردم که یک مرخصی دوماهه به من بدهند که کمی هم استراحت کنم.»

در قسمتی از این نشست هم میلاد ترابی دقایقی در مورد این آلبوم و همکاری‌های موفق با محمد علیزاده به صحبت پرداخت و گفت: «من و محمد (علیزاده) ۱۲ سال است که در کنار هم هستیم و طبیعتاً شناخت بهتری هم از یکدیگر داریم و من می‌دانم که چه فضاهایی در ذهن محمد علیزاده عزیز هست و به صدایش می‌نشیند.محمد علیزاده در اجرا هم یک انرژی‌ای دارد که واقعاً آدم هیچ نگرانی بابت این موضوع ندارد و این توانایی‌های محمد علیزاده و شناختی که از یکدیگر داریم ، مجموعه‌ی کار را خیلی بهتر می‌کند.ما در این ۴ سال حدود ۱۴ تک قطعه منتشر کردیم و حدود ۳۲ قطعه را هم تولید کردیم که هنوز منتشرنشده است و ما تصمیم می‌گیریم که در چه زمانی کدام قطعه را منتشر کنیم.من هم با نظر محمد علیزاده موافق هستم و با پرکار بودن یک خواننده موافق نیستم.محمد علیزاده عزیز به دلیل کنسرت‌هایی که داشت ، تصمیم گرفتیم یکسری رسیدگی‌ها و کارهایی مربوط به تولید آلبوم می‌شود ، بین خودمان هماهنگ کنیم و باعث افتخار من بود که در این آلبوم حضور داشتم.»

در ادامه این نشست ، صدرالدین حسینخانی نیز دقایقی به صحبت پرداخت و در خصوص افزایش اجراهای محمد علیزاده در جشنواره موسیقی فجر گفت: «این موضوع با میل خودمان بوده و هرگز هیچ اجباری نبوده و هنرمندی که در جشنواره حضور دارد ، دلیل بر این نمی‌شود که کارهای بعدی این خواننده نیاز به مجوز نداشته باشد یا بهتر بتواند کار کند.ما با دبیر جشنواره موسیقی فجر جلسه‌ای را برگزار کردیم و ایشان به ما درخواست دادند که اجراهای محمد علیزاده در جشنواره افزایش پیدا کند.»

وی ادامه داد: «این آلبوم هزینه‌های زیادی را در پی داشت و حدود ۳۰ قطعه تولیدشده و همین حساسیت‌ها فکر می‌کنم باعث شود که استقبال خوبی هم از این آلبوم شود و فروش خوبی داشته باشد.خواهشی که از مردم داریم این است که برای اینکه بتوانیم راهمان را ادامه دهیم ، از این آلبوم حمایت کنند و اگر هم آلبوم را دانلود می‌کنند ، حداقل یک سی دی آلبوم را تهیه کنند.البته من در این موضوع مردم را مقصر نمی‌دانم و در این بخش فرهنگ‌سازی نشده و مردم نمی‌دانند که برای تولید یک آلبوم چقدر زمان برده می‌شود و چقدر هزینه می‌شود.حداقل در این آلبوم بالغ‌بر ۲۰۰ نفر همکاری کردند تا این آلبوم به دست مردم برسد اما مردم این موضوع را نمی‌دانند و خیلی ساده به این موضوع نگاه می‌کنند و مطمئن هستم اگر بدانند برای تولید یک آلبوم چقدر زحمت‌کشیده می‌شود ، قطعاً کمک می‌کنند و آلبوم را اورجینال تهیه می‌کنند.این آلبوم با تیراژ اولیه ۲۵۰ هزار نسخه در بازار منتشرشده است.»

۰۰

کنسرت امیر شرقی به همراه گروه ترنم باران برگزار می شود

امیر شرقی خواننده موسیقی پاپ به همراه گروه «ترنم باران» اجرای خود را اوایل بهمن به روی صحنه می‌برد.

به گزارش «موزیک تراک» به نقل از روابط عمومی گروه «ترنم باران»، امیر شرقی خواننده موسیقی پاپ به همراه گروه «ترنم باران» کنسرت خود را ۷ بهمن ۱۳۹۵ از ساعت ۱۹:۰۰ در مجتمع فرهنگی نیکوکاری رعد برگزار می‌کند. امیر شرقی در کنسرت بهمن ماه قطعه‌های جدایی، بارون، احساس قلبی، مادر، بازیچه، خیال عاشقونه، همراه نجیب، چه بخوای چه نخوای، ایران، این روزا، تردید، عاشقت میمونم، خط قرمز، بال پرواز و بی تفاوت را می‌خواند. آهنگسازی آثاری که در کنسرت پیش رو اجرا می‌شود بر عهده‌ی سهیل خدابنده و سعید کهریزی بوده است.

همچنین ترانه‌های این آثار را رها بیگلر، رضا شریعتی و مرتضی راوندی سروده‌اند. در این کنسرت اعضای گروه «ترنم باران» عبارتند از: سالار ستوده رهبر ارکستر و نوازنده ویولن، احسان گودرزی نوازنده گیتار الکتریک، آرمین پرهیز نوازنده پیانو، کامران اشتری نوازنده کیبورد، حسن ملکی نوازنده گیتار، حمید عرفان طلب نوازنده گیتارباس، سیاوش کریمی نژاد نوازنده درامز، مهدی مشهدی‌زاده، نوازنده پرکاشن.

امیر شرقی تاکنون پنج آلبوم به نامهای طرح پاییز، ناخونده، یادمن باش، پلان آخر و بازیچه را به بازار موسیقی عرضه کرده است. آخرین ترانه او که اخیرا منتشر شده است صحنه نام دارد که به یادی از هنرمندان موسیقی و مرحوم مرتضی پاشایی اختصاص دارد.

این خواننده تا کنون هفت اجرا به عنوان خواننده گروه «کارو» داشته و اجرای هفت بهمن هشتمین اجرای او با همراهی گروه «ترنم باران» است.

۰۰